Heb je ook met een bepaalde pony/paard een speciale band?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ktink

Heb je ook met een bepaalde pony/paard een speciale band?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-06 19:19

Hee!

Hebben jullie ook wel is gehad dat jullie écht een hele speciale band hadden met een paard of pony?
Op de manege waar ik rij, stond een pony genaamd Scooter Lachen..
Noujah.. in het begin had ik er niets speciaals mee.. Op gegeven moment had ik er een keer op gereden en ik was verkocht Lachen..
Hij heeft op die manege 2 jaar gestaan en ik had echt het gevoel dat ik iets speciaals met hem had..
Hij herkende me ook echt, als ik er langs kwam lopen ging ie of heel zacht hinniken of heel lief opkijken enzoo..
Ik weet niet.. ik kan het niet goed beschrijven.. maar ik had echt een hele aparte band met hem..
Hij is nu iets meer als een jaar geleden verkocht.. wat had ik hem graag willen kopen.. Boos!
Maar ik mis hem nu nog elke dag...
Het was dus gewoon een manege pony.. maar echt een bijzondere..
Ik had ook het gevoel dat hij dat ook met mij had.... Ik kon zo uren bij hem liggen zonder ook maar iets te doen.. gewoon naar hem kijken.. gewoon bij hem zijn.. heel apart..
Ik weet ook altijd precies hoe hij zich voelde.. als hij een keer een dagje iets minder had.. maar als ik me een keer een dagje wat minder voelde vrolijkte hij me op een of andere manier altijd op.. ging hij bij me staan.. beetje tegen me aan hangen... of een keer had ik de tranen in mn ogen.. k weet niet eens meer waarom.. maar ik voelde me echt niet happy.. en hij gaf me een duw zo van kop op.. het komt wel weer goed.. en ging daarna heel lief knuffelen enzoo.. terwijl het nou niet zo'n aandachttrekker is ofzoo..
Noujah.. ik had dus een hele speciale band met hem.. ik kan het gewoon niet beschrijven.. mar heb jij dit ook wel is gehad met een paard of een pony?

P.S. willen jullie alsjeblieft even kijken in het topic in mijn onderschrift.. ik wil zo graag weten hoe het nu met hem is Boos!..

santos

Re: Heb je ook met een bepaalde pony/paard een speciale band

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 03:02

Nog niemand gereageerd, dus ik maar even. Mijn zoon wilde graag paardrijles, maar was eigenlijk heel bang. na een flinke val, in een van de eerste lessen, hem wat prive les laten geven op een geweldige pony. Deze pony hielp hem over al zijn angsten heen. In zijn lessen mocht hij hem gelukkig ook rijden.Een oudje( de pony), maar hij (mijn zoon)voelde zich de koning te rijk. Nu is dit jaar, na de zomer, de pony met pensioen. Hij is er gelukkig nog wel, maar toch. Hij heeft mijn zoon over zijn angst heen geholpen. De pony is dus speciaal voor mij, maar ook zeker voor hem.

Annefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 14:10

Hey,

Ja ik heb dat ook meegemaakt.

Mijn moeders neef die heeft echt zeer veel paarden.
En op een dag mocht ik eens gewoon op bezoek gaan.

Meteen werd ik aan Nyouth voorgesteld, op het eerste zicht was ik bang van hem, omdat hij van nature uit zeer veel oogwit heeft.
Maar hij was prachtig, het paard dat ik altijd al had gewild.

Het was bijna mijn communie, maar mijn vader had me verteld dat er geen tijd was om nu een paard te kopen gezien de organisatie van het feest en dat we achteraf wel eens zouden gaan uitkijken.

Ik kreeg de kans om op Nyouth te rijden en eerst was ik wat argwanend want hij keek zo boos maar toen ik er op zat zag ik meteen : dit is hét paard voor mij.
Jammergenoeg werd mij meteen gezegd - het deed mijn hart echt bloeden - dat hij niet van mijn moeders neef was en dat hij ook niet te koop stond.

Wat ik toen niet wist, was dat dit een proefrit was. (verrassing van mijn ouders)
Toen ze zagen hoe leuk ik hem wel vond en dat ik thuis echt in de put zat van het feit dat hij niet te koop was hebben ze hem gekocht (dat waren ze al van plan, maar ik moest hem eerst testen *LOL*
Tegen ieders verwachting in - dat komt niet vaak voor - was er meteen DE klik...

