geen zin meer

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miiej

Berichten: 1876
Geregistreerd: 26-08-05

geen zin meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 21:59

Hee.
het lijkt net of me pony rijden enz niet leuk meer vind.
Hij kijkt altijd boos met rijden.
Losgooien en wandelen vind hij dan wel leuk dat doe ik ook.
Maar er moet natuurlijk ook gereden worden.
Heef tiemand misschien een tip, of wat dan ook

groetjes

RicardoOpa

Berichten: 2408
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Salamanca, Spanje

Re: geen zin meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:03

Misschien vindt hij rijden gewoon erg saai. Misschien wat nieuws uitproberen Lachen

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Re: geen zin meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:05

Misschien dat veel afwisseling helpt?
Tijdens een buitenrit kun je bv ook sla-ommen om bomen, wat dressuren, sprongetje maken, politie training doen etc.
Zit het zadel/hoofdstel ook nog prima?
Misschien dat er hiermee wat loos is?
Of is het misschien het tijd van het jaar?
Is hij futloos?

Anoniem

Re: geen zin meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:17

En waarom moet er dan gereden worden?
Omdat de pony dat leuk vindt? Omdat de ruiter dat leuk vindt? Waarom is er altijd een 'moeten' in de paardensport?
Je kunt toch ook uitzoeken wat het beste bij jullie samen past. En of dat rijden, wandelen of losgooien is is aan de baas.
Hebben jullie samen plezier in wandelen dan doe je dat, als dat genoeg is. Wil je graag rijden dan heeft ponybeest zich maar even te schikken (slecht van mij hè?). Maar een boze blik hoeft dan niet uit te maken.
Als jij rijden belangrijk vindt heeft het ponybeest zich maar te schikken. Volgende keer doe je iets wat ponybeest leuk vindt.

Charlie_

Berichten: 984
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re: geen zin meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:18

Veel afwisselen, probeer eens iets anders, wat je misschien nog nooit met de pony gedaan hebt. Probeer uit te zoeken wat íe wel leuk vind. En waarschijnlijk daardoor, gaat de pony andere dingen ook wel weer leuk vinden. Wissel in ieder geval veel af, succes!

Fairytale

Berichten: 3905
Geregistreerd: 12-08-05

Re: geen zin meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:19

Idd, misschien moet je wat meer afwisselen tijdens het rijden. Dingen varieren helpt al gauw dan dat je altijd hetzelfde parcours aflegt. Probeer eens wat anders. Lachen

fienntjen
Berichten: 180
Geregistreerd: 08-08-06

Re: geen zin meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:21

Probeer het dressuren wat leuker te maken. Doe eens wat gekke oefeningen en probeer eens iets nieuws. Je kan ook een sprongetje zetten waar je af en toe over gaat bij het dressuren, wanneer het saai begint te worden Knipoog .

Jessica15
Berichten: 439
Geregistreerd: 15-11-06

Re: geen zin meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 10:28

misschien af en toe een buitenritje maken dat vind bijna ieder paard wel leuk

marleen_usar

Berichten: 24707
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: geen zin meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 10:31

Kan ook een weer dipje zijn hoor, wie gaat er nu graag naar buiten met dit weer?

Miiej

Berichten: 1876
Geregistreerd: 26-08-05

Re: geen zin meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 17:40

oke Lachen bedankt
ik ga het proberen

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Re: geen zin meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:49

Kan verschillende oorzaken hebben, bv;

De training is te saai en zit teweinig afwisseling in.

Hij kan 'overvraagt' zijn

Voeding is soms ook een reden of wisseling van voer

Pijn of irritatie bv van het zadel kan eveneens meespelen.

Succes!

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: geen zin meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:14

Idd. nieuwe dingen uitproberen, zodat hij wat meer zijn best moet doen, en kijken dingen bij het rijden hij WEL leuk vind, springen bijvoorbeeld? Knipoog

Miiej

Berichten: 1876
Geregistreerd: 26-08-05

Re: geen zin meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 21:42

ja springen vind hiij erg leuk Tong uitsteken
maar dan is hij af en toe echt niet te houden ik spring 1 keer in de week 1 keer losgooien en 1 keer longeren en de rest gewoon rijden en buiten in het bos meestal uitstappe en regelmatig op buitenritje aan de hand of er op.

MiCkSkE

Berichten: 60
Geregistreerd: 14-09-06

Re: geen zin meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 22:14

denk dat afwisseling wel goed is... als het een beetje mooi is buiten enzo...

Aniek_

Berichten: 29
Geregistreerd: 25-11-06

Re: geen zin meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:30

Hee,
Misschien vindt je pony het saai worden en heeft hij daarom geen zin meer? Probeer eens iets nieuws, zowel binnen als met buitenritten. Misschien maakt dat het rijden voor je pony een stuk leuker!(en dus ook voor jou) Succes!

Six
Berichten: 1191
Geregistreerd: 28-11-06

Re: geen zin meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:19

Vrijheidsdressuur? misschien?.
Meeste paarden worden daar helemaal happy van.

