Rare lui op springwedstrijd...

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aranel
Berichten: 20218
Geregistreerd: 09-08-06

Rare lui op springwedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 18:52

Ik zal maar bij het begin beginnen.... ieder jaar wordt er rond deze tijd van het jaar een groooooote springwedstrijd bij ons op de manege georganiseerd. Hartstikke leuk altijd natuurlijk.
Maar dit jaar is het wat minder. Ik heb dus gehoord dat de mensen die wedstrijd hadden bij ons, de stallen zijn afgegaan met stokken(!) en de manege pony's hebben geslagen... Geeen idee wat die lui bezielde.. maar het is toch achterlijk om dat te doen bij een dier die ontschuldig in zn stalletje staat...zowieso achterlijk maarja..

Dit jaar is er meer trammelant geweest rondom deze wedstrijd (wat precies zeg ik maar ff niet). Ik vind deze wedstrijd echt niet leuk meer zo

ukje
Berichten: 3794
Geregistreerd: 30-03-06

Re: Rare lui op springwedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 18:54

niet normaal weet de leiding van de wedstrijd hiervan de stal eigenaar bedoel ik

bergkraai

Berichten: 1186
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Rare lui op springwedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 01:28

klinkt me wel raar in de oren....

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Rare lui op springwedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 02:09

wacht even, volgens mij volg ik het niet goed... er zijn ruiters die voor de wedstrijd kwamen met stokken langs de manegeponies gelopen en hebben deze geslagen? iets duidelijker uitleg? wat heeft deze gebeurtenis met die wedstrijd te maken?

Aranel
Berichten: 20218
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Rare lui op springwedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 11:51

Nou als die wedstrijd er niet geweest was hadden die mensen de pony's ook niet met stokken geslagen Clown
Maar die lui kwamen dus voor de wedstrijd maarhebben de paardjes geslagen...

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Rare lui op springwedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 11:54

Ik vind het maar een raar verhaal Verward

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Re: Rare lui op springwedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 11:55

wazig, weet je zeker dat dat waar is. Welke ruiter gaat nou voor de lol een paard van een ander slaan met een stok Verward

Is er geen toezocht ofzo op die manege?

Nibbit

Berichten: 10431
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Rare lui op springwedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 11:55

Ik ook.... Springruiters zijn ook paardenliefhebbers imo!

henkb

Berichten: 722
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: heaven

Re: Rare lui op springwedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 11:57

broodje aap verhaal?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Rare lui op springwedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 11:59

Tja, als het echt zo is geweest denk ik dat de staleigenaren daar konsekwenties aan moeten verbinden. Bewaking in de stallen, of de wedstrijd aflassen.

Aranel
Berichten: 20218
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Rare lui op springwedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 12:01

Ja inderdaad... naar mijn weten hebben ze er nog niks aan gedaan... maar de wedstrijd schrappen zullen ze ook niet gauw doen denk ik, want ze verdienen er bakken met geld mee..

MoSt81
Berichten: 1469
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Rare lui op springwedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 12:04

Hoe weet je dat dit gebeurt is? Heb je het zelf gezien? Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat iemand die meerijdt met een springwedstrijd op een manege zomaar paarden en ponys met stokken gaat slaan. Waar hadden ze die stokken dan vandaan?

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: Rare lui op springwedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 12:06

Ik kan het me ook niet voorstellen dat springruiters dit gedaan hebben. Mensen die wedstrijden rijden zijn toch ook paardenliefhebbeers en zullen dat echt niet doen.

Wat ik logischer zou vinden is het volgende:
Er wordt een wedstrijd georganiseerd en daardoor heb je mensen van buitenaf op het terrein. Ook publiek uit het dorp / de stad misschien. Als die zonder toezicht tijdens de wedstrijd bij de manegepony's kunnen komen zou het inderdaad kunnen gebeuren. Jij noemt het dan de springruiters omdat je ze misschien normaal gesproken niet ziet op de manege. Dat ze er anders niet zijn, wil niet zeggen dat het meteen de springruiters zijn die dit gedaan hebben.

Het lijkt mij verstandig dat er tijdens de zulke wedstrijden meer toezicht is bij de manegepony's zodat er niet zomaar vreemden bij kunnen komen. Als jij zegt dat ze 'bakken met geld verdienen' aan de wedstrijden (wat wel een beetje mee zal vallen, maar dat terzijde), moet die extra toezicht te realiseren zijn lijkt mij.