Ik wist van niets (ze hebben hem op 14/01/2002 gekocht) en ik heb hem op 5/5/2002 gekregen !
Het was echt een bijzonder moment en ik wist niet meer wat zeggen.

Hij was niet mijn eerste paardje (wij kochten in de familie altijd een of meerdere familiepaarden), maar dit was mijn eerste echte paard alleen voor mij ! Lachen

Sinds die dag zijn wij echt onafscheidelijk en onze band is enkel maar beter geworden !
Hij is ook het paard waar ik echt heb mee leren rijden. Ik reed al lang voor ik hem kreeg (zo'n 6 jaar ofzo), maar ik reed vooral op een manege en dat is absoluut niet hetzelfde!
Mijn eerste echte buitenrit, ...

Ik zou hem niet meer kunnen missen...

Groetjes

MiiRowiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 14:19

ja ik ook , ik heb 2 verzorg pony's bij een paarden pension .. maar ja daar heb ik zoiezo wel een band mee .. maar nou is er een andere pony .. en daar word weinig naar omgekenen,, daar kan zijn eigenaar niks aan doen die ligt in het zieken huis. maar nou heb ik zelf maar het inegatief genomen en pak ik hem wel eens uit de wij om te poetsen .. en ik voel echt wel dat er een band is tussen ons twee! maar ja ik kan er niet op rijden of zo.. maar wel gooi ik hem eens los en jaag ik hem op om hem beweging te geven.. hij is zoo lief. en bij de meeste loopt hij weg of draasit zijn hooft weg als ze hem willen aan halen maar hij komt altijd naar mij toe lopen en dat geeft me zo'n fijn gevoel!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 11:45

Ik kan wel zeggen dat ik een speciale band heb met Anouar. Ik hoor heel vaak van mensen dat de band die ik met Anouar heb heel speciaal is. Natuurlijk heeft iedereen een band met z'n paard, maar dit is toch anders. Ik denk dat het gewoon zo heeft moeten zijn dat wij elkaar tegen kwamen.

Ik heb ook al heel vaak gehad dat ik een ergens een wondje had, bijvoorbeeld op m'n knie, dat ik bij Anouar kwam en hij op precies dezelfde plek een wondje had. Dat is nu al zo vaak gebeurd dat het geen toeval meer kan zijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:16

Ik heb een hele speciale band met mijn oudere merrie....inmiddels 8 jaar in mijn bezit, en gewoon een wereldpaard.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 16:54

Lenneke_ schreef:
Ik heb ook al heel vaak gehad dat ik een ergens een wondje had, bijvoorbeeld op m'n knie, dat ik bij Anouar kwam en hij op precies dezelfde plek een wondje had. Dat is nu al zo vaak gebeurd dat het geen toeval meer kan zijn.

Dat is echt heel erg appart!

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 16:57

ik had vroeger ook een manege pony waar ik helemaal hoteldebotel van was... hij heel erg stout bij iedereen en bij mij vreemd genoeg erg braaf Bloos pony heeft niet lang op de manege gestaan door dit gedrag, eigenaar van de manege vroeg dan ook of wij dan die pony wilde hebben. Na lang denken en er eigenlijk niet meer met de eigenaar van de manege het er over te hebben gehad, is ie ingeruild bij een handelaar.

En nu heb ik een shet die altijd hinnikt als ik eraan komt of als ik hem roep Lachen (maar dan denkt ie ondertussen gewoon, ja daar komt het eten aan Schijnheilig )

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 18:45

classic_life schreef:
ik had vroeger ook een manege pony waar ik helemaal hoteldebotel van was... hij heel erg stout bij iedereen en bij mij vreemd genoeg erg braaf Bloos pony heeft niet lang op de manege gestaan door dit gedrag, eigenaar van de manege vroeg dan ook of wij dan die pony wilde hebben. Na lang denken en er eigenlijk niet meer met de eigenaar van de manege het er over te hebben gehad, is ie ingeruild bij een handelaar.

En nu heb ik een shet die altijd hinnikt als ik eraan komt of als ik hem roep Lachen (maar dan denkt ie ondertussen gewoon, ja daar komt het eten aan Schijnheilig )

Echt leuk is dat.. dat een pony bij jou wel lief is Lachen
Die pony waar ik op reed deed ook wel is een bokje.. maar ik heb er 2 jaar heeeeel veel op gereden.. en hij heeft maar 1 keer gebokt.. Lachen..

