Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Billy schreef:Gewoon aanpakken, madam zal best verwaarloosd geweest zijn, maar ze is je nu aan het uitproberen. Ze kijkt gewoon hoe ver ze kan gaan, als je dit laat gaan kun je straks helemaal niet meer in haar buurt komen. Ze had van mij al een schop onder haar hol gehad als ze begon te trappen
Sandyislief schreef:Haar elke dag pakken, aaien, borstelen. Ook haar benen. En haar voetjes pakken en uitkrabben. Haar leren dat het niet erg is om aangeraakt te worden, dit leert ze alleen als je het heel veel doet.
manubres schreef:Billy schreef:Gewoon aanpakken, madam zal best verwaarloosd geweest zijn, maar ze is je nu aan het uitproberen. Ze kijkt gewoon hoe ver ze kan gaan, als je dit laat gaan kun je straks helemaal niet meer in haar buurt komen. Ze had van mij al een schop onder haar hol gehad als ze begon te trappen
Pfff...een echte paardenliefhebber zo te horen...
(en dat stelt weinig voor als ik het vergelijk met wat ze elkaar aan doen in de wei haha) Hevonen schreef:Ik denk dat ze gewoon bang is. Onze pony werd ook als vals bestempeld en was levensgevaarlijk onbetrouwbaar. Hoeven mocht je niet aankomen, behalve haar hoofd eigenlijk nergens aan.
Veel leidoefeningen mee gedaan, alleen met stem en houding gestraft; rustig, vriendelijk en heel duidelijk zijn. Na ongeveer een half jaar dagelijks oefenen en grondwerk, was het bijten, aanvallen en trappen over, kon de hoefsmid komen, en konden we eigenlijk alles wel doen.
Kuggur schreef:Ik vermoed sterk dat een gebrek aan opvoeding een waarschijnlijkere reden is voor het beschreven gedrag.
Kuggur schreef:Er lopen blijkbaar een boel dierenbeulen rond in Nederland, als je ziet hoeveel "getraumatiseerde" paarden hier op bokt voorbijkomen.
Ik vermoed sterk dat een gebrek aan opvoeding een waarschijnlijkere reden is voor het beschreven gedrag.

Billy schreef:Dieren leven in het heden. Die zijn niet dankbaar omdat ze het nu goed hebben en 2maanden geleden niet...
Ook al is het aangeleerd gedrag, dan moet hij het nog afleren. Dat kan in een jaar of 3dagen, net wat je wilt.
Ik leer het liever in 3dagen af, dan heeft de pony duidelijkheid en kun je veel eerder een goede relatie opbouwen dan. Met angstig koetsjie koetsjie gedoe....
Precies.