Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vuitton_love schreef:Goh Krachtvoer lijkt me eigenlijk geen goed idee omdat hij gewoon ontzettend veel aanleg heeft om dik te worden, het is op dit moment al echt geen gezicht!!
In de winter was hij goed : slank en gespierd.
Nu is er van die bespiering nog weinig te merken het enige wat je ziet is die dikke grasbuik...
Maar minder op de weide zetten wil ik dan eigenlijk ook niet omdat hij daar echt van geniet en het hem zoveel jaren ontzegd geweest is...In de paddock loszetten overdag is ook geen optie. Het is weide of stal, ja wat kies je dan!?
Normaal krijgt hij toch voldoende vitaminen ed uit de Pavo koeken.
Maar idd misschien niet meer energie...
Bij ons op stal vinden ze hem echt n grappig gezicht en iedereen noemt hem nu al ' die dikke'![]()
![]()
Dus ik heb nu een sloom, chagrijnig, dik paard

gespannen af te wachten klaar om weg te stuiteren met zo'n intens vrolijke kop erop , gewoon lekker gek doen samen , vinden ze heerlijk. Maar dat moet je wel kunnen , je moet het wel op ene leuke manier doen anders gaan ze er niet in mee en staan ze je maar een beetje aan te kijken van : jij bent raar
hihihi.
. 
Cassidy schreef:Een paard dat hele dagen buiten loopt kan rustiger worden in gedrag, maar suf hoort toch eigenlijk niet.
Als je paard hele dagen met zijn neus in de wind en de zon op zijn bast buiten staat, vind je het gek dat hij rozig wordt?
Veel mensen die fanatiek aan het rijden zijn, gooien hun paard daarom niet hele dagen op het land.
Je zegt dat je paard van krachtvoer dik wordt: een paard groeit van gras en niet van krachtvoer.
Als je fanatiek aan het rijden bent, is krachtvoer geven echt niet overbodig.
En voor de zekerheid kun je een mest- en een bloedonderzoek laten doen, je schreef dat de DA was geweest maar heeft hij dat ook meegenomen?

welshfreak schreef:Kan je hem geen Equitop Myoplast geven? Bevordert de spier opbouw etc. Het lijkt wel of je paard de lessen leuker vind omdat jij dan zelfzekerder op je paard zit, mss is hij "lui" omdat hij voelt dat jij onbewust wat bang bent.