Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:wel degelijk dat een hengst van een jaar oud kan dekken hoor..
pony hengsten kunnen vanaf 9 maanden al goed hun best doen![]()
zodra beide ballen aanwezig zijn kan het raak zijn
wel erom denken dat na het castreren je het diertje nog een tijd apart houd van zijn moeder, ze kunnen nog wel tot 2 maand erna nog levend zaad in de zaadleider hebben zitten en zo alsnog mama bevruchten
Harm01 schreef:Een hengstje van een jaar oud daarvan zijn de ballen nog niet ingedaald en kan nog niet dekken.
Ik heb zelf 14 shetlanders en heb er wel een beetje verstand van hoor.
Harm
kimmie261 schreef:harm01 dan zou ik als ik jou was toch maar net iets meer gaan leren va paarden,ook al heb je 14 shetlanders..
Harm01 schreef:ellepel schreef:wel degelijk dat een hengst van een jaar oud kan dekken hoor..
pony hengsten kunnen vanaf 9 maanden al goed hun best doen![]()
zodra beide ballen aanwezig zijn kan het raak zijn
wel erom denken dat na het castreren je het diertje nog een tijd apart houd van zijn moeder, ze kunnen nog wel tot 2 maand erna nog levend zaad in de zaadleider hebben zitten en zo alsnog mama bevruchten
Een hengstje van een jaar oud daarvan zijn de ballen nog niet ingedaald en kan nog niet dekken.
Ik heb zelf 14 shetlanders en heb er wel een beetje verstand van hoor.
Harm
kimmie261 schreef:harm01 dan zou ik als ik jou was toch maar net iets meer gaan leren va paarden,ook al heb je 14 shetlanders..
zodra de ballen ingedaald zijn is het mogelijk dat een hengstje vruchtbaar is,dus als met 8 maanden 2 balletjes zichtbaar zijn,dan kan je er wel vanuit gaan dat het dier vruchtbaar is...