Ze hebben mijn paard geschopt!!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marije85

Ze hebben mijn paard geschopt!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 17:32

Hallo
Mijn paard staat in een weiland naast een woonwijk. Ze is 2 jaar oud. Nou wil het feit dat ik vorige week gehoord heb dat ze mijn paard hebben geschopt. Er waren 2 jongens achter in de wei waarvan 1 aan de overkant van de sloot in een ander weilanden 1 in de paardenwei. Mijn paardje spirit is erheen gelopen uit nieuwsgierigheid waarop ze dus door de jongen in de een trap heeft gekregen! Als ik dit had gezien was het hun dood geweest denk ik! Het is gezien door een eigenaar van een ander paard in de wei! Ik vind het jammmer dat sommige mensen dit doen.

beautylover7

Re: Ze hebben mijn paard geschopt!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:39

hopelijk heeft je paard er geen trauma aan overgehoude.
ik hoop dat ze het niet meer doen.
xxx beautylover7

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:40

En heeft die persoon er wat van gezegt? Bij ons werden de manen afgeknipt. Erg vervelend zulke dingen. Of ze gingen gewoon rijden enzo. Halsters af doen bij veulens die naar stal moesten waar we lang mee bezig waren geweest. Blijf gewoon met je handen van ander mans paarden af toch? Die jongens weten waarschijnlijk niet eens waar ze mee bezig zijn, want anders deden ze het niet. Als ze terug had getrapt dan had hij verder van huis geweest. Let er op. Vraag ook aan mensen rondom het weiland of dat ze het in de gaten willen houden. Doen wij nu ook, ze sturen mensen die er niet in horen het weiland uit.

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:42

Erg vevelend voor je.. alhoewel vind ik het wel een beetje vreemd dat je die mensen meteen dood wenst!

Dribbel_24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:43

Is tegenwoordig toch ook niet normaal dat je je paarden niet ergens meer in de wei kan zetten of andere zitten eraan :s Erg vervelend hopelijk komen ze niet meer terug en houd je paard er geen trauma aan over. Zou inderdaad vragen of mensen er op kunnen letten dat er geen vreemde in je wei komen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:44

Ohw ik weet wat je voelt...op 1 van de weide plekken hebben wij hier ook last van....momenteel vliegenmaskers die verdwijnen en inene weer voor het hekje liggen..
Voorheen zijn ze ook bekogeld met golfballetjes etc..heel sneu dat sommige mensen niet zelf een hobby kunnen verzinnen.
Ook bierflesjes in de wei etc...

Bergkraai, geloof me dat je echt witheet van woede wordt als anderen jouw paardjes iets aan doen! Er komt een sloot adrenaline vrij dat wil je niet weten! Ik was razend!

Ogrop

Toch even maatregelen nemen hoor, plaatje hangen, misschien een fake camera die afschrikt, en als ik die gastjes nog eens zou zien; serrieus dreigen met de politie!

Iris92

bergkraai schreef:
Erg vevelend voor je.. alhoewel vind ik het wel een beetje vreemd dat je die mensen meteen dood wenst!

Dat is indd wel een beetje heftig, maar ik denk dat ze gewoon erg geschrokken en boos is. Ze zal wel heel boos op ze zijn..

Dat is indd ook niet normaal, mensen van tegenwoordig ze denken niet meer na. Ik ga bijv toch ook niet met mn tuinstoel in hun tuin zitten en lekker de bloemen verpulveren?

marije85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 18:48

dood wens ik ze niet, tuurlijk niet. Maar maakt mij wel kwaad. Er zijn gelukkig genoeg mensen die tegen over de wei wonen en erg goed op letten. Ja, ze hebben er iets van gezegt er was een man bij met zijn zoontje van 2 die elke avond even komen kijken. toevallig een Z ruiter geweest. Hij heeft gezegt dat hij van de politie was en als hij het nog een keer zag dat ze een bekeuring kregen.

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:53

Het zou mij ook behoorlijk pissig maken!
Dat kun je je toch niet voorstellen dat mensen denken;
' Goh, laat ik eens in een weiland van een ander lekker z'n paarden lastig vallen om vervolgens een trap uit te delen'

Misselijkmakend, vind ik dat!

