Waarom ruikt mijn paard aan m’n voeten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gizeppie

Waarom ruikt mijn paard aan m’n voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 23:56

In dit topic stel ik de vraag:’Waarom ruikt mijn paard we stilstaan aan mijn voeten?’ Vooral als we klaar zijn en we even stilstaan gaat mijn paard ruiken aan mijn voeten. Waarom zouden paarden dat doen? Ik ben wel nieuwsgierig of er andere zijn die dit ook hebben. Mijn paard oogt heel ontspannen (zachte ogen, oortjes ontspannen en naar voren, bijt niet of reageert niet geïrriteerd).

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 00:02

Ja grappig he, dat is mij ook opgevallen Ik denk omdat je je schoenen maanden of jarenlang draagt zonder ze te wassen waardoor er heel veel verschillende geurtjes aan zitten, aan je zolen dan. Met name paardenmest zal interessant zijn. Ik merk het altijd als ik in het weiland ga liggen

Pandameisje

Re: Waarom ruikt mijn paard aan m’n voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 00:04

Hier ook 1 paard die dit heel erg doet. Ben ook wel benieuwd

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 01:43

Ik klikte het aan omdat ik echt benieuwd was naar alle leuke reacties :) Maar nog weinig zo te zien........

Ruik zelf eens aan je schoenen. Wat ruik je? Wat doe je met je schoenen? uitmesten? Kom je bij andere paarden daarmee? Of rij je met andere schoenen?

Hier doen ze het niet veel. Ruiken wel aan me, maar ik ruik naar hun en ze ruiken elkaar de hele dag.

Wel ruintjes en hengsten gehad die graag de veters wilde pakken.

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 07:55

Mijn bijrijdpaard deed dat ook nog weleens. Ik denk dat ze dat doen vanwege de vele (mest) geurtjes (ondanks dat ik bijna niet op andere stallen kom en dus eigenlijk alleen de geurtjes bij me draag van dr eigen kudde) Als we buitenrijden en we komen een hoopje paardenmest tegen en ze ziet dat dan vind ze het altijd wel erg interessant en dan moet het ook besnuffeld worden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 08:11

Ons paard doet dat ook vaak zodra ik de stal in kom. Hij likt soms ook aan de bovenkant van mijn laars.

_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 08:48

ik ben ook wel erg benieuwd.
mijn paard doet dit ook altijd als we even stil staan, met name aan mijn tenen

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:18

Ja hier ook zo’n voetzoeker :’)
Mijn voeten worden altijd vakkundig besnuffeld.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:27

Ik heb hier een billen snuiver, mag ik dan ook meedoen? :+

MiekeFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:30

Persoonlijk denk ik dat het voor het paard een vorm van contact maken is. En als je erop zit kan hij het beste/ makkelijkste bij je voeten komen. Buig eens en steek je hand uit in een zachte vuist met de knokkels naar boven als je erop zit. Ik denk dat zijn neus dan je hand aanraakt onderzoekb/besnuffeld.
Op stal ook als het hoofd laag is is hij ontspannen en relaxt dan zitten je benen (of billen) ook het dichtste bij zijn lippen/neus.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:41

Ik heb het ook tijdens het rijden met mijn paard, zodra we stilstaan gaat ie aan mn voet ruiken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:54

Hier ook, voeten en benen :')

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 10:03

Is dat niet gewoