wat moet ik doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica15

wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 08:52

heey

tijdens het rijden heeft mijn paard jeuk aan zijn hoofd en probeert de heletijd te schuuren aan haar been maar dan trekt ze mij heel erg mee.. ze is heel sterk in de mond en op het laatst dan heb ik de kracht niet meer in mijn handen
ik weet ook neit echt wat ik moet doen om dat tegen te houden ..
misschien hebben jullie wat tips voor mij..

Groetjess...

liannes

Re: wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 08:54

even nakijken waarom ze zo'n jeuk heeft.
anders blijft ze het doen, en dat lijkt me niet prettig voor je paard,
je zal zelf maar jeuk hebben, succes.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 08:56

(indien je al gezocht hebt, doe dan maar net alsof dit bericht er niet staat Knipoog)
Volgens mij is hier laatst een vrij uitgebreid topic over geweest dus als je even de zoekfunctie loslaat op je probleem moet er iets bij zitten denk ik.
Succes!

Jessica15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 11:04

oh oke.. sorry dat heb ik niet gezien ik zal het even zien

Jessica15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 11:08

ik heb gezocht maar ik kan het topic niet vinden .. miss dat je mij kunt vertellen hoe die heet?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:24

Als ze het alleen bij het rijden doet, zou ik eens kijken of je hoofdstel en bit wel goed zitten. Ik weet niet of je rijdt met peesbeschermers of zoiets? Kan zijn dat die niet goed zitten.

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:25

Controleer of alles goed zit en of er geen wondjes onder het hoofstel zitten.

En dan: heb jij wel eens een paard zien schuren aan het been terwijl ze lopen? Ik niet. Dus niet trekken, maar voorwaarts houden! Zolang ze niet stil gaat staan kan ze niet schuren, dus niks aan de hand. En dat hoofd komt vanzelf wel weer omhoog. Gewoon stug volhouden houdt vanzelf wel op.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:28

heb even voor je gezocht Lachen en het topic heet "is jeuken aan been een gedrags probleem?" en staat bij omgang (oftewel ik heb geen idee hoe ik een link moet maken Knipoog) Hoop voor je dat je er wat aan hebt!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:33

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:41

nope, klopt, maar ik begreep uit het de vraag van TS dat zij zich afvroeg wat ze ertegen kon/moest doen. Vandaar dat ik aan dit topic dacht, aangezien mensen daar juist aangeven dat ze er niets tegen doen en om welke redenen. Zodoende Lachen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:43

Jeukt ze altijd aan de benen? Het kan best dat ze dan jeuk heeft aan de benen in plaats van aan het hoofd. Misschien mijten, mok of rasp. Mok en rasp herken je aan de korstjes. Mijten kun je niet zien, daarvoor zal de DA een huidschraapsel moeten nemen.
Jeukt ze in de wei/op stal ook veel?

jeff_adje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:05

idd even kijken of ze niet iets heeft.. want ze heeft denk ik niet voor niets jeuk Knipoog of is er iets aan het tuig dat haar irriteert ? is het idd ok in de wei/stal ?

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:08

Ik zal zoals er al veel zeggen even kijken/opletten waarom en wanneer ze jeuk heeft als ze het alleen onder het zadel heeft zou je mis.. even een keer moeten longeren met hoofdstel en als ze dan geen jeuk heeft kan het ook gewoon een trucje van haar zijn!! succes er mee Knipoog

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:09

Miss zit het tuig wel niet lekker ofzo. Je kan het tuig even controleren of er iets tegen het hoofd komt wat ze niet prettig vind, ik zou het verder ook niet weten.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 00:20

terugtrekken heeft geen zin, daarmee maak je het alleen maar erger, en een krachtmeting met een paard win je nooit. als het niets medisch is, maar gewoon irritant gedrag, lekker voorwaarts rijden, en tussendoor af en toe even de lange teugel geven zodat ze toch kan krabben. zo hoef je er geen last van te hebben met rijden, en je hoeft het ook niet volledig te verbieden.

Jessica15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 09:47

ze doet het alleen als ik aan et rijden ben .. niet op stal en in het land.. ik rij niet met beschermers.. ik zal vanmiddag even kijken of er iets is waardoor ze dat doet.. misschien doet ze het ook wel om mij te irriteren..

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:38

paarden doen geen dingen om mensen te irriteren. ze zou het kunnen zien als een spelletje, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk aangezien jij aangeeft dat het geen goed gedrag is.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:46

is je hoofdstel schoon ? frontje groot genoeg >? neusriem niet te strak ? is je hoofdstel ergens "scherp"?bit schoon"groot genoeg? niet te groot? op de juiste plaats ?
maw zou eerst even nakijken of er niks hindert
als je niks kunt vinden kan het een gewoonte geworden zijn om onder het werk uit tekomen
al is er 99% vd keren dat je paard iets doet wat jij niet wilt iets anders aan de hand
of rijtechnisch of lchamelijk of tuigage niet inorde
als alles uitesloten is , been geven iedere keer als die omlaag gaat , lopen en schuren gaat niet samen/tegelijkertijd Knipoog

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 15:18

Het kan ook een allergie zijn. Met dit weer (te warm) kan je daar nog steeds last van hebben, ook al is het winter.
Misschien toch raadzaam om eens met je DA te overleggen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 16:27

Om te beginnen zou je aan iets anders kunnen denken dan aan gehoorzaamheid.

Heb je al uitgesloten dat je paard een headshaker is?

viewtopic.php?f=3&t=427906

dieselmilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 16:37

mischien zit het hoofdstel niet goed..... of verkeerd...dat moet je even nakijken....

Jessica15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 09:42

hmm.. ik heb het hoofdstel helemaal schoongemaakt .. maar het is nu niet echt mooi weer om te rijden:P wij hebben geen binnen bak in de buurt.. maar ik hoop dat het werkt.. ik heb het hoofdstel helemaal na gekeken maar niks scherps of zo gevonden .. en ik laat haar liever niet tijdens het rijden even de lange teugel dat ze kan jeuken want het was een best duur hoofdsel.. dus zou zonde zijn als hij daar door kapot zou gaan..
als ik weer kan gaan rijden zal ik haar voorwaards houden en elke keer maar het hoofdstel schoon maken .. hopenlijk dat dat helpt..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 09:44

Mijn paard had dat ook, na het rijden wilde hij meteen gaan schuren.Maar ook tijdens het rijden had hij erge jeuk, ik heb nu een ander hoofdstel en hij heeft er geen last meer van.Ik heb een Marylink van Goedhard

Saskiiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:33

Als je paard hjet blijft doen zou ik even naar de dieren arts gaan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:35

Jessica15 schreef:
hmm.. ik heb het hoofdstel helemaal schoongemaakt .. maar het is nu niet echt mooi weer om te rijden:P wij hebben geen binnen bak in de buurt.. maar ik hoop dat het werkt.. ik heb het hoofdstel helemaal na gekeken maar niks scherps of zo gevonden .. en ik laat haar liever niet tijdens het rijden even de lange teugel dat ze kan jeuken want het was een best duur hoofdsel.. dus zou zonde zijn als hij daar door kapot zou gaan..
als ik weer kan gaan rijden zal ik haar voorwaards houden en elke keer maar het hoofdstel schoon maken .. hopenlijk dat dat helpt..
\

Een duur hoofdstel betekend niet dat het automatisch past. En wanneer is de tandarts voor het laatst bij je paard geweest?