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Rare lui op springwedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 16:18

Ik denk dat het verhaal toch anders in elkaar zit dan je nu vertelt hier. Het klinkt een beetje als 'ik hoorde van de zwager van de neef van de buurvrouw van de achternicht van een vriendin van mijn broer dat...'
(en aan wedstrijden vallen geen kapitalen te verdienen denk ik Knipoog )

Aranel
Berichten: 20218
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Rare lui op springwedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 17:49

Ja dat is ook wel zo, toen ik het overlas vond ik het zelf ook...
Maaruh bakken met geld bedoel ik niet letterlijk hoor Tong uitsteken Ze verdienen er gewoon aan omdat er veel animo (zo noem je dat toch?) is...

manon_king

Berichten: 343
Geregistreerd: 06-08-05

Re: Rare lui op springwedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 18:00

wedstrijden organiseren kan een hoop geld kosten, dus kan me voorstellen dat ze het niet aflassen. Raar verhaal..
Heb je het zelf zien gebeuren?

Aranel
Berichten: 20218
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Rare lui op springwedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 18:03

Ik heb het niet zelf gezien nee...Ik weet het fijne er dus ook niet van.. maar ik maakte me gewoon zorgen, ook over mijn eigen paardje, omdat die sinds vorige week (die week van de wedstrijd) extreem hengstig is en de boel onder de staart onstoken is.. ik heb de DA erbij gehaald en die geeft haar wat er tegen...
Maar ik weet dus niet of dát hun werk is, maar het is wel toevallig dat het juist dan gebeurt..

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Re: Rare lui op springwedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:08

Als je niet weet wat er nou werkelijk gebeurd is, moet je zo'n verhaal niet plaatsen denk ik Bloos

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: Rare lui op springwedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:40

Hahahaha, soms heb je toch van die rare verhalen hier op bokt staan....
Heel vreemd allemaal.

En als het waar is dat de pony's met stokken worden geslagen dan zou ik gewoon steeds 2 mensen in de stallen houden.
Deze kunnen dan afgelost worden om het uur ofzo.

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: Rare lui op springwedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:43

waat? waarom worden die mensen bij de paarden gelaten als er geen stalmensen op stal zijn?!

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: Rare lui op springwedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:08

Fyenna schreef:
Ik heb het niet zelf gezien nee...Ik weet het fijne er dus ook niet van.. maar ik maakte me gewoon zorgen, ook over mijn eigen paardje, omdat die sinds vorige week (die week van de wedstrijd) extreem hengstig is en de boel onder de staart onstoken is.. ik heb de DA erbij gehaald en die geeft haar wat er tegen...
Maar ik weet dus niet of dát hun werk is, maar het is wel toevallig dat het juist dan gebeurt..



Oke,
er is wedstrijd geweest, jou paardje is toevallig die week extreem hengstig geworden en jij denkt dat dat komt door mensen die op de wedstrijd waren? Tuurlijk....

dat gaat wel heel ver vind je niet?
Wat zei de dierenarts daar eigenlijk van?


Erg raar verhaal hoor.

Aranel
Berichten: 20218
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Rare lui op springwedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 19:16

Hallo.... ik zeg niet dat ze het gedaan hebben...vond het alleen wel erg toevallig dat t nou net dán gebeurt..

Tuurlijk, ik snap ook wel dat sommigen het niet geloven ofzo, maar ik maakte me er gewoon een beetje druk over..

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: Rare lui op springwedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:42

Dat kan wel zijn, maar door het verhaal dat je plaatst lijkt het wel alsof je mensen de schuld geeft die op de wedstrijd hebben meegereden. daarna kom je pas met dat verhaal over dat je paard opeens extreem hengstig is...
Beetje raar allemaal hoor, sorry...
Want eerst heb je het er over dat manegepony's zijn geslagen met stokken. Dan is je merrie toevallig in die week extreem hengstig geworden en denk je dat dat met elkaar te maken heeft???

Het zal wel

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: Rare lui op springwedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:43

Maar wat zei de dierenarts dan?
Daar geef je geen antwoord op?
Dacht die net als jij dat het met elkaar te maken kan hebben???

CARLIJN_
Berichten: 245
Geregistreerd: 01-12-06
Woonplaats: overal

Re: Rare lui op springwedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:18

beetje raar verhaal.
snap de ook niet echt veel van. * en ja ik ben blond Clown