Abby_Snow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:57

Als ik wist wie die jongens waren. dan waren ze nog niet jarig Clown niemand geeft je het recht om zo maar even een pony/paard te schoppen!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 22:49

amai :s, heel sneu dat mensen andermans paarden zo behandelen! Wel een goede reactie van dieje menneer Lachen.
Zelf heb ik ook zoiets in de aard gezien. Bij mijn overburen is er eens een keer een meisje een paard op stal komen opzadelen (zadel lag achterstevoren en ver naar achter en getten waren verkeerd aan). Bij het horen van een auto op het erf is ze gaan lopen en heeft ze het paard in een open stal achtergelaten.
Ben er toen echt van verschoten dat mensen zoiets durven. Daar komt nog eens bij kijken dat mijn overburen paarden africhten voor de verkoop, het kind heeft dus 'geluk' gehad dat ze niet een paard had gekozen dat nog niet zadelmak was! Anders had het denk ik niet zo goed afgelopen voor haar!

Hoepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 08:25

Ik begrijp je woede volkomen... ik hoorde ook laatst een dergelijk verhaal van iemand die met mij op het land staat... Bleek helemaal niet waar te zijn... Dat maakte me eigenlijk nog pissiger, dat er gewoon maar wat werd verzonnen!

Maar je weet dus niet wie die jongens zijn, zodat je even hun ouders kunt inlichten?! Dat zou ik doen, mits ze natuurlijk nog niet zo oud zijn. Wel heel prettig dat er toezicht is van mensen in de buurt!

VickjeeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:30

zooo wat een triestelingen!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 08:35

Vervelend, zeg! Hadden wij vroeger op stal; Gingen ze zomaar rijden ofzo xS Maar ik zou mensen die er in de buurt wonen vragen een oogje in het zeil te houden.. Hoop dat dit niet meer gebeurt, belachelijk dat mensen aan jouw paard gaan zitten!

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:59

Dit is echt niet normaal meer! Stoom uit je oren Ik zou gewoon hun ouders inlichten en zeggen tegen de jongens dat als ze ook maar aan het hek staan dat je dan naar de politie gaat!

MangoXSanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:25

ik heb het ook meegemaakt mijn verzorgpaardjes is namelijk sexsueel mishandeld en daar ben ik nog steeds heel erg KWAAD over. hoe kun je nou zo gek in je hoofd zijn!!!!!!!!!!!!!!

bokkos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:26

mensen doen de raarste dingen tegenwoordig oO
t is echt heeeeel *** voor je

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:51

Wat een debielen als ik dat gezien zou hebben dan had ik ze helemaal in mekaar getimmerd! Dit soort dingen maken mij ook zo woest. Blijf met je poten van een dier af en hoe hebben ze het lef om zomaar een weiland in te gaan.

LiekJuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 19:27

ALs ik ze had gezien dan (***) !!!
Ik hoop dat spirit er geen trauma oid. aan over heeft gehouden Boos!
Geef Spirit maar een dikke knuffel van me !!

xxx

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 01:43

Oh die arme stumperd. Ze mocht ze van mij een goeie trap terug geven. Hij is neit veranderd in de omgang? Zulke mensen zou ik op zo'n moment niet tegen moeten komen mogen ze hopen dat ze sneller kunnen rennen als mij op dat moment! Kl""tzakken!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 01:56

bergkraai schreef:

Nou als ze ongevraagt aan mijn paard komen zeg ik mdat ook.
Tuurlijk meen je dat niet echt.
Je wilt die mensen niet echt dood hebben, maar toch wel graag dezelfde rotschop terug geven!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 02:36

bergkraai schreef:

Vind ik ook!
Maar aan de andere kant.. Wie aan mijn paard komt, daar kom ik ook aan! Heb al eerder meegemaakt dat iemand me paard peinigde, en die persoon heeft het ook gevoeld van me! Lachen
Ondanks dat ik weet dat slaan uiting van lafheid is! Lachen

Verder vind ik het erg vervelend voor je!
En hoop dat die gasten niet meer terug komen, en dat je paardje er niks ernstigs aan over heeft gehouden!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 12:26

bij ons zijn de treiteringen ook nog volhoudend...
Blijkbaar denken ze dat ik iemand anders ben en pesten continue. Verdwijnen van vliegenkapjes, draad los halen, bierflesjes in het (gelukkig ongebruikte) land, haakjes van het hekje losmaken, (shetten)gaas helemaal losknippen en 4 meter oprollen, stroomklipjes op een ander draadzetten, etc etc.
Geloof me op een gegeven moment ben je figuurlijk in staat tot moord op het moment dat je iemand gapt! Dit soort dingen drijven je in sommige periodes tot waanzin....
Elke keer check ik de achterkantjes van mijn miniveulens, want wee de gebeente!!!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:41

Ik kan me heel goed voorstellen dat je woedend bent. Als er bij mijn paarden zoiets zou gebeuren zou ik ook tot alles in staat zijn!
Ik zou het ook doodeng vinden om mijn paarden daar te laten staan. Weet je wel wie het zijn (die jongens)?