Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

ktink schreef:Als jullie het echt willen zouden jullie een shetje kunnen kopen, en dan in te laten rijden door iemand met veel ervaring!
Maar persoonlijk lijkt mij het fijner voor de kinderen als ze al een braaf en beleerd paard hebben. Shetjes kunnen soms behoorlijk eigenwijs zijn. Dus als ik jullie was zou ik gewoon een goed ingereden klein pony'tje voor jullie kinderen kopen!

Lijkt me super om met een veulen op te groeien! 

Voor een shetlander gelden eigenlijk dezelfde regels voor inrijden als voor paarden

capopjekop schreef:Ik heb mijn shet eerst alle commando's aan de longe geleerd. Daarna met de lange lijnen achter haar gelopen zodat ze het remmen en het sturen onder de knie had. Daarna een klein meisje gezocht die er nu op rijd.

Carolinef schreef:ja eentje beleerd kopen is geen optie want daar is mijn zoontje zeker nog niet ver genoeg voor, zeg maar gerust onervaren, maar wij willen graag de mogelijkheid dat ze smaen al doende ouder en wijzer van elkaar worden en tegen de tijd dat shetlief oud genoeg is kan hij er misschien ook al zelf op voor het eerst.
al kun je ze natuurlijk ook voor de kar zetten bijv.
!
(flauw)