Hoe reageer jij als je paard dreigt te gaan slaan??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lotte29

Hoe reageer jij als je paard dreigt te gaan slaan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 14:55

Ik ben daar nav een andere topic erg benieuwd naar....

Ik zelf geef een ferme schop, zoals ze dat in de natuur ook zouden doen. Schop betekend "hier ben ik niet van gediend" Hoe doen jullie dat??

Lees: ik sla/schop geen paarden in tweeen, en mijn schop is ZEKER niet te vergelijken met een schop van een ander paard, ik draag nu eenmaal schoenen en geen ijzers, en weeg 74kg en geen 500kg....

Liedje

Re: Hoe reageer jij als je paard dreigt te gaan slaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:56

Ik doe hetzelfde Ja Mijn paard krijgt ook een filinke schop van mij. Ze leert er wel goed van moet ik zeggen Haha!

xDaPhNex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:59

Als hij ZOU dreigen dan eerst strenge, boze stem.
als het uitdraait op ECHT schoppen krijgt hij er zeker een terug, maar alleen onder zn pens of tegen z'n borst.

gelukkig probeert die van mij het niet meer... Bloos

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:03

Gelukkig heeft ze dat snel afgeleerd, stem verheffen was genoeg. Maar ben ook zeker niet bang een goede knal te geven..

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:06

Als hij dreigt, dan eerst mijn stem verheffen, en dat geeft meestal wel voldoende effect.

En tja mocht hij toch denken dat hij kan schoppen, dan krijgt hij ook zeker een schop terug.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:07

die van mij krijgt ook een schop hoor en een schreeuw hoor. gelukkig heb ik het nog niet gehad, dan mijn paard mn wou schopppen

Lotte29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 15:24

chantalvdv schreef:
die van mij krijgt ook een schop hoor en een schreeuw hoor. gelukkig heb ik het nog niet gehad, dan mijn paard mn wou schopppen

Gelukkig maar, het is een erg vervelende eigenschap!

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:26

Gelukkig gedraagt mijn paard zich daar zelden zo.
Als hij het doet, dan is het gelukkig vaak al klaar met een flinke 'EJH! NORMAAL NU!' Geen slaan of wat. Is eigelijk nog nooit bij me op gekomen. olang hij het bij dreigen houdt, doe ik dat ook. Al zou hij me daadwerkelijk naar me uithalen of bijten. Dan heeft hij het zuur.

Gelukkig is dit nog geen 1 keeer voorgekomen.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:28

mijn paarden gedragen zich ook altijd wel netjes..
Ik heb een hengst, die wil soms nog weleens wat sjagerijnig en dreigerig doen, maar bij hem is een '' Nee'' of harde '' Niet doen! '' al genoeg (dan gaat hij al ''terug'')
Mn andere paard krijgt meestal een corrigerende tik alsie iets doet wat niet door de beugel kan..
dreigen oid word bij hem wel gestraft met een schop
Mn merries zijn zo niet, dus dat is makkelijk.
mijn mini shet dreigt ook nooit, maar ook voor hem geld een schop

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:22

ik zou aan de kant gaan een eens mijn stem opheffen, daar ben ik niet van gedient.. Maar zodra hij nog niet verdere aanstalten doet zal ik hem ook niet schoppen.. misschien is het wel gewoon een waarschuwing en doe ik iets wat hij niet fijn vind..?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:25

nou vandaag op mn werk wilde dr n paard wel een hapje van me proeven die beet me in mn heup nou die heeft het geweten ook!!! ik heb m n mep op zn borst verkogt

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:26

Als hij alleen al gaat dreigen is 't vaak 'Flik 't niet hè lûl' met een boze/dreigende stem.
Als hij 't eenmaal gedaan heeft, krijgt hij me toch een schop terug.
En een grote bek. Maar, komt gelukkig vaak niet voor Lachen Dreigen wil ie nog wel es doen, maar daar blijft 't bij. Lachen

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:30

dreigen negeer ik eigenlijk ik zie het meer als aandacht trekken

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:32

Mijn paarden hebben alle variateiten van HÉ tot "rotschop" voorbij zien, horen èn voelen komen. Het ligt er maar net aan hoe de omstandigheden zijn. Zo zacht als mogelijk, zo hard als noodzakelijk.......