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:56

Mijn Shetlandhengst Joshie is 2 jaar geleden bij mij gekomen en hij was echt mensschuw.. Hij wou niet bij mij komen de weide en ik kon dus niets doen met hem.. Ik heb er tijden aan gewerkt, ik wou hem laten zien dat ik hem geen pijn wou doen. Ik heb navraag gedaan naar zijn verleden en hij was mishandeld.. Geen wonder van zijn houding.. In oktober was hij bij mij, in februari, op mijn verjaardag stond hij op de weide, ik kwam toe, ik was gewoon blij want ik was 15 geworden, en Joshie hinnikte naar me..
Ik kwam op zijn weide en hij kwam bij mij om aandacht vragen.. Hij duwde zijn poep tegen mij, hij was net een hondje.. Ik mocht hem overal aaien, ik mocht zijn halster omdoen en met hem gaan wandelen.
Nog steeds heb ik die pony en we gaan vaak samen gaan wandelen aan de hand of kort ik er op met gewoon een halstertje.. Op de weide mag ik me ook gewoon op hem zetten en hij zal niets doen.
Hij is nu wel men allerliefste pony en nooit die ik hem nog weg. Hij kan niet zonder mij en ik niet meer zonder hem..
'k Denk wel dat dit een speciale band is..
Afbeelding
Afbeelding

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 18:59

Leuk om te zien dat het nu een stuk beter met m gaat Haha!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:04

ik ook met mijn pony irene...ze had koliek en ben ik 2 nachten en 3 dagen bij haar gebleven want ze moest en zou beter worden...de dierenarts had al opgegeven...maar net op het allerlaatste moment kwam het goed! ik had haar zelf in gereden en kon haar eerst niet eens vastzetten want dan maakte ze alles kapot en nu heb ik haar zelfs zover dat ze los kan staan met het opzadelen...ze is echt stukken liever en ik vertrouw haar ook helemaal..en zij mij ook wel volgens mij..ik wil haar echt niet kwijt..maarja ik word te groot Boos!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 22:17

Ik heb een verzorgpaardje en daarnaast nog een pony waar ik veel mee doe. Met mijn eigen paardje heb ik, doordat zij zich moeilijk kan hechten, niet zo'n goede band als dat ik zou willen. Met die andere pony heb ik dat wel. Ik ken hem al vanaf zijn geboorte en hij is echt mijn knuffel. Omdat hij zo klein is, heb ik hem nooit als verzorgpony gehad, maar het is wel een beetje mijn paardje. Ik rij er dan wel niet op, maar verder doe ik er alles mee.

Met mijn eigen paardje heb ik ook wel iets bijzonders hoor. Ze heeft vroeger een slechte verzorger gehad, waardoor ze helemaal opgefokt was, schuw en vals. Na al die jaren die ik eraan besteed heb, hebben we ook wel een band. Ze hinnikt als ik binnen kom en als ze in de bak staat volgt ze mij over het erf. Dat vind ik dan ook weer lief. Misschien hebben we toch wel iets bijzonder samen, ook al wil ze niet zo graag knuffelen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 22:24

Ik heb het met ascar.. Ik heb hem al 11 jaar Tong uitsteken ik kan alles met hem doen en hij begrijpt me ook.. Hij heeft me door rot periodes gesleept echt mijn maatje

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 22:29

Lieve fuga, pony op de manege. Ik heb dr heeel lang op gereden, en best veel prijzen mee gewonnen Bloos En in de drie jaar dat ik er op heb gereden ben ik er nog nooit afgevallen. En altijd na de les kon ik zo dr hoofd vast houden (als iemand anders dat deed kreeg die een knal tegen zn kop aan ) en haar knuffelen en ze liep overal achter me aan. En als ik er dan aan kwam dan hinnekte ze wel eens. Laatst had ik zelf geen paard mee, dus toen vroeg ik of ik asjeasjeasjeasje blieft nog een keer op fuga mocht. En dat mocht en ik was zoo blij Lachen
En na de les bleef ik er nog altijd wel een half uur bij staan knuffelen, zelfs als mn ouders er bij waren en die moesten altijd zo snel weer weg.
En zn eigenaar zei dat hij heel moeilijk aan de teugel te krijgen was, en bij mij liep ze altijd aan de teugel. Maar dat kwam gewoon omdat dat de houding is van hoe ik heb leren rijden want daar heb ik echt op leren rijden. en dat was echt zo'n schatje Lachen
Maar als je haar zo zou zien, zou je zeggen dat het geen knuffelpaardje was
maar voor mij wel Lovers

