Niemand wil echter op zijn rug omdat hij echt flink kan bokken. Ik denk dat dit uit protest is, als ik doorpak dan geeft hij bok. Of als hij ergens van schrikt.
Veder is hij traag aan het been. Hij weigert gewoon voorwaarts te lopen. Soms heeft hij een dag dat hij wel voorwaarts is, maar meestal niet. Hij bokt overigens ook niet altijd en vaak alleen in het begin.
Aan dr longe is hij wel voorwaarts, luisterd goed op mijn stem en kan mooi verruimen. Buiten is hij ook meer voorwaarts, maar nog steeds slecht aan mijn been.
Ik heb inmiddels goede instructie gevonden, maar hij heeft ook zijn vraagtekens.
Op 1.5 jarige leeftijd is hij geheel rontgenlogisch goed gekeurd en op 4 jaar ook klinisch.hij word in mei 5 jaar en is nu 7 maanden onder het zadel. Osteopaat is geweest, geen pijnlijke rug en niets zat vast. Zadelpasser is geweest en alles wat goed (laat haar elke 6 maanden komen)
Voor het rijden longeren heeft geen meerwaarde. Ik doe veel afwisseling in de training dus saai is het niet. Hij heeft vriendjes en vrije beweging. Ik geef hem echter maar een kwart schep muesli per dag en een kwart bix. Pavo natures best en condition. Als ik meer geef gaat hij meer bokken en wegschieten.
Mijn vraag is dus, zou er toch iets niet goed zitten bij hem? Zou ik hem weer rontgenlogisch laten keuren?
Moet ik hem gewoon nog meer aanpakken of toch meer gaan voeren?
Welke stappen zouden jullie zetten?