Ik zit met een vraag....
Ik heb twee paarden die een soort haat-liefdeverhouding hebben.
De grootste (merrie) is de baas en zij bepaalt of er gedronken wordt,ze klopt soms naar de andere(ruin),... maar toch kunnen ze elkaar niet missen.
Dit ik-kan-je-niet-missen-probleem stelt zich ook bij het wandelen,een soort van angst dat die ruin heeft... Hij is precies bang dat ze weg zal gaan zonder hem,alsof hij zijn leidster verliest.
Zo wordt hij op wandeling in galop onbestuurbaar,als je hem wilt inhouden en crosst hij echt achter de andere aan. Bij andere paarden doet hij dit niet.
Maar dit kan opgelost worden door op kop te galopperen.
(ff offtopic
)Maar nu mijn vraag:
Momenteel (mss ga ik dit wel veranderen,om andere redenen) staan beide paarden samen op de wei. Vroeger haalde ik de beide paarden - ja ik weet dat het gevaarlijk is
- samen van de wei,maar toen mijn moeder dit ontdekte,heeft ze mij dit steevast verboden.Ik ben dus genoodzaakt deze paarden een voor een van de wei te halen.
Ik heb er altijd moeite mee om te vermijden dat de andere (ruin) in de wei blijft staan.
Hoe doen jullie dit? Hoe zorgen jullie ervoor dat de ene niet mee ontsnapt?
Het ligt volgens mij aan het feit dat hij denkt dat ze zonder hem weggaat. ... Maar hoe leer ik hem te wachten?
Oja,die ruin die zou moeten leren wachten is 500 % BOM-proof,dus wegjagen heeft niet echt zin!
Alvast bedankt!