Ik heb een vraagje: mijn paard wil niet uit de sloot drinken als hij op het land staat!
Dit komt mede doordat hij in de sloot is gevallen (is de sloot ingejaagd toen hij net op deze stal kwam).
Als ik nu met hem in de buurt van de sloot kom, gaat hij stokstijf stilstaan en krijg ik hem er niet bij in de buurt.
Heb het al vaak genoeg geprobeerd, met heel veel geduld.. Belonen wanneer hij weer een stapje dichterbij kwam maar ik krijg hem maar niet van het randje af. (Het land loopt zeg maar een beetje naar beneden naar de sloot toe). Ookal is het heel erg warm weer, hij drinkt gewoon niet! Haal ik hem weer helemaal uitgedroogd van het land af, en drinkt hij de waterleiding bijna leeg...
Ik heb nu waterbakken in het land staan, die ik elke dag vul.. maar aangezien er 4 paarden op het land staan en ik maar 2 bakken heb staan, zijn die natuurlijk zo leeg
(die andere 3 zijn te lui om naar de sloot te lopen denk ik
)Heeft iemand een idee voor mij hoe ik dit kan proberen op te lossen? Of moet ik maar gewoon mijn bakkies blijven vullen?
En een vat op de wei zetten met 1000l ofzo, indien ze schuilstal hebben, zo hebben ze zelfs op de heetste dagen water! Die schrik kan er ook inzitten, en dat gaat er alleen uit door er naartoe te werken met hem...

Die heeft al commentaar als ik dagelijks die 2 andere bakken met water ga vullen..