Paard achter of naast je laten lopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ambiiee

Paard achter of naast je laten lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 13:22

Hey mensen,

Nou, ik heb een vraagje aan jullie. Wat vinden jullie beter. Dat je paard achter je, of naast je loopt? Er worden al vele discussies in de paardenwereld erover gehouden, maar ben benieuwd wat jullie mening daar van is. En waarom jullie deze mening hebben.

Gr Amber
Laatst bijgewerkt door Ambiiee op 08-05-07 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

November

Re: Paard achter of naast je laten lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:23

euhm..naast llijkt me beter..dazn kan hij niet veel onverwachte dingen doen,
maat ik doe beide

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:24

Ik loop schuin voor hem, zodat hij mij kan volgen, als hij dan schrikt en naar voren schiet loopt hij mij niet ondersteboven.

Lindavdwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:24

Als ik mijn paard zo aan de hand meeneem, loop ik altijd een beetje schuin-linksvoor. Als ik helemaal voor haar zou lopen, kan ik haar niet goed in de gaten houden en ik ben van mening dat daar gevaarlijke situaties door kunnen ontstaan. Als ik een beetje schuin voor haar loop is het duidelijk dat ik haar leid en kan ik daarbij ook overzicht houden en haar in de gaten houden.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:26

Ik loopt altijd iets voor maar wel aan de zeikant van mijn paarden vooral die merrie van mij wil me nog wel eens ondersteboven lopen anders

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:27

voor mijn eigen veiligheid en de veiligheid van een paar loop ik altijd naast ze aan de linkerkant net naast de schouder/hals. Pling
Dit doe ik omdat ik haar zo in de gaten kan houden en er niks vreselijks kan gebeuren. Bloos

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:30

Ligt eraan of ik hem vast houd! Als ik hem aan een halster vast heb, loopt hij met zijn hoofd naast mij, idd om hem in de gaten te houden. Heb ik twee paarden vast (iedere hand een) lopen ze beiden schuin achter mij.
Maar loopt mijn paardje los achter mij aan - dat vind ik zelf de fijnste manier, heb ik mijn handen vrij - dat loopt ie dus gewoon achter mij, meestal dan een meter afstand.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:30

-> OMG

hadas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:35

achter!! zeker weten! een paard is een roedel dier, en mag in de kudde ook niet voor de leider gaan lopen!! (denk daar maar eens over na Knipoog )
dus mag dat bij mij ook niet! gewoon achter mij. en daar moet hij ook blijven. krijg je een heel fijn en rustig paard van! Haha!

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 13:37

hadas schreef:
achter!! zeker weten! een paard is een roedel dier, en mag in de kudde ook niet voor de leider gaan lopen!! (denk daar maar eens over na Knipoog )
dus mag dat bij mij ook niet! gewoon achter mij. en daar moet hij ook blijven. krijg je een heel fijn en rustig paard van! Haha!

Echt achter je of schuin achter?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:37

Die van mij loopt altijd wel achter m'n kont aan Rolleyes Is een afhankelijk mieke dus die gaat waar het vrouwtje gaat.

M'n grote loebas daarentegen loopt naast me.

Ik ben voorstander van het paard NAAST me te laten lopen! Dan heb ik minder last van kapotte enkels omdat er weer maar eens een paard op heeft getrapt Haha!

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:38

waar ze wil, als ik aan het wandelen ben mag ze links rechts en achter me lopen, alleen niet voor me.

_ingrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:40

beetje achter me
hij mag me NOOIT voorbij met zn schouder..
idd omdat ik dan niet het gevoel heb dat ik m nog onder controle heb zodra er iets zou gebeuren
als ik m aan het halster vast heb mag die wel naast me lopen voor de rest wandeld hij gewoon een beetje schuin achter me..
en niet vlak achter me natuurlijk Tong uitsteken ik wil geen kapotte hakke

TBM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:40

Pony'lopen altijd schuin achter me... om dezelfde reden als Hadas. Ik ben de baas, niet de pony, dus loop ik voorop.
Ook laat je je pony/paard zien dat doordat JIJ voorop loopt er niets engs is, anders had je wel weggerend! Knipoog
Dus is de pony volgzamer.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik wel zulke lieve, makke, maar vooral luie pony's verzorg... Echt conditie hebben ze niet.

Liefs,

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:42

Naaste me met zijn schouder, zeker niet verder.
Omdat, ik nare ervaringen heb gehad met achter/schuinachter me lopende pony.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:44

Achter/schuin achter de schouder. In de natuur lopen paarden ook zo achter de leider/ hoger in rangorde aan.

Noppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:46

Links, rechts maar hoe dan ook achter mij, zoals hier eerder wordt aangegeven mag hij niet met z'n schouder voorbij mij komen. In de kudde blijven ze immers ook achter de leider.... Knipoog

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:47

idd naast bij de schouder is het beste, dan kan je het paard goed in de gaten houden, zelf kan ie geen loopje met je nemen, en als je voor hem gaat lopen sleur je hem eigenlijk een beetje mee
ernaast is denk ik toch het beste,
dan kan je hem ook beter tegen houden als ie weg wil lopen ofzo

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:50

Ik laat mijn paarden altijd naast me lopen. Stel dat hij achter me loopt en schrikt en me dan zo omver rent.. Niet dat het paarden zijn waarvan ik denk dat ze het zouden doen, maar je weet maar nooit.
Laatst bijgewerkt door xBibi op 08-05-07 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:50

Dan moet je hem leren om dat niet te doen.

missfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:52

ik loop er altijd direct naast,, soms als ze wat langzamer gaan lopen en de afstand word groter niet maar ik zorg er altijd voor dat ik er weer naast loop, heb een keer bijna een paard op me hielen gehad en een paard dat achter me stijgerde en sindsdien ben ik er naast gaan lopen

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:54

Schuin achter me, of naast me, hangt van het paard af. Dominante paarden heb ik liever schuin achter me, want ik ben op dat moment de leider. Andere paarden heb ik gewoon aan een los touwtje naast me. Recht achter me zou ik nooit doen, ik zit niet te wachten op een paar hoeven in m'n nek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:59

Ik heb een veulen, en die loopt nog maar net goed mee, en altijd áchter me. Stop ik, komt hij naar me toe, geeft meestal een duwtje en staat dan stil, ga ik lopen, gaat hij lopen. Ik heb zelfs al zónder halster en halstertouw kunnen lopen, omdat hij niet snapt waar een halster voor dient Clown Maar andere paarden het liefste schuinachter mij, idd de kudde maar ook wat veiliger dan echt achter.

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:02

paard loopt aan de hand naast me en anders schuin achter me. Ik wil kunnen zien wat het dier doet en dat lukt je nooit als ze achter je lopen.

Paard is inderdaad een roedel dier, maar als het goed is weet je paard wel wie de baas is en zal hij dus zowiezo respect tonen. Die van ons wel tenminste. Maar het recht achter me lopen vind ik geen fijn idee

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:06

Mijn pony loopt gewoon rechts naast mij.
Ik loop ongeveer bij zijn schouder / hals Lachen