Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 23:59

Hallo!

Wie heeft er misschien tips?!
Mijn 5 jarig paardje staat nu al 9 weken ALLEEN op stal. Hij mag er niet uit niks! Alleen een naar de wasplaats op en neer. En dat is heel dichtbij!
Voor verhaal: viewtopic.php?f=1&t=663145&hilit=

Nu is het zo dat we officieel pas over 5 weken ong. naar de kliniek mogen omat we dus droes hebben gehad. Alleen bij de paarden die het hebben gehad is de wond dicht. Vanmiddag kliniek gebeld om te vragen of ik niet eerder mag komen. Ik zou terug gebeld worden alleen dit is helaas niet gebeud. Ik ga er morgen zelf wel weer even achteraan bellen.

Maar wat nou het probleem is, is dat hij op het moment zo gefrustreerd is als de pest!!! Er valt werkelijk geen land mee te bezeilen. Met het stukje naar de wasplaats lopen flipt hij helemaal. En ik heb hem nu al 2 keer los moeten laten. Hij komt een heel eind omhoog en begint dan te maaien naar je. En dit doet zo vaak achter elkaar met gekke sprongen dat ik hem wel los MOET laten. Hij kreeg eerst muisjes(kalmeringsmiddel) maar die hielpen niet meer en hij kreeg er koliek van. Nu krijgt hij alleen nog bute en een homeopatisch middeltje voor rust. Wat dus ook echt niet helpt.
Op stal ben ik nu al een paar keer door hem getrapt, gelukkig alleen blauwe plekken aan over gehouden... Vandaag heeft hij me weer geprobeert te trappen. Vorige week heeft hij me met zijn hoofd een bloedneus geslagen! Hij is zo veranderd en ik geef hem ook geen ongelijk.... Hij staat al 9 weken alleen maar in een hokje...
Ik borstel hem elke dag uitgebreid, en ga (als hij zich wat gedraagd) met um grazen. Dat kan naast zij stal dat hij niet echt hoeft te lopen. En knuffel wat af met hem. Hij heeft leuke speeltjes in zijn stal....
Maar het lijkt hem allemaal niet meer te boeien, hij chagi en echt een beetje depressief!!!! Zo zielig. Er moet gewoon echt wat gebeuren, wie heeft er tips om hem wat op te beuren????
Ik ben ten einde raad........

Alvast bedankt!!

Groetjes, Sanne

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 00:02

Kun je niet een klein stukje land 3x4 meter (net zeg maar een box) afzetten en hem daarin zetten liefst met een rustig paard ernaast zodat hij het gevoel heeft buiten te zijn en te kunnen grazen met een vriendje....

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 00:10

@ Ineke2:

Goed bedacht!
Maar: het is echt een draak, hij heeft geen echte vriendjes want hij terroriseert altijd de hele boel.
Er zijn geen mensen die hun paard vrijwillg bij of naast die van mij zetten.
Als hij in de ''groep'' staat dan hebben hun niet echt keus.
En als iets hem niet zint gaar hij of over het draadje heen. Wat hij vanuit haltouden goed kan. Of hij gaat er door heen.
Dus dat risico durf ik niet nemen. OMdat ik weet dat er dan toch wat fout gaat. Hij kan gewoon niet ''normaal'' buiten staan.. Ookal is het zo'n klein stukkie....
Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken!!!!

Gr. Sanne

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 12:02

Helemaal niemand verder?? Verdrietig Knipoog

_BlingBling_

Berichten: 981
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: Leusden

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 15:13

jah ik wel.... maar weet het ook niet! Dat van die bloedneus had je me nog niet eens verteld!!!! Tong uitsteken

_Roosmarijn_

Berichten: 2046
Geregistreerd: 22-06-06
Woonplaats: Leusden

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 17:50

Woow sanne ik wist niet dat het zo erg was.... ik wist wel dat hij haast niet te houden meer was maar dit wel heel erg.... sterkte ermee! Ach gut Ik hoop voor je dat de manege snel droesvrij wordt verklaard en Bandero eindelijk naar de kliniek kan...!!

x_lubbet_x
Berichten: 383
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 17:59

tja, wat kan je hier aan doen... dat van 3x4 stukje landis misschien wel wat..maar hoe ga je dat dan weer doen? in ieder geval succes!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:05

Kun je hem anders niet 's ochtends en 's avonds laat even (een uur ofzo) los in de bak laten? Het is beter dan niks en dan kan hij iig even zijn ei kwijt.

