Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Ik zou het niet doen als je pony snel schrikt van dingen of heel erg druk is buiten. Maar dat kun je zelf het beste bepalen
Maar ik vind het wel erg handig.
LadyF schreef:Ik denk dat je zelf moet inschatten of het gevaarlijk is of niet..
Waarmee ik heb gefietst waren allemaal erg verkeersmak en superbraaf!
Succes ermee!

Rupsje schreef:Ik vind fietsen met je pony levensgevaarlijk...![]()
Stel dat hij schrikt? Dan wordt jij van je fiets gerukt, waar je pony nog eens van kan schrikken, misschien vliegt je pony de weg wel op, en jij houdt hem dan niet meer tegen hoor! Of je slipt met je fiets? En je botst tegen je pony aan? Wat als je pony naar opzij schiet en over jou heen dendert? Op je fiets ben je veel minder stevig dan als je gewoon met beide benen op de grond staat!
Nee hoor, mij krijg je niet op een fiets als ik een pony mee moet nemen...
Rupsje schreef:LadyF schreef:Ik denk dat je zelf moet inschatten of het gevaarlijk is of niet..
Waarmee ik heb gefietst waren allemaal erg verkeersmak en superbraaf!
Succes ermee!
En dan nog kan een pony schrikken. Het zijn levende dieren, ook al zijn ze verkeersmak en superbraaf.

Rupsje schreef:Ik vind fietsen met je pony levensgevaarlijk...![]()
Stel dat hij schrikt? Dan wordt jij van je fiets gerukt, waar je pony nog eens van kan schrikken, misschien vliegt je pony de weg wel op, en jij houdt hem dan niet meer tegen hoor! Of je slipt met je fiets? En je botst tegen je pony aan? Wat als je pony naar opzij schiet en over jou heen dendert? Op je fiets ben je veel minder stevig dan als je gewoon met beide benen op de grond staat!
Nee hoor, mij krijg je niet op een fiets als ik een pony mee moet nemen...
.
maar toen bleef ze gewoon wachten
tuttifrutti schreef:hey,
ik moest een paar jaar geleden mijn welsh ponytje, elke ochtend voordat ik naar school ging, met de fiets naar zn weitje brengen, wat ong, 10min. fietsen was. ging heel goed. maar die pony was ook heel erg rustig en niet schrikkerig.
tip: ik deed altijd de eerste paar keren het hoofdstel in. en het paard niet te kort naast de fiets laten lopen, ben altijd zo bang dat ze tussen de spaken komen met hun beentjes.
maar als je maar rustig aan fietst. en je hebt een rustige pony, kan het wel.
ik doe het nu weleens met mn shetlander.
gaat ook heel goed.