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 02:44

Toen mijn eigen paard na 3 weken dood ging aan koliek was ik kapot. Eindelijk mijn eigen paard en toen ging ze dood. Op de wei waar mijn merrie stond, waren nog twee merries. Een van hun is Angel rond de 5 jaar oud een lieve betrouwbare pony. Ik kan alles met haar we rijden bit en ijzerloos. Als we rijden kan ik bij wijze van spreken mijn ogen dicht doen en op haar vertrouwen. We rijden bijn altijd met een lange teugel. Ze is mijn maatje en als ik in haar ogen kijk voel ik liefde en begrip. Ik kan mijn kinderen zonder problemen op haar zetten. Maar na een val is ze kreupel gebleven. Pijn in mijn hart heb ik ervan. We wandelen wel nog en poesten en knuffelen. Maar heerlijk van de ritten genieten kan niet meer want de klik die ik met haar heb, heb ik tot nu toe niet kunnen vinden met een ander paard. Het doet mij pijn als zij pijn heeft. Waarom haar ze heeft een goed karakter.
Ik blijf nog genieten van wat we wel kunnen doen. Ik ben al maanden op zoek naar een nieuw ( rij) maatje maar het vinden van een goed paard met " de klik" is moeilijk. Ik denk dat die klik maar een paar keer zo in je leven voorkomt van alle paarden die ik bereden/verzorgt heb ik alleen met haar zo'n band opgebouwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 05:48

Ik heb een hinnikknuffelband met de kleinste lespony op de manege waar ik mijn paardje heb staan. Als ik bij hem in de buurt kom (en er loopt niet al te veel volk), begint 'ie altijd heel schattig te hinniken en dan móet ik dat beest gewoon even uitgebreid knuffelen Haha!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 07:45

Lenneke_ schreef:
Ik kan wel zeggen dat ik een speciale band heb met Anouar. Ik hoor heel vaak van mensen dat de band die ik met Anouar heb heel speciaal is. Natuurlijk heeft iedereen een band met z'n paard, maar dit is toch anders. Ik denk dat het gewoon zo heeft moeten zijn dat wij elkaar tegen kwamen.

Niet om het een of ander...maar ik denk toch dat iedereen het gevoel dat zíjn band met zíjn paard net een beetje anders (lees: specialer) is als dat van een ander Knipoog

Zo had ik vroeger met mijn pony dat als ik bij dr in de stal zat, ze iedereen aanvloog om mij te beschermen, en nu dan met mijn paard...die komt tegen mij aanliggen als ik in dr stal zit...
Kleine dingetjes die je band zó bijzonder maken, op die momenten moet ik gewoon huilen van geluk...

Ik denk dat iedereen gevoelsmatig een speciale band heeft met zijn paard, maar iedereen op zijn eigen manier Lachen

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 15:41

jarrah schreef:
Lenneke_ schreef:

Niet om het een of ander...maar ik denk toch dat iedereen het gevoel dat zíjn band met zíjn paard net een beetje anders (lees: specialer) is als dat van een ander Knipoog

Zo had ik vroeger met mijn pony dat als ik bij dr in de stal zat, ze iedereen aanvloog om mij te beschermen, en nu dan met mijn paard...die komt tegen mij aanliggen als ik in dr stal zit...
Kleine dingetjes die je band zó bijzonder maken, op die momenten moet ik gewoon huilen van geluk...

Ik denk dat iedereen gevoelsmatig een speciale band heeft met zijn paard, maar iedereen op zijn eigen manier Lachen

Maar toch is die band die ik met die pony had niet zo als met de andere pony's....
het is niet uit te leggen.. maar toch is het zo.. Tong uitsteken
Ik denk ook dat ik zo'n band niet weer krijg met een paard of pony.. niet zoals ik die had met Scooter..
Het was helemaal niet zo'n ding wat niets deed.. wat heel braaf was.. maar toch kon ik er alles mee doen.. ik sprong zo zonder zadel er op en galopeerde weg.. en iedereen keek me aan van zou je dat nou wel doen Tong uitsteken

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:04

Ja. Met Genderose. Echt mijn muppie, we begrepen elkaar leek het soms wel. Heel speciaal tussen ons, ze was zo lief, knuffelig. Echt mijn lieverd. We deden alles samen, uren samen, ze reageerde super op mij, we voelden elkaar echt aan... Gut, als ik er zo weer aan terug denk besef ik weer hoe erg ik haar eigenlijk mis...

