Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan! Zoek informatie en ga ermee aan de gang. De zweep hoeft geen oplossing te zijn, maar de duidelijkheid van een zweep heb je wel nodig
Snap je? Succes!! 

Annemar10 schreef:Op de grond beginnen,join-up follow up b.v.

Elzepelze schreef:Ja precies, zoiets. Als het mag van de eigenaresse en je zou er zelf geld in willen steken, denk dan eens aan een Dually halster ofzo. Of leen boeken in de bieb van bv. Monty Roberts!

sarahke schreef:wat is een dually halster?

sarahke schreef:ik heb nog een vraagje: mijn paard wil niet meekomen als ik hem uit te wei haal. ik komt wel naar mij als ik hem roep (meestal toch) maar blijft dan gewoon staan zonder ook maar een voet te verzetten. hoe doen jullie dat?
Annemar10 schreef:Het is toch altijd fijn dat er zoveel meningen en echt geleerde mensen zijn he.Oh wat hebben we weer een lol want er durft iemand wat te schrijven over een join-up.Dan kun je daar lekker op reageren.Bij ons paard heeft het enorm geholpen en ik ben Annemarie erg dankbaar daarvoor AMEN.
JoviBan schreef:Dat geeft toch niks? Je paard heeft het blijkbaar naar de zin in de wei. En hij loopt niet weg wanneer je hem komt halen en blijft op je staan wachten. Dat is toch positief?
sarahke schreef:zo had ik het nog niet bekeken. en ja, natuurlijk wil ik best leren met hem om te gaan en ik doe mijn best ook, maar ik weet niet goed hoe ik met hem overweg moet. ik zie hem erg graag en mensen zeggen dat het net dat is wat ik moet veranderen. ze zeggen dat ik te 'soft' ben. is het dan zo abnormaal dat ik de zweep niet graag gebruik om te straffen?
Ik vind het juist hartstikke goed van je dat je niet met zweep e.d. in de weer wilt.