mond meteen open?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Arlette_

mond meteen open?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 19:17

ik heb een keer een manegepony gezien, en als je met het hoofdstel aankomt lopen doet ie meteen zijn mond open om het bit in te doen, nu is mijn vraag, is dit omdat ie bang is, of omdat ie graag rijd?
-xxx-

RUBYWHITE

Re: mond meteen open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:48

Goed afgericht Haha! Een van mijn paarden doet het ook, als deze geen zin in rijden zou hebben kunnen ze beter de kaken stijf op elkaar houden Haha!

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 20:10

oke dankjewel Haha! maar ik dahct dat hij dat deed omdat ie bang was van het bit ofzo maar dat is dus niet zo?
-xx-

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:14

ik zal es zien of iemand het wil filmen ofzo,want mijn pony doet namelijk ook van te voren zijn mond open.
niet zo moeilijk om te leren hoor:
elke keer als je het bit indoet,duw je met je vingers zijn mond open en daarbij zeg je"doe maar open"
na enkele keren weet je paard wat "doe maar open" betekend en zal hij in veel gevallen al vanzelf zijn mond opendoen als dat bit er aan komt Knipoog

ik denk trouwens wel dat meeste paarden die dit doen hele fijngevoelige dieren zijn Knipoog

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:53

Je ziet het indd wel meer dat er paarden zijn die netjes hun mond open doen zodra het bit voor hun neus komt. Timon doet dat ook wel braaf, vooral als die er zin in heeft Lachen
Ik denk niet dat ie dat zou doen als die bang voor het bit is. Ik ken paarden die slechte ervaringen hebben gehad met bit in doen (manegepaarden) en die zijn juist heel moeilijk geworden met bit in doen. Die doen hun mond niet zomaar open.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:36

Het zijn wel heel verschillende paarden bij jullie op de manege he? De een wil perse het bit niet in, en de ander hapt het al uit je handen.....

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:45

Ik denk dat hij bang is om zijn tanden te bezeren aan het bit, angst dus.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:47

Ik denk dat het per paard verschilt. Mijn paard is niet bang voor het bit, maar als ik voor hem sta met het hoofdstel doet ie wel zelf zijn mond open. Zodra ik het kopstuk achter zijn oren heb en ik de riempjes vast maak staat ie dan wat op het bit te kauwen. Heel ontspannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:48

Bij mijn paard hoef je alleen maar te zorgen dat neusriem etc niet voor zijn mond hangen, dan doet 'ie vrijwel vanzelf zijn eigen hoofdstel om Haha!

Handig toch?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:52

Cindy doet dat nog steeds, laatst wou ik voor de foto even een hoofdstel weer in doen (voor het eerst in jaren) maar het bekkie ging braaf open. Goed afgericht dus Ja

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:55

Myn verzorgpony is vroeger mishandeld dus schuw aan der oren. Het indoen in haar mond gaat best wel soepel, ze doet zelf haar mond open. Wel blijft ze schuw by haar oren, maar ze vertrouwt mij wel, maar vind het gewoon irritant als iemand aan haar oren zit. Ik ken er wel zo goed dat ze het niet doet omdat ze bang is met haar mond, maar omdat het haar gewoon geleerd is. Eig. heb ik er nog nooit bij stil gestaan, maar het is echt heel fijn dat ze dat doet Lachen

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 12:47

Cassidy schreef:
Het zijn wel heel verschillende paarden bij jullie op de manege he? De een wil perse het bit niet in, en de ander hapt het al uit je handen.....

ja, ik vind het ook vreemd ja, maar omdat er veel mensen bij ons op de manege zijn die allemaal paarden kùnnen af richten heeft denk ik iemand anders dat paard afgericht

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:06

Klinkt alsof ie goed afgericht is Lachen . Een van de paarden bij ons op de manege doet het ook. Ook tilt ze, als je haar linkervoorhoef hebt uitgekrabt, gelijk de achterste op, daarna die ernaast en daarna die vooraan.

Chennai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:21

Shirley_ schreef:
Myn verzorgpony is vroeger mishandeld dus schuw aan der oren. Het indoen in haar mond gaat best wel soepel, ze doet zelf haar mond open. Wel blijft ze schuw by haar oren, maar ze vertrouwt mij wel, maar vind het gewoon irritant als iemand aan haar oren zit. Ik ken er wel zo goed dat ze het niet doet omdat ze bang is met haar mond, maar omdat het haar gewoon geleerd is. Eig. heb ik er nog nooit bij stil gestaan, maar het is echt heel fijn dat ze dat doet Lachen

Hee, dat herken ik... Mijn verzorgpony neemt het bit ook zonder problemen in z'n mond, maar is ook schuw bij z'n oren... Als ik een beetje vies wil weghalen bij zijn oren/hoofd vindt hij dat irritant/niet fijn/vervelend/eng... Ik weet niet wat het is... Verward

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:29

Booysa schreef:
Shirley_ schreef:

Hee, dat herken ik... Mijn verzorgpony neemt het bit ook zonder problemen in z'n mond, maar is ook schuw bij z'n oren... Als ik een beetje vies wil weghalen bij zijn oren/hoofd vindt hij dat irritant/niet fijn/vervelend/eng... Ik weet niet wat het is... Verward

Beetje late reactie Bloos .
Ik mag wel soms er met een borstel aanzitten als ik loop te tutten en friemelen, maar als ik met iets nats of met een schaar aankom dan is ze gelijk weg. Vreselijk vind ze dat en eng. Zelfs haar eigenaresse die haar nu bijna 10 jaar heeft mag dat niet. Die van my vindt het gewoon eng ook al vertrouwt ze je 100%. Ik denk dat er vroeger iets met haar oren gedaan is Knipoog

bud_gloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:39

mijn paard doet ook meteen zijn mond open, heerlijk toch?!

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:05

Dat zou ik wel graag willen bij rambo hoor Tong uitsteken
maar helaas.......ik moet zeker 5-10 minuten met die bit voor zijn mond staan voor ik het erin krijg Scheve mond

Precipitator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:21

Arletjuhh schreef:
ik heb een keer een manegepony gezien, en als je met het hoofdstel aankomt lopen doet ie meteen zijn mond open om het bit in te doen, nu is mijn vraag, is dit omdat ie bang is, of omdat ie graag rijd?
-xxx-

Bij mijn pony is het niet zo erg :p maar als je het hoofdstel voor zijn mind houd gaat ie ook gelijk open Haha! is gewoon goed africhting denk, maar mijn pony vindt werken ook erg leuk!!!

Chantal__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:37

Lekker handig toch.
je hebt zat paarden die weigeren.
en tevens doet mijn verzorgpaard ook zijn mond open als ik het bid vast pak om in zijn mond te doen.

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:10

die van mij neemt hem ook zelf aan , erg handig hoor gewoon goed afgericht dus

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:26

Mijn merrie hapt hem zo uit mijn handen, is werkwillig en heel blij als we wat gaan doen.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:55

Ik heb een pony die dat ook doet. Niks mis mee, alleen maar handig! Haha!

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:44

een merrie die ik rij (18 jaar) doet wanneer hij het bit in heeft de hele tijd mond open en dicht.. maar dat is heel normaal voor haar ga je rijden doet ze het niet .. als ze stil staat wel.. maar de eigenaar heeft haar nu al 9 jaar.. heeft ze altijd gedaan.. en zij is ook goed afgericht Knipoog

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 22:17

Ik denk niet dat die bang is maar gewoon goed afgericht.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 15:24

Mijn paard doet het af en toe. Het bit slaat nooit tegen de tanden, dus uit angst zou het niet zijn.