Lisa_vD

Berichten: 670
Geregistreerd: 16-04-06

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:18

Jammer genoeg weet wat je bedoeld . Boos!
Maar kun je geen ander paard naast hem zetten .
Heb ik in de tijd ook gedaan. Beetje afwisselen, met andere paarden.
Staat hij tenminste niet in zijn eentje.
Sterkte verder nog. Ach gut

_Roosmarijn_

Berichten: 2046
Geregistreerd: 22-06-06
Woonplaats: Leusden

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:21

orri schreef:
Kun je hem anders niet 's ochtends en 's avonds laat even (een uur ofzo) los in de bak laten? Het is beter dan niks en dan kan hij iig even zijn ei kwijt.


Het lijkt me niet slim om een paard wat iets gebroken heeft, en nog voor verder onderzoek naar de kliniek moet, los te gooien in de bak, want als hij zich dan gaat uitleven maakt je het alleen maar erger lijkt mij.

Bandero moet gewoon zo snel mogelijk naar de kliniek, ik hoop voor Sanne (en natuurlijk ook voor Bandero) dat dat zo snel mogelijk is! Gelukkig is de droes zo goed als over.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:22

Krijgt hij nog krachtvoer?
Ik vind het altijd zo sneu voor die beesten, en je weet gewoon dat ze terecht sjaggi zijn, maar je kan er niks aan doen. Hopelijk kan je eerder terecht ( gewoon helemaal platbellen die kliniek Haha! )

Anoniem

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:24

--> OMG

xredfordx
Berichten: 124
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: Posterholt

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:27

jaah ik hoop ook voor je dat je snel naar de kliniek kunt.
misschien als je 2 of 3 keer per dag naar hem toe gaat i.p.v. 1 keer dat hij dan meer aandacht krijgt dat het dan iets minder wordt....iig veel suc6 in de kliniek.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 16011
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:31

Klompen aantrekken en een eind hout meenemen lijkt me een hele goede oplossing. Geen paard slaat naar mij. Het is gewoon een machtsspelletje van hem. Het klinkt hard maar gewoon de kop indrukken. Dat is de beste oplossing. Succes.

P.S. 1 schop of klap werkt niet. Net zo lang doorgaan tot je ziet dat ie voor je probeert weg te komen. Als hij het daarna weer doet, gewoon nog een keer doen.

SHALALA

Berichten: 4373
Geregistreerd: 30-08-04

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:33

Ik ken een paard, die staat alweer zo'n 9 maanden op stal. Ze mag er niet uit. Ze geven haar ook een kalmeringsmiddeltje, maar dat is omdat ze altijd al naar gaat trappen omdat ze een naar ongeval heeft gehad op stal, dus is ze bang. Iedere keer als iemand voorbij loopt dan bam.

Maar ze hebben haar ook een soort bal in de stal gehangen, daar moeten ze mee rollen en dan komen er brokjes uit, zodat ze bezig blijft. Misschien een handig idee?

SHALALA

Berichten: 4373
Geregistreerd: 30-08-04

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:34

janderegelaa schreef:
Klompen aantrekken en een eind hout meenemen lijkt me een hele goede oplossing. Geen paard slaat naar mij. Het is gewoon een machtsspelletje van hem. Het klinkt hard maar gewoon de kop indrukken. Dat is de beste oplossing. Succes.

P.S. 1 schop of klap werkt niet. Net zo lang doorgaan tot je ziet dat ie voor je probeert weg te komen. Als hij het daarna weer doet, gewoon nog een keer doen.

Eeeeh sure.

Zoiets los je niet op met geweld .

Sorry maar hier ben ik absoluut tegen, met een plank net zolang op het paard erop losgaan totdat hij stopt .

Nammie

Berichten: 1672
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:36

janderegelaa schreef:
Klompen aantrekken en een eind hout meenemen lijkt me een hele goede oplossing. Geen paard slaat naar mij. Het is gewoon een machtsspelletje van hem. Het klinkt hard maar gewoon de kop indrukken. Dat is de beste oplossing. Succes.

P.S. 1 schop of klap werkt niet. Net zo lang doorgaan tot je ziet dat ie voor je probeert weg te komen. Als hij het daarna weer doet, gewoon nog een keer doen.



Is dit echt serieus?
Wil het wel even voordoen bij jou?!!

celintjuh

Berichten: 454
Geregistreerd: 28-05-04

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:38

Bij paarden/dieren winkels ofzo zijn er van die 'ballen' met zon lip eran zeg maar waar paarden mee kunnen spelen.. Miss kan je die in de stal leggen waar hij dan mee kan klooien.. of andere speeltjes en likstenen e.d dat hij zoch de dag door een betje bezig houdt..
Sterkte en Succes!! Liefs.xx

luna1
Berichten: 1069
Geregistreerd: 05-01-04

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:41

ik weet niet welke dierenarts je hebt?
je woont igg wel bij mij in de buut zie ik.
is er echt geen mogelijkheid dater een dierenarts naar jou toe kan komen om een voorlopige diagnose te stellen?
zodat je misschien wat andere medicijnen kan krijgen zodat hij echt rustig wordt?
verders geen bix voeren en misschien met een ketting en bit wandelen?

gr gemma

_Roosmarijn_

Berichten: 2046
Geregistreerd: 22-06-06
Woonplaats: Leusden

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:57

janderegelaa schreef:
Klompen aantrekken en een eind hout meenemen lijkt me een hele goede oplossing. Geen paard slaat naar mij. Het is gewoon een machtsspelletje van hem. Het klinkt hard maar gewoon de kop indrukken. Dat is de beste oplossing. Succes.

P.S. 1 schop of klap werkt niet. Net zo lang doorgaan tot je ziet dat ie voor je probeert weg te komen. Als hij het daarna weer doet, gewoon nog een keer doen.


Dat zou ik een paard nóóit aandoen!!! zoiets los je niet op met zoveel geweld en in dit geval is het helemaal niet eerlijk tegenover het paard want Bandero kan er ook niks aan doen dat hij zijn stal haast niet uit mag. Voor je eigen veiligheid een zweepje meenemen oké, maar slaan met een stuk hout dat gaat naar mijn mening echt te ver!

Anoniem

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:00

Nammie schreef:
janderegelaa schreef:
Klompen aantrekken en een eind hout meenemen lijkt me een hele goede oplossing. Geen paard slaat naar mij. Het is gewoon een machtsspelletje van hem. Het klinkt hard maar gewoon de kop indrukken. Dat is de beste oplossing. Succes.

P.S. 1 schop of klap werkt niet. Net zo lang doorgaan tot je ziet dat ie voor je probeert weg te komen. Als hij het daarna weer doet, gewoon nog een keer doen.

Is dit echt serieus?
Wil het wel even voordoen bij jou?!!

Jan regelt het wel even, zo zie je maar. Boos!

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:05

ik zou als ik jou was toch echt die kliniek gaan stalken, en anders langs laten komen jaa..
overdrijf maar zegt dat hij aanvalt, bijt schopt bokt rent en je opeet Knipoog
je kan je paard niet nog maar even 5weken laten staan door de droes, dus probeer dan of hij niet langs kan komen...

_Roosmarijn_

Berichten: 2046
Geregistreerd: 22-06-06
Woonplaats: Leusden

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:09

@ Luf_Midnight:

Hij moet inderdaag zo snel mogelijk naar de kliniek daar ben ik het helemaal mee eens!