Met Wietje, mijn huidige verzorgpaardje, heb ik ook een speciale band. Het heeft even geduurd, ze is een heel geval apart. Maar momenteel kan ik alles met haar, we vertrouwen elkaar en voelen elkaar echt aan. Nooit gedacht dat ik zo goede band met dat "gevaarlijk" achterlijk beest zou krijgen Haha!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:39

Er stond op de manege waar ik reed egt een super paard King genaamt.
Hij was erg groot en ik was maar een ukkie die er erg tegen op keek, ik mocht er natuurlijk niet op rijden ik was te klein en onervaren.
dus stond vaak voor zijn stal uit te kijken naar de dag dat ik op dit pracht beest mocht rijden!
Die dag was na 2 jaartjes aangebroken en vond het helemaal geweldig sinds dien ging ik hem vaak op zoeken en kon ik uren in zijn stal zitten zonder me te vervelen. als ik aan kwam lopen begon hij al hart te hinneken en vroeg natuurlijk om wat lekkers.
helaas ging het na een jaartje slechter met hem hij had last van z'n benen en moest uit eindelijk in geslapen laten worden Huilen sinds dien ben ik niet meer op die manege geweest en heb nu mijn eigepaarden waar ik graag nog lang van wil genieten. (waar ik overigens ook ene super band mee heb Haha! )

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:54

ktink schreef:

Maar toch is die band die ik met die pony had niet zo als met de andere pony's....
het is niet uit te leggen.. maar toch is het zo.. Tong uitsteken
Ik denk ook dat ik zo'n band niet weer krijg met een paard of pony.. niet zoals ik die had met Scooter..
Het was helemaal niet zo'n ding wat niets deed.. wat heel braaf was.. maar toch kon ik er alles mee doen.. ik sprong zo zonder zadel er op en galopeerde weg.. en iedereen keek me aan van zou je dat nou wel doen Tong uitsteken

Ik snap niet wat dit met mijn quote te maken heeft...
Ik heb het er niet over dat je met elk paard een bijzondere band moet hebben (ik heb ook maar met 2 paarden in mijn leven een écht band gehad)...maar dat de band tussen jou en jouw dier ws net zo diep gaat als de band tussen mij en mijn dier Knipoog

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 14:32

anderhalfjaar geleden was ik naar een nieuwe pony voor mij aan het zoeken we hadden allemaal pony's bekeken, allemaal grote, glimmende, netten, jonge, goedbeleerde, ras paarden.
toen gingen we bij Nick kijken de kleinste, sagarijnigste en sloomste van allemaal ik heb er toen een paar keer op ge dressuurt en dat ging redelijk en toen heb ik hem gekocht, was helemaal verlief Vork alleen maar omdat het meteen klikte, toen ik hem al een halfjaar had kwam ik er pas achter dat het een springtalent is, mijn kanjer Tong uitsteken

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 15:44

ik heb een hele speciale band met mn oude verzorgpony gehad. ze kwam als een klein bang veulen, de eerste nachten bij haar geslapen, door de jaren heen alles geleerd en uiteindelijk zelf ingereden, totdat ik terug kwam van vakantie, een lege wei. we waren echt 2 paar handen op één buik Lachen heb nu 2 nieuwe verzorgpaarden en daar zit ook een duidelijk klik, hoop weer nieuwe banden op te bouwen, het lukt erg goed Vork

NeverForgetS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:10

Ja mijn oude paardje was echt geweldig. Wij hadden gewoon zo'n super band, we hadden alles hetzelfde was ik vrolijk, was mijn ponyook vrolijk. Ik kan alles met haar doen, en we hebben ook echt zoveel van elkaar geleerd. Ook vaak op coupons stond als commentaar van de jury : ''Geweldige combinatie'' en een keer toen we net in de B waren begonnen stond er al ''Succes in de L same'n''.
Mijn pony en ik waren gwoon 1. Nu is ze helaas al 1,5 jaar weg mis haar nog steeds alleen weet dus niet waar ze is. Heb ook een erg moeilijk jaar gehad, mede doordat ik mij niet kon uiten omdat mijn pony er niet meer was.