Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pmarena schreef:Mareentje kwam 99 van de 100 keer wel enthousiast aanlopen hoor. Altijd hinniken / pruttelen, blij hoofd en vlotjes op me af...om dan wel meestal halverwege eerst nog even een plas te doen
Josien_ schreef:pmarena schreef:Mareentje kwam 99 van de 100 keer wel enthousiast aanlopen hoor. Altijd hinniken / pruttelen, blij hoofd en vlotjes op me af...om dan wel meestal halverwege eerst nog even een plas te doen
Nou dat heeft mijn oudste merrie ook met momenten! Ziet ze mij aankomen, gaat ze eerst uitgebreid staan plassen.
Anastasia24 schreef:Hier komt tot nu toe ook ieder paard aan het hek staan, ook als er heerlijk gras is. Altijd koudbloeden gehad. Zelfs als ze er net op staan. Nou mogen ze hier ook altijd bepalen of we wel\niet gaan rijden, als mijn paard weg zou lopen zou het simpelweg een ''nee'' zijn, dan laat ik ze ook. Dan zoek ik uit waar het aan ligt, ik wil niet de dag beginnen met paard vangen die niet wilt. Mijn vorige paard zei wel eens nee tegen het opstappen, gingen we wat anders doen, de volgende dag was 'ie weer enthousiast en parkeerde hij weer in. Zelfde met het bit aanpakken. In mijn ervaring als je je paard de ruimte geeft om te leren en te mogen ipv erdoor heen duwen, dan werken ze juist 2x zo hard voor je.