Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

maarja meneer die krijgt alles kapot, hij hangt echt enorm hard hoor! 

StalHaast schreef:nou zon ketting had ik dusmaarja meneer die krijgt alles kapot, hij hangt echt enorm hard hoor!

Pytje schreef:k heb wel s gehoord dat ze in een uiterst geval een strotouwtje achter de oren langs knopen (bij de ringen achter de ogen zeg maar), als hij dan gaat hangen drukt het strotouwtje extra. vind het zelf wel een beetje een wreede manier eigenlijk (heb het ook alleen maar gehoord he)
Ik ben even stil van de vorige post... 

Citaat:Wat is "wijken voor druk"? Heel simpel uitgelegd, als ik met een hand tegen jou aanduw dan kun je meegeven of even hard terug duwen. Het eerste noemen we "wijken voor druk", het tweede noemen we "weerstand bieden".
...
Paarden gaan van nature tegen druk in en begrijpen niet goed wat ze moeten doen om druk te vermijden! We kennen allemaal het beeld van een paard dat ergens vastgebonden staat en in het halster gaat hangen. Hoe meer druk het halster uitoefent hoe harder het paard gaat trekken! Het paard raakt in paniek omdat het niet begrijpt dat het enige wat het moet doen om dat knellende gevoel te laten ophouden "meegeven" is. In plaats daarvan gaat het paard steeds harder trekken in de hoop dat het dan ophoudt...
bron: http://www.paardnatuurlijk.nl/weetjes/wijken.htm