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:35

Die van mij is zo hard dat ie van een schop niks meer heeft.
Van mij krijgt die altijd een schreeuw met je flikt het niet hoor, ik werk eigelijk altijd wel met m'n stem, dat werkt toch wat beter meestal. want der een tik geven kijkt ze exht zo om van; zit jij me nou te kriebelen Dromen

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:38

Hij heeft het ooit lan geleden een keer gedaan...(wie is er ook zo dom om als je kwaad bent omdat ie uitgespookt had, nog achter hem te staan en hem een tik te verkopen)

Heb er toen niet op gereageerd, was mijn eigen stomme schuld.

Met het speels naar mij bokken in de wei, zet ik een kwaaie stem op. Ik immers niet zo stevig...

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:40

Toevallig vandaag nog gehad, wij hebben sinds kort een nieuwe shet.
Ik wilde haar pakken, ze draait om, wil uithalen..
Helaas voor mevrouw was mijn reactie sneller ern had ze een schop onder haar kont te pakken.
Ze was er goed van geschrokken en heeft niet meer gedreigd!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:42

shetlanders kunnen monsters zijn hoor Tong uitsteken

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:44

Geen eigen paarden maar bij Belino verhef ik mijn stem altijd, hij wil niet schoppen maar meestal bijten. Als ik dan zeg Belino! dan draait hij zich direct terug om Lachen

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 00:34

Ik zou me stem flink verheffen bij dreigen en wanneer er echt uitgehaald wordt dan kan die van mij 1 terug verwachten. maar het is bij mij zelden voorgekomen. Nou ja zelden 1 0f 2 keer eigenlijk maar en toen heeft hij op zijn donder gekregen en het nooit meer gedaan Lachen En dat was toen een gerichte trap

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 09:33

Als een paard dreigt om naar me uit te halen (en ik op grond van andere lichaamstaal van het paard het vermoeden heb dat hij naar me uit gaat halen en niet alleen zijn kont naar me toedraait om bij de staartwortel gekroeld te worden) geef ik hem de indruk dat ik hem levend vil. Ik ga meteen door naar fase 4 en hoger, zonder pardon. Meppen doet hij maar naar andere paarden, maar niet naar mij.

Of die fase 4 of hoger dan een schop inhoudt hangt van de situatie af, en hoe dicht ik bij hem sta of kan komen.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 09:50

Ligt aan de situatie. Als Nike naar me dreigt is dat zo goed als elke keer om dat ik zelf iets fout gedaan heb. Bijv. met poetsen te hard gedaan bij een vieze plek wat haar pijn doet en dan laat ze me op die manier weten dat ik zachter moet doen. Daar krijgt ze echt geen tik voor of dat ik iets roep naar haar. Eerder een sorry van mijn kant af.
Of het moet gevaarlijk dreigen zijn. Ze mag best laten weten dat ik iets fout doe. Maar het moet niet zo zijn dat ze zo erg dreigt dat de stap naar echt slaan snel gemaakt is. Het ligt er dan vanaf wat ze verder daarbij doet of ze alleen iets naar der kop gesmeten krijgt (in woorden) of een (kleine) tik krijgt.
Pony/Paard die mij schopt kan direct een schop terug verwachten. Ook al heb ik zelf iets fout gedaan. Betekend niet dat er maar geschopt moet worden.
Ook heb ik een keer gehad dat de pony me tegen de muur aan geschopt had. In de tijd dat ik opsta en hem wat ga doen is het vind ik al te laat om hem echt te straffen. Heb toen wel even goed laten weten via mijn stem dat ik hier niet van gediend was.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 09:52

eerst roep ik HEYY, met dreigen. mocht ze echt trappen, dan kan ze zeker een trap terug verwachten
heb al keer gehad, en mn meisje trapte gewoon weer naar achteren. Nog een trap terug en halster touw gepakt en naar achteren laten lopen en geroepen op dr. werkte want heeft niet meer gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:21

Mijn paarden dreigen nooit met slaan.
Stel dat dit wel een keer mocht gebeuren, dan mag ik mezelf afvragen waaròm ze dat doen.
Je bereikt meer met je in je paard te verdiepen en je relatie te verbeteren, dan bij voorbaat meteen maar die schop uit te delen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:24

Eerst krijgt hij een waarschuwing, als hij wel slaat dan krijgt hij een mep met wat ik maar in mijn hand heb. De ene keer een halster touw, de andere keer gooi ik het hoofdstel naar hem toe en anders de zweep. Daarna blijf ik achter hem aanlopen want ik bepaal wat hij doet, en niet hij. Hij moet naar mij toe komen als ik dat wil en weg lopen wanneer ik dat wil.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 12-06-07 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt