HELP! Paard Dekt mens:P

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 14:05

Hallo medebokkers,
iK verzorg de kleine eigenwijze shetlander van Dancie@bokt.
En ik was dus vandaaag(29-12) aan het wandelen we waren gewoon aan het wandelen gaat die ineens steigeren en springt die boven op mijn rug(Om me te gaan dekken leek het wel)Het is een hengstje van 1.5 jaar dus ik weet niet of dit wel zo normaal is! Want hij deed het 2 keer! En dit heeft hij anders nooit gedaan! Zij heeft me der wel voorgewaarschuwd dat hij dekt bij merrie's maar ik ben toch gewoon een mens en geen merrie!

dus ik hoop dat iemand hier raadt mee weet...


Gr.Michelle

xxMandyy
Berichten: 13
Geregistreerd: 19-12-06

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:06

Erg vreemd.. Weet de eigenaresse het al?
Bedoelde hij het niet da hij wou spelen ofzo?

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:07

afstraffen

wil ze ermee gaan fokken of niet zo niet dan zou ik m laten ruinen ivm met waarschijnlijk latere hengstenstreken

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 14:08

Hoe wil ik dat beest gaan Afstraffen en ik weet niet of ze met hem wil gaan fokken want het is een mini-shetje!

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:09

Nou geef hem een flinke klap ofzo.. straks is hij ouder en groter én zwaarder.. leuk als hij dan op je rug springt Clown

Marigold

Berichten: 12621
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:10

je moet hem voorzijn, voorkomen dat hij steigerd, en echt heel duidelijk tegen hem zijn, want een hengst is een hengst, of het nou een mini shetlandertje is of een rijpaard jaarling.
heeft hij verder wel een maatje om mee te spelen?
misschien is het beter om niet al te veel met hem te doen, op deze leeftijd willen ze toch vooral spelen en kunnen zich niet zo lang concentreren.
hij kan beter met andere pony's ravotten op het land.
als hij nu door overmoedigheid de baas wordt over julie dan is dat straks heel lastig weer recht te zetten!

Sammyy

Berichten: 4616
Geregistreerd: 28-08-06

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:12

idd, meteen op zijn plek zetten. en goed. niet een klein klapje!
een hengst moet je meteen vanaf het begin laten zien dat jij meer bent als hem. hij gaat vanuit zijn instinct namelijk proberen de leiders positie te behalen!

Bluebontje

Berichten: 2654
Geregistreerd: 18-02-06

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:15

Als hij op je springt, loopt hij achter je en niet naast je. Of heb ik dat nu fout?
Geef hem een ongeloofelijk pak op zijn donder, mocht hij het nog eens doen.
Ben jij trouwens toevallig met je jas bij een hengstige merrie geweest? Kan best zijn dat die geur in je kleren hangt.

Fairytale

Berichten: 3905
Geregistreerd: 12-08-05

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:17

Consequent en oprecht zijn. Kijk waarom hij dit doet en waarom? Dit gedrag is moeilijk af te leren als je d'r niets aan doet.
Verder ga ik met Marigold mee.

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 14:17

Nee ik ben niet bij een Hengstige merrie geweest hij liep op dat moment heel even achter mij maar vaak loopt hij naast me!

Britt

Berichten: 18906
Geregistreerd: 18-04-04

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:18

Toen Tinus nog op stal stond bij zn moeder had hij zich opengehaald aan iets in stal, ik was bezig om het er af te schroeven springt ie ook op eens in mn nek, die heeft toch wel een flinke tik gehad!
Als lief klein vreselijk friesje was ie nog niet zo zwaar maar een dikke grote fries van 1.65 wil ik niet in mn nek hebben!

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 14:19

Nee dat lijkt me ook niet zo prettig! Maar dit gedrag heb die anders nog nooit gedaan! Alleen vandaag begon die er ineens mee!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 15:10

Ik begrijp dat hij niet ingeschaard staat? Waarom loop jij er eigenlijk mee? Een hengst, ook een minishet, blijft uitkijken. Ik zou de eigenaar adviseren om te ruinen, en jou om niet meer met die pony te gaan lopen. Het is maatje minishet, maar steigeren mag niet, en over je heen walsen/op je rug springen ook niet.

paardenmiep

Berichten: 1100
Geregistreerd: 13-10-04

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 15:20

idd meteen afstraffen, en niet zo'n klein beetje ook. hij moet weten dat jij de baas bent en niet hij. maar hij moet inderdaad wel maatjes hebben waar hij mee kan spelen. in de wei ofzo. maar laat hem niet de baas worden over jou!

laliz
Berichten: 2197
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Randstad

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 15:43

Ik weet dat het bij honden dominantie is, misschien is dat hier ook wel het geval. In ieder geval direct corrigeren en ik zou er toch sterk aan denken om hem te laten ruinen als je er niet mee wilt gaan dekken.

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 17:43

Bedankt voor jullie wijzen reactie's

Cassidy@Ik verzorg dit paardje! En ze vindt het heel erg fijn dat ik dat doe want ze heb ook nog 3 andere paarden daar staan daarom doe ik deze kleine opdonder! en zij zegt zelf ook hij speelt de baas NOG over mij!

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 17:49

Dit is heel normaal gedrag voor een 1 1/2 jarige hengst!!! Wees blij dat het geen groot paard is! Verder het advies van Cassidy volgen!

PaardenBit

Berichten: 333
Geregistreerd: 09-12-06

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 17:54

ik snap het dit is mischien wel zijn streek van hengst zijnde.
sommige trappe ook en bijten.
maar zou hij het niet bedoelen om te spelen.
en anders echt goed boos worden helpt echt.

IloveHaffies
Berichten: 18
Geregistreerd: 29-12-06

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:15

Hahaha grappig verhaal Tong uitsteken!

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:22

IloveHaffies schreef:
Hahaha grappig verhaal Tong uitsteken!

en waar slaat deze reactie op Slapen plaats dan niks


ik zou m proberen met andere jaarlingen te staan en etr niks mee doen

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:26

misschien rare vraag maar was/ben je ongesteld.
Zo`n verhaal al eerder gehoord maar dat gebeurde alleen als ze ongesteld was.

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 20:14

Hallo,,
Hij kan niet bij jaarlingen staan want er staan alleen maar oudere paarden bij hem op stal en dat andere paard is 3.5 jaar en die staat al bij hem in stal! Dus!! En cassidy ik kan moeilijk gaan zeggen sorry vanwege dit ongeluk kan ik niet meer met hem wandelen(Verzorgen)!

NoiRaM

Berichten: 2101
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: Elim

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:18

ik zou dat shetje toch wel zo'n dikke trap verkopen ... kom op zeg paardje hoeft niet zomaar op je rug te gaan springen of wat dan ook..

Goed aanpakken .. elke x als hij dat doet een dikke schop geven.. en nee dat is niet zielig.. gewoon doen..


Wij hebben bij ons op stal ook een shetje toevallig ook een hengst van nog geen jaar..
krijgt ook al heerlijke streken , als je hem bij zen halster wil pakken gaat hij bijten of happen ..
Je kan al zien aan ze ogen dat hij dat wil doen .. dus we zijn hem elke keer voor om hem een tik te geven ..
En nu weet hij het wel dat hij het niet meer hoeft te doen..

dus ik zou echt gewoon afstraffen .. niet zomaar verder gaan lopen en denken van 'hopelijk doet hij het niet meer weer'

als je het nu niet afstrafd denkt hij dat hij dat altijd kan doen..

eigenwijs23
Berichten: 556
Geregistreerd: 22-12-06
Woonplaats: zeeland

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:25

hahaha dit is dominantie. het heeft niks met de menstuatie te maken. alleen maar dat hij denkt dat hij meer is dan jou. neem in het vervolg een zweepje mee en laat hem naast je lopen. wil hij het weer proberen dan geef je hem een tik. maar zorg er voor dat je hem bezig houd en dat je altijd eerlijk tegen hem bent. blijft hij dit gedrag doen dan moeten ze hem laten helpen omdat het anders van kwaad tot erger gaat. en hengsten hoe klein ook kunnen behoorlijk fel uit de hoek komen. ik vind het onzin om te zeggen dat je er niet meer mee mag gaan wandelen, maar ik wil wel zeggen van kijk uit en zorg er voor dat je de situatie in de hand blijft houden. een hengst pakt je altijd terug als je hem niet eerlijk behandeld.

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 09:54

Astrid23 jij geeft een goed antwoord ik vindt het ook onzin Niet meer wandelen:S