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 19:09

Bedankt voor de vele reacties!

Citaat:
Krijgt hij nog krachtvoer?
Ik vind het altijd zo sneu voor die beesten, en je weet gewoon dat ze terecht sjaggi zijn, maar je kan er niks aan doen. Hopelijk kan je eerder terecht ( gewoon helemaal platbellen die kliniek Haha! )
Krijgt hij nog krachtvoer?
Ik vind het altijd zo sneu voor die beesten, en je weet gewoon dat ze terecht sjaggi zijn, maar je kan er niks aan doen. Hopelijk kan je eerder terecht ( gewoon helemaal platbellen die kliniek Haha! )


Hij krijgt geen krachtvoer, alleen muesli met daar door heen zijn medicijnen.

Citaat:
jaah ik hoop ook voor je dat je snel naar de kliniek kunt.
misschien als je 2 of 3 keer per dag naar hem toe gaat i.p.v. 1 keer dat hij dan meer aandacht krijgt dat het dan iets minder wordt....iig veel suc6 in de kliniek.


Doe ik al, ook voor het afspuiten van zijn been...

Citaat:
lompen aantrekken en een eind hout meenemen lijkt me een hele goede oplossing. Geen paard slaat naar mij. Het is gewoon een machtsspelletje van hem. Het klinkt hard maar gewoon de kop indrukken. Dat is de beste oplossing. Succes.

P.S. 1 schop of klap werkt niet. Net zo lang doorgaan tot je ziet dat ie voor je probeert weg te komen. Als hij het daarna weer doet, gewoon nog een keer doen.
Klompen aantrekken en een eind hout meenemen lijkt me een hele goede oplossing. Geen paard slaat naar mij. Het is gewoon een machtsspelletje van hem. Het klinkt hard maar gewoon de kop indrukken. Dat is de beste oplossing. Succes.

P.S. 1 schop of klap werkt niet. Net zo lang doorgaan tot je ziet dat ie voor je probeert weg te komen. Als hij het daarna weer doet, gewoon nog een keer doen.


Sorry hier doe ik niet aan, hij krijgt heus op zijn sodemieter, want ik laat me niet door hem trappen, maar dat wat jij zegt gaat echt tever!

Citaat:
Maar ze hebben haar ook een soort bal in de stal gehangen, daar moeten ze mee rollen en dan komen er brokjes uit, zodat ze bezig blijft. Misschien een handig idee?


Hij heeft zo'n bal in zijn stal hangen met likits erin en daarboven.

Citaat:
Bij paarden/dieren winkels ofzo zijn er van die 'ballen' met zon lip eran zeg maar waar paarden mee kunnen spelen.. Miss kan je die in de stal leggen waar hij dan mee kan klooien.. of andere speeltjes en likstenen e.d dat hij zoch de dag door een betje bezig houdt..
Sterkte en Succes!! Liefs.xx


Hj mag geen speeltjes op de grond, want dan gaat hij veel lopen draaien en dat is ook weer slecht....

Citaat:
k weet niet welke dierenarts je hebt?
je woont igg wel bij mij in de buut zie ik.
is er echt geen mogelijkheid dater een dierenarts naar jou toe kan komen om een voorlopige diagnose te stellen?
zodat je misschien wat andere medicijnen kan krijgen zodat hij echt rustig wordt?
verders geen bix voeren en misschien met een ketting en bit wandelen?

gr gemma


Ik heb dierenkliniek "De Vallei''. Ze komen een sin de 2 weken langs voor controle. OM te kijken of het niet slechter gaat.
Met hengstenketting ben ik vanaf vandaag, gaan wandelen naar de wasplaats op en neer!

Nogmaals bedankt!

Gr. Sanne

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 19:11

Klinieken meteen mobiel rontgen apparaat willen ook niet langskomen. Ivm besmetting droes....
Dan moeten ze al het appratuur schoon maken!