pismerrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bddv

pismerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 09:51

Hallo

Mijn merrie is al vanaf oktober in de war. Bij elk paar wat de bak binnenkomt benen wijd, staart omhoog en piesen maar.... En dit elke dag.

Vorig jaar merkte je aan haar dat ze hengstig was omdat ze dan wat schrikachtiger was als normaal, en zat er een cyclus in, en pieste zij ook niet. Maar nu is het elke dag drama!!!!!!!!!!

Medisch gezien is er niets met haar aan de hand ik heb haar 2 keer na laten kijken. Ze heeft hormoonbehandelingen gehad en is nagekeken door een ostheopaat. Verder heb ik diverse middelen van de paardendrogist geprobeerd.

Ook heb ik haar vantussen de ruinen gehaald in stal ze staat nu alleen en er komt morgen een merrie naast te staan. Ook komt ze niet meer met een ruin buiten.

Maar niets helpt en ze blijft elke dag piesen naar andere paarden. Is hier iets aan te doen, want ik begin het echt een beetje beu te worden omdat je haar niet met goed fatsoen kunt rijden...

Ik vind het erg jammer dat mijn paard opeens van superster is veranderd in pismerrie en vraag me af hoe dat opeens kan ontstaan. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen?????

Graag goede tips en liever geen middeltjes van de paardendrogist want die heb ik echt allemaal al gebruikt : Blond Go jij! Go jij!
En ik ben echt behoorlijk desperate.....

Equidea

Re: pismerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:54

Mijn pony heeft ook zo iets, die piest altijd als we gaan uitstappen maar dan ook niet even, nee de hele tijd.

Wil ook wel eens weten wat ik eraan kan doen Clown

bddv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 11:24

Niemand?????

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 12:00

Haal er een holitische dierenarts bij. Die kijkt helemaal naar het geheel, misschien is er wel een orgaan dat te veel, of te weinig doet waardoor de hormoonhuishouding van slag blijft. Ook kan het zijn dat de energiebanen niet goed doorstromen, ook dat kan de holitische DA voor je bekijken.

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 12:04

Ik heb kruiden speciaal voor merrie's die van slag zijn tijdens hengstigheid, die van mij heeft dat ook en is dan ook gevaarlijk nu ik die kruiden geef gaat het veel beter.

bddv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 12:51

Wat is een holitische dierenarts???? En waar vind je die?????

Enne Katoo, wat voor kruiden zij dat???

Plast die van jullie ook dagelijks????

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:57

ja kunt er volgens mij niets aan doen
@laartjuh dat is geen piesmerrie

lisetteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 18:23

ik heb dit zelf me gemaakt en dit is een piesmerrie je kan er nooit meer wat tegen doen je merrie word op den duur alleen maar lastiger als je er echt van af wil moet je haar verkopen.
Ik snap dat dat niet leuk is.
Je merrie zal met lopen niet voor uit willen en gaan buiten en bokken naar je nou het maar op je merrie word heel erg lastig.
Voor je eigen veilig heid kan je hem beter verkopen.
als je meer info wil mag je mij wel een pb sturen hoor.

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:03

lisetteen schreef:
ik heb dit zelf me gemaakt en dit is een piesmerrie je kan er nooit meer wat tegen doen je merrie word op den duur alleen maar lastiger als je er echt van af wil moet je haar verkopen.
Je merrie zal met lopen niet voor uit willen en gaan buiten en bokken naar je nou het maar op je merrie word heel erg lastig.

Ik denk dat deze reactie een beetje kort door de bocht is, niet iedere pis merrie is hetzelfde en zal hetzelfde reageren/veranderen.. Het kan wel degelijk aan de hormoon huishouding liggen en in sommige gevallen kan er zeker wat aan gedaan worden dmv medicijnen of veranderingen in de omgeving.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:19

verkopen vind ik geen optie
er kan vannalles met haar zijn
maar verkopen
dat vind ik geen manier om er af te komen hoor
mischien gaat het vanzelf wel weer over
of laat haar nog 1 keer onderzoeken
maar verkopen egt dat vind ik niet de manier

succ6

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:23

hoe oud is ze?

want mijn pony kreeg op een bepaalde leeftijd ook zulke fratsen Ach gut bij het minste of geringste staan zijken etc etc...alleen was die van mij niet super lastig gelukig!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:28

Verkopen ondanks een (waarschijnlijk) medisch probleem, nee dat lijkt mij geen optie.

