Contact tijdens het wandelen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Frats

Contact tijdens het wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 08:52

Noah en ik gaan graag wandelen. Alleen een halster om en aan een lang touw. Ondanks dat we dat regelmatig doen hebben best wel veel bekijks. Noah bekijkt de mensen precies op de zelfde manier als de mensen hem wat erg leuk is. Hij loopt als een hondje mee en kijkt lekker rond.

Maar het liefst loopt hij achter me met zijn neus tegen mijn hand. Waarom zou hij dat doen? Doet hij dit om contact met mij te houden? Of wat zou de rede kunnen zijn? Of is het gewoon toeval?

Evelyne79

Re: Contact tijdens het wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:45

volgens mij is dat een teken van acceptatie, hij ziet jou als leider en zal daar dus achter blijven lopen

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:12

Mijn tweejarige Tinkermerrie doet dat ook. Die vindt het alleen buiten wandelen best spannend en zoekt steun door steeds met haar neus tegen mijn hand achter me te lopen.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:11

Leuk is dat he Haha!

Ik had het vandaag met Boyan. We moesten een klein eindje lopen van de wei naar de stal/binnenbak en hij liep ook achter me aan als een hondje. Als ik naast hem wou gaan lopen ging hij stoppen, maar zo gauw ik weer ging lopen kwam hij weer achter me aan. We kwamen langs een best eng stukje (voor hem Tong uitsteken ), met plastic zeilen e.d. op de grond en hij kroop zowat tegen mijn rug aan. Je bent gewoon een leider en laat zien dat het niet eng is.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:01

Dat doet Blackstar nou ook.
Hebben jullie ook wel eens, dat je tinker tussen jullie in gaat lopen. BV: Ik loop samen met een mannelijk persoon naar de wei, haal mijn paard op. En we lopen op de terugweg, hij aan de linkerkant van het trekkerpad en ik aan de rechterkant en perse moet Blackstar ertussen, terwijl ze normaal achter me loopt. Is dat bescherming ofzo???

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:22

haha herkenbaar, soms gaan ze echt heel erg steun zoeken bij je.
Grainey deed dat eerst ook altijd als m'n merrie lelijk naar haar deed, kroop ze gauw achter me weg Clown denk idd dat ze je vertrouwen en je als leider zien ofzo?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:13

Chuck doet dat nog steeds op shows of keuringen en dan voornamelijk als er vreemde mannen om hem heen staan, daar is hij wat bangig voor en ik denk dat hij op deze manier steun zoekt.

Qannick doet het ook tijdens fietsen en wandelen, ze word er dan ook relaxter door, ik babbel dan ook wat tegen haar in de trant, gaat goed os is braaf ofzo.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:17

Chuckie is toch niet bang van mij?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 22:08

TI -> OMG Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 22:16

Contact zoeken met mijn hand bij het lopen doen mijn paarden ook. Is een teken van steun zoeken...

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 22:17

wat leuk, mijn paardje doet dat ook. Als ik mijn hand naar achteren steek, loopt hij een paar passen door om hem aan te raken.
Schattig toch?? Ik wil ook wel weten waarom hij dat doet, maar als het inderdaad om steun zoeken gaat vind ik dat heel ok!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:43

Dat doet mijn verzorgshetje idd ook altijd, vond het altijd zo raar, van waarom loop je nou achter me ipv naast me?! Ik dacht achja, maakt mij ook niet uit. En toen kwam er een keer een boot aan, de eerste keer dat we helemaal naar het kanaal liepen en toen vond ze die eng en ging ze achter me staan met haar hoofd tegen m,n arm gedrukt.. Lovers

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:46

Leuk joh!
Hier in de buurt wordt ik altijd raar aangekeken door mensen als ik met 1 van mijn viervoeters aan het wandelen ben en heb het verder in die 2 jaar hier nog maar 1 keer gezien (en dat zijn meiden die veel bij mij in de bak rijden). Ik krijg altijd van die opmerkingen van: 'kan je er niet beter op gaan zitten?' Nou jah, dan leg ik dus uit dat dat nog niet kan (soms leeftijd, soms alleen nog onbeleerd) en bla bla bla en dat het goed is voor het contact met je paard, het vertrouwen, het verkeersmak maken enzo EN dat het goed is voor mijn CONDITIE!
Maar die van mij doet dat ook vaak als ie iets spannend vind, voor de rest loopt hij namelijk in de berm en ik er schuin voor - naast op de weg.

Hoepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:39

Wat grappig om te lezen! Mijn paard doet het ook tijdens het wandelen, maar ik heb het altijd als "toeval" of "schooien" gezien. Dus verder geen aandacht aan besteed! Hmm... dan is de band toch wel erg goed, nog beter dan ik al dacht :cheer:

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:40

lief man! Lachen
je geniet echt van je pony zo te lezen, heerlijk!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 11:44

Evelyne79 schreef:
volgens mij is dat een teken van acceptatie, hij ziet jou als leider en zal daar dus achter blijven lopen

dit denk ik ook.

Lijkt me erg leuk om op zo'n manier te wandelen Knipoog

Loowis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:07

Frats schreef:
Noah en ik gaan graag wandelen. Alleen een halster om en aan een lang touw. Ondanks dat we dat regelmatig doen hebben best wel veel bekijks. Noah bekijkt de mensen precies op de zelfde manier als de mensen hem wat erg leuk is. Hij loopt als een hondje mee en kijkt lekker rond.

Maar het liefst loopt hij achter me met zijn neus tegen mijn hand. Waarom zou hij dat doen? Doet hij dit om contact met mij te houden? Of wat zou de rede kunnen zijn? Of is het gewoon toeval?

deze pony ziet jou duidelijk als de leider. Dat is heel goed! Haha! als je het niet leuk vind kan je even je elleboog beetje schudde om wat afstand te krijgen. Ffe je hand weg schudde enzo. Knipoog je bent iig goed op weg Haha!

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:17

Mijn 2.5 jarige doet dit dus ook! Ook als ze los in het bakje staat zonder touw of wat dan ook ze loopt dan vlak achter me aan met haar neus tegen me hand! Leuk te lezen dat het dus een goed teken is Knipoog gaan we er fijn mee door Haha!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 05:21

ariebren, denk dat ie jou ook wel eng vind hoor, vind ik ook whaha Haha! Knipoog

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:53

Mijne doet het ook, hij is dan ook sloom als ik hem uit de wei haal. Maar als hij wat vlotter is, hij loopt eigenlijk nooit naast mij, bijna altijd achter mij en dan voel ik weer een snuit tegen mn billen Nagelbijten / Gniffelen

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:47

Als hij achter je loopt, is het volgens mij een teken dat ie je accepteert als leider. Hij komt dus steun bij je zoeken.
Dat een paard naast je moet lopen is dus eigenlijk niet zo best. Hoewel ik natuurlijk bij een heftig paard zou prefereren dat ie naast me loopt zodat ie me niet ondersteboven loopt als ie het plots in zijn hoofd haalt om naar voren te stormen

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:40

blackstar schreef:
Dat doet Blackstar nou ook.
Hebben jullie ook wel eens, dat je tinker tussen jullie in gaat lopen. BV: Ik loop samen met een mannelijk persoon naar de wei, haal mijn paard op. En we lopen op de terugweg, hij aan de linkerkant van het trekkerpad en ik aan de rechterkant en perse moet Blackstar ertussen, terwijl ze normaal achter me loopt. Is dat bescherming ofzo???

Dat doet mijn paard ook, maar dat doet ze omdat ze bang is dat ik geen aandacht meer voor haar heb!
Ze doet dat namelijk ook als ik met haar ergens sta, en ik sta met iemand te praten dan gaat ze ook tussin staan! En dan dat bekkie, vinden jullie het ook zo gezellig?
Mijn paard is gewoon erg jaloers, en wil alle aandacht voor haar zelf hebben!

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:54

Evelyne79 schreef:

Jaah dat denk ik ook Lachen

Loowis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 21:14

b485 schreef:
Als hij achter je loopt, is het volgens mij een teken dat ie je accepteert als leider. Hij komt dus steun bij je zoeken.
Dat een paard naast je moet lopen is dus eigenlijk niet zo best. Hoewel ik natuurlijk bij een heftig paard zou prefereren dat ie naast me loopt zodat ie me niet ondersteboven loopt als ie het plots in zijn hoofd haalt om naar voren te stormen

toch is dit de minst dominante leid positie. Zodra het paard zijn hoofd voorbij/bij je schouder loopt, is hij alweer dominanter...

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:03

Ha,mijn hafje doet dat ook,net of ze even moet voelen of alles nog ok is,ik geef haar nooit eten uit de hand dus dat kan het niet zijn.Ze wil ook met iedereen buurten als ze de kans krijgt en duikt als t ff kan in kinderwagens[niet altijd met wederzijds genoegen] en snuffelt aan honden.Erg sociaal denk ik.