Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lentee schreef:Ik zou beginnen met zo'n jaar of 2,5, als je je paard ook wil inrijden als hij 3 is iig.
karoliena schreef:Sorry???Die van mij is bijna 2,5 en krijg nu zo af en toe een bitje in met opjagen
karoliena schreef:Ik kraak helemaal niemand af die met een bitje rijd.Dus veroordeel je mij omdat ik wel met bit beleer? Beetje rare reactie.
Daarnaast is het pretiger voor een paard om op die manier aan het bitje te wennen dan aan de longeerlijn.
Ieder heeft zijn manier en ik vind het niet netjes om andere mensen af te kraken alleen omdat die op een andere manier te werk gaan lijkt mij.
karoliena schreef:Die van mij is bijna 2,5 en krijg nu zo af en toe een bitje in met opjagen
MovingCloud schreef:karoliena schreef:Die van mij is bijna 2,5 en krijg nu zo af en toe een bitje in met opjagen
Waarom doe je een bit in met opjagen?
MysticTinker schreef:Dat dacht ik dus ook...Dat vind ik ook n beetje vreemd, een bit in en dan opjagen, zeker voor een jong paard! Zo krijgen ze geleerd: een bit in = opjagen = dus niet leuk..
Als je met opjagen bedoeld: longeren zonder longeerlijn, dus in een ronde bak en dan op je stem laten reageren, oke, das best..
Maar bij opjagen denk ik (en de rest) aan met een zweep erachteraan zitten en wegjagen maar, flink laten rennen.. En dát vind ik niet goed!