Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Maar ik denk dat dat bij ieder paard anders is

iloveyah87 schreef:dit is een soort kat en muis spel.. en wie is de baas?
eerst gaan we kijken naar de natuur... loopt de baas van de kudde naar een lagere rang orde? nee
staat een hogere rangorde eten af aan een lagere? nee
wat je moet doen is hem opjagen tot ze stopt en de hoofd naar je toekeert. op dat moment draai jij je rug naar haar toe.. als ze niet naar je toekomt ga je verder met opjagen. komt ze wel naar je toe dan blijf je zo staan. waarschijnlijk loopt ze dan eerst een rondje om je heen om te kijken of de kust veilig is. (of je haar niet weer weg zult jagen) dan begin je te lopen en waarschijnlijk zal ze je dan volgen.. let op doe dit wel alleen!
suc-6!
merrieveulen schreef:iloveyah87 schreef:dit is een soort kat en muis spel.. en wie is de baas?
eerst gaan we kijken naar de natuur... loopt de baas van de kudde naar een lagere rang orde? nee
staat een hogere rangorde eten af aan een lagere? nee
wat je moet doen is hem opjagen tot ze stopt en de hoofd naar je toekeert. op dat moment draai jij je rug naar haar toe.. als ze niet naar je toekomt ga je verder met opjagen. komt ze wel naar je toe dan blijf je zo staan. waarschijnlijk loopt ze dan eerst een rondje om je heen om te kijken of de kust veilig is. (of je haar niet weer weg zult jagen) dan begin je te lopen en waarschijnlijk zal ze je dan volgen.. let op doe dit wel alleen!
suc-6!
rug toedraaien moet je zowiezo niet doen, dat is 'je kont indraaien',en dus een teken om afstand te houden. schouder indraaien is wat hier bedoeld wordt. echter, dit heeft alleen zin voor jullie samen als je zorgt dat ze er meer plezier in krijgt, anders wordt het een dwangmethode om haar maar zover te krijgen dat ze meewerkt, ipv een prettige samenwerking die van twee kanten komt.
ou nicky ik ben een uur bezig geweest samen met eimand anders en het is ons niet gelukt dus ik dacht laat haar maar staan.. 
merrieveulen schreef:opjagen is in de natuur een aftraffing. ik krijg het JU gevoel hier, en dan wel eentje die ook nog eens verkeerd wordt uitgevoerd. grondwerken, en het werk leuker maken. dát is de lange termijn oplossing. een halve JU uitvoeren kan je paard immers ook ernstig beschadigen.

iloveyah87 schreef:kijk jij denkt dat ene paard het werk niet leuk vindt en daarom niet komt... waarom reageert het paard in mijn geval dan niet op stal.....
in mijn ogen is het gewoon echt een kwestie van een kat en muis spel in de wei...

iloveyah87 schreef:daar ben ik het niet mee eens.. een paard kan ook ergens een spelletje van maken...
iloveyah87 schreef:kortom bij jou zouden alle paarden zouden bij rennend naar het hek toekomen?

iloveyah87 schreef:kortom bij jou zouden alle paarden zouden bij rennend naar het hek toekomen?

iloveyah87 schreef:ja maar jij zei eerder de paarden moeten ene leuke reden hebben om te komen.. is voer geen leuke goede reden???