Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tellie schreef:Inderdaad doe ik ook. Van echt tikken geven worden sommige paarden kopschuw dus daarom lost ik het ook zo op.Ik geef altijd een knijp in z'n neus als hij ook maar een teken geeft van te willen bijten.
Werkt prima, paard bijt niet meer en is nog even aanhankelijk en totaal niet kopschuw oid geworden.
) claubrink schreef:een tik geven lijkt mij niet verstandig omdat hij al een beetje kopschuw is. ik zal het inderdaad een proberen door hem te knijpen in z`n neus

). Hij wist niet wat hij meemaakte, hij schrok zich een ongeluk. Hij beet daarna ook nog wel, maar niet zo gemeen. En nu is het uiteindelijk had hij het stiekem probeert (eerst lief likken en dan opeens hap) Verder had ik ook een grote zus die hem altijd op zijn donder gaf.
mar dat had ik er gelukkig wel voor over wan tnu heb ik een pony die niet meer bijt! hoop dat het bij jou ook werkt!
succes!
. jackiemischa schreef:kijk je heb hem zelf verwend het is je eigen stomme schuld.
jij moet nooit meer brokjes zo uit de hand gaan geven (het liefst helemaal niet meer)
maar als je hem dan toch wil verwennen (dom) dan moet je het op de grond gooien of in zijn voerbak.
peetorlan schreef:Ik denk dat het ook een halflinger kwaal is.
En het echt veel in hun karakter voor komt.
Ik heb in de paar jaar dat ik nu mijn eigen paard heb al meerdere halflinger meegemaakt.
En ze deden het allemaal.