Ik heb een super lieve Spaanse ruin van 8 jaar staan waarmee we weer aan het opbouwen zijn na een tijd stilstaan. Hij doet het onwijs goed en pakt alles goed op, maar dit is helaas alleen het geval als we zonder andere paarden in de bak rijden. Op het moment dat er andere paarden met ons in de bak rijden is hij volledig afgeleid. Hij doet niet lelijk naar ze maar hij is wel vergeten waar het gaspedaal zit. Hij wil nog wel stappen en dan loopt ie hartstikke netjes maar meer eigenlijk niet en als ik er een klein stukje (denk nog geen 5 meter) draf uit krijg dan loopt ie als een giraf, mag ik niks doen en valt ie vrijwel direct weer stil.
Ik maak eigenlijk geen gebruik van een zweep omdat hij daar naar bokt en opstandig van wordt, zweepgebruik is in principe ook niet nodig bij hem vandaar dat ik hem in dit geval ook liever niet gebruik. En aangezien hij alleen maar stapt met andere paarden erbij en als ik gebruik maak van de zweep er een bok uitgooit laat ik m liever stappen (liever iets dan niets

Omdat hij met rijden als we alleen zijn nergens last van heeft ga ik niet uit van pijn ergens maar is het meer iets wat er in zijn hoofd zit dat als er andere zijn hij niet meer wil. Iemand die mij hier bij kan helpen?
Ik hoor het graag