_Zsazsa_
Berichten: 4486
Geregistreerd: 30-01-06

Re: geen zin meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:23

Ik denk dat je je zadel naar moet laten kijken. je pony doet precies hetzelfde als mijn oude pony en daar lag het zadel echt bagger van, maar toen was ik te jong om dat de snappen. Laat iemand met verstand van zadels oid even naar haar rug en naar je zadel kijken. je weet het maar nooit. En is het dat niet dan zal ze het rijden toch saai vinden...

deedee19

Berichten: 7938
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: geen zin meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 15:12

mijn paardje is er ook zo eentje waar ik niet twee dagen achter elkaar hetzelfde hoef te doen want daar wordt hij bloedsjaggie van. Dus ik wissel veel af. Een keertje buiten, een sprongetje, voor de kar etc. Niks is zo saai en geestdodend als iedere dag hetzelfde. Succes Lachen

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: geen zin meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:34

ga buiten rijden, zwemmen, zonder zadel, met meerdere paarden buiten rit, springen, longeren, mennen(als het kan), vrijspringen, wandelen, grazen ergens, sgw cros, lessen??, poetsbeurt, vrijheidsdresuur, voltige enz ect

ER ZIJN ZOVEEL MOGELIJK HEDEN GA LEKKER VARIËREN!
ik zal het ook absoluut niet leuk vinden als er alleen maar gedressuurd werd. word ik ook super chaggie van

maaike93

Berichten: 1784
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: The place to be.

Re: geen zin meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:48

maar wat doe je gewoonlijk met rijden?
Leer je vaak nieuwe dingen, of herhaal je vooral?

En idd, misschien zit het zadel (of hoofdstel) niet 100%

Idd gewoon afwisselen.
Ik moet zeggen dat ik veel meer grondwerk doe dan rijden, gewoon omdat we het samen geweldig vinden! Lachen
Ook een tip dus

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: geen zin meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:24

Miiej schreef:
ja springen vind hiij erg leuk Tong uitsteken
maar dan is hij af en toe echt niet te houden ik spring 1 keer in de week 1 keer losgooien en 1 keer longeren en de rest gewoon rijden en buiten in het bos meestal uitstappe en regelmatig op buitenritje aan de hand of er op.



Hahaha ik kan mijn lieveling op de manege soms ook bijna niet houden als we springen.. gooi je hem ook los in de bak als er hindernissn staan..? Zo niet, misschien kun je dat ook eens proberen en dan daarna even nog gaan rijden, en ook een paar hindernissen nemen? Knipoog

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: geen zin meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:26

rij je vaak zonder zadel? Zo nee, kijk eens of je zadel lekker ligt.

Als het echt vervelen is, kun je natuurlijk af gaan wisselen. Dressuur springen behendigheid buitenrijden longeren wandelen tutten etc.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: geen zin meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:53

En paard wat zuur kijkt tijdens het rijden (en vooral als dat recent steeds erger wordt) heeft ergens last van.
Laat zadel controleren, laat rug en nek controleren, wissel het werk af...
Er is een reden voor dat gedrag.

Jennyzz

Berichten: 2856
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Schalkwijk

Re: geen zin meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 13:47

Marreke schreef:
En waarom moet er dan gereden worden?
Omdat de pony dat leuk vindt? Omdat de ruiter dat leuk vindt? Waarom is er altijd een 'moeten' in de paardensport?
Je kunt toch ook uitzoeken wat het beste bij jullie samen past. En of dat rijden, wandelen of losgooien is is aan de baas.
Hebben jullie samen plezier in wandelen dan doe je dat, als dat genoeg is. Wil je graag rijden dan heeft ponybeest zich maar even te schikken (slecht van mij hè?). Maar een boze blik hoeft dan niet uit te maken.
Als jij rijden belangrijk vindt heeft het ponybeest zich maar te schikken. Volgende keer doe je iets wat ponybeest leuk vindt.


Afgod

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Re: geen zin meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:30

Marreke schreef:
En waarom moet er dan gereden worden?
Omdat de pony dat leuk vindt? Omdat de ruiter dat leuk vindt? Waarom is er altijd een 'moeten' in de paardensport?
Je kunt toch ook uitzoeken wat het beste bij jullie samen past. En of dat rijden, wandelen of losgooien is is aan de baas.
Hebben jullie samen plezier in wandelen dan doe je dat, als dat genoeg is. Wil je graag rijden dan heeft ponybeest zich maar even te schikken (slecht van mij hè?). Maar een boze blik hoeft dan niet uit te maken.
Als jij rijden belangrijk vindt heeft het ponybeest zich maar te schikken. Volgende keer doe je iets wat ponybeest leuk vindt.


Op zich wel mee eens, maar ik vind ook dat je moet doen wat je pony ook leuk vindt, want ik denk niet dat het paard zich naar jou gaat aanpassen en ineens vrolijk wordt als hij moet rijden. Natuurlijk, jij mag je dingen doen die jíj leuk vindt, en ook wel doen wat je pony leuk vindt. Als hij buiten wandelen leuk vindt, ga je dat eens doen. Dan schik jij jezelf even aan je pony.