Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

_angela_ schreef:Dan er idd voor zorgen dat ie vaker in handen komt. Niets leuker als je eigen paard zien toch??

Cassidy schreef:En misschien toch aan de gedachte gaan wennen dat je eventueel wat eerder laat ruinen dan die 3 jaar waar iedereen het over heeft...

Cassidy schreef:Het is een fabeltje dat een hengst breder wordt al hij langer hengst is geweest, met uitzondering van de hals. En of je later zo blij moet zijn met een speknek is weer ook zoiets.
En leg mij het verschil eens uit tussen brutaal of voorzichtig over je heen te lopen?

daantjuhhh schreef:Cassidy schreef:En misschien toch aan de gedachte gaan wennen dat je eventueel wat eerder laat ruinen dan die 3 jaar waar iedereen het over heeft...
Ja ligt een beetje aan hoe hij groeid...
Maar ik ben er echt 100% zeker van dat er een goed karakter inzit hoor..
Tja, hij heeft wat hengstenkuurtjes, (voorbeentjes komen af en toe naar voren en happen vind ie ook erg leuk..)
Maar wat hij doet doet hij toch wel weer voorzichtig.. klinkt vreemd, maar hij doet het niet als je voor hem staat, hij houdt wel rekening dat jij er staat..
Hij heeft gewoon echt ook een goed karakter, hij word alleen man!
we kijken een beetje hoe die groeid..
als het meezit word hij met 2enhalf geruind en komt hij naar huis en word op z'n derde beleerd.. (rustig aan)
Als hij mij toch nog wat te iel is blijft hij een half jaartje langer op de weide..
Dan word hij met z'n 3de geruind en komt hij naar huis en word hij met 3en half beleerd.
Ligt een beetje aan of hij er aan toe is..
INGEMUIS schreef:Dat herken ik wel, maar ik leer het ze af. Want het is toch geen excuus? Omdat hij een hengst is mag hij zo nu en dan naar je happen? Ik vind dat respectloos en mijn paard moet respect voor mij hebben of hij nu hengst merrie of ruin is![]()

Cassidy schreef:Een probleem vergeet je even: verkeerde dingen die hij leert omdat hij "een dagje pubert" hadden niet gehoeven. Eenmaal verkeerd aangeleerde dingen zijn niet meer zo makkelijk af te leren. Beter voorkomen dan genezen...
runningkawa schreef:Je berichtje komt me niet over als eens een baaldagje
Zeker omdat je hengst zo groot schrijft. Dan haal ik eruit dat jijzelf daar ook het probleen in ziet.
runningkawa schreef:Ik bedoel de hoofdletters in de titel
runningkawa schreef:Maar daarmee geef je voor mij aan dat het probleem zit in het hengst zijn
Wat ik ook uit je eerste bericht haal.
Dan zijn de berichten daarop volgend niet zo raar lijkt me
runningkawa schreef:Ik denk dat de meeste je eerste post dan heel anders opvatten, incl ikke