Eerst en vooral krijg je je merrie echt niet meer vooruit, of is er een mogelijkheid om door te gaan rijden? Verder zoals angela verteld, een holitische dierenarts kan misschien dit probleem onderzoeken. (moet maar even gaan googelen)

Veel succes in ieder geval.

lisetteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:52

gamblerlover schreef:
lisetteen schreef:

Ik denk dat deze reactie een beetje kort door de bocht is, niet iedere pis merrie is hetzelfde en zal hetzelfde reageren/veranderen.. Het kan wel degelijk aan de hormoon huishouding liggen en in sommige gevallen kan er zeker wat aan gedaan worden dmv medicijnen of veranderingen in de omgeving.

dat kan wel maar ik heb precies het zelfde gehad hoor

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:55

mocht 1 van mijn merries ooit zo lastig worden vraag ik de DA wel om haar baarmoeder en al te verwijderen Ach gut dan is het probleem denk ook wel opgelost...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:02

ik heb helaas geen ervaring hiermee, weet je gewone dierenarts niet hoe dat kan. je had over hormoon behandeling, kan niet daarmee te maken hebben??

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:03

baarmoeder verwijderen is ook niet alles, omdat er dan een leegte in haar buik ontstaat gaat de rest uitzakken, stereliseren is een betere optie dan. denk ik.

ik had ook een pismerrie, ik had op een gegeven moment een homeopatisch middeltje wat wel werkte, dit moest ik dan elke dag een paar druppeltjes geven. nu krijg ze het niet meer, maar ze rijd ook geen wedstrijden meer, bij ons op stal gaat het wel goed, maar laatst gingen we ergens binnen rijden en was het toch weer zover.

ik denk ook niet dat het uitmaakt of het bij hengsten merrie of ruinen staat, het hormoonstelsel is in de war.

en verkopen is ook niet echt een optie.

ik blijf nog wel even volgen kijken of er iemand is met een goede oplossing

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:21

listetteen= ik vind dat verkopen egt geen goede optie is hoor
het is bijna hetzelfde
als bijvoorbeeld
jouw pony elke keer met rijden oo zijn achterbenen gaat staan
en hij gevaarlijk word
hoeft het niet zow te zijn dat als mijn pony het een tijdje doet hij ook gevaarlijk word elke pony is anders

bddv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 11:45

Verkopen is zeker geen optie, want wie wil zoiets nou hebben.... En ze heeft erg veel talent!!!!!! Ze blijft wel gewoon lopen hoor gaat niet stil staan en gemeen doen ligt niet in haar karakter... Heb op internet gezien dat als het een karaktertrek van haar is sterilisatie ook geen zin heeft.... Waarom niet daar kwam ik niet helemaal achter.....

Butterfly01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 18:14

Ik weet niet of je de mogelijkheden ervoor hebt maar een veulentje kweken met de merrie helpt, dan komt die hormonenhuishouding terug op orde en zal ze er zo goed als vanaf zijn.

bddv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 22:28

Ja mar die mogelijkheid is er dus niet echt. Ik sta op een dressuurstal die alsmaar drukker wordt en het is al vechten om een plekkie, en ik vind dat een veulen toch echt de hele dag buiten moet lopen, of in ieder geval een uurtje of 6.... En dat gaat dus niet.... Helaas!!!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 22:31

Is ze ook al van binnen nagekeken of gespoeld? Misschien een ontsteking of vuil?

bddv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 22:59

nou ze is begin januari nog gescand. Toen was er niets te zien... Van een ontsteking ofzo.... Wat bedoel je met vuil???

bddv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 00:05

en misschien iemand enig idee hoe dit opeens kan onttaan??? Heb intussen wel gemaild naar een holistisch dierenarts, en wacht die reactie even af! Iemand ervaring met de praktijk van Eric Laarakers??

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 10:39

ik denk trauwens dat het idd over is als je er een veulen van neemt
want het is dan wel anders maar ik denk dat het toch wel een beetje hetzelfde kan zijn
ik heb zo iets gehad met mijn konijn als ik haar wou pakken gromde ze en nu heeft ze 3 jonkies en is het een heel ander dier

iig succ6

Friesjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:11

dit klinkt mischien dom:P maar als ik een beetje later dan normaal mijn paardje kom buitenzetten heeft ze ook haar stal ondergepist..echt alles is dan nat..maar dat komt omdat ik een zoutblok heb, en daar gaat ze aan likken as ze zich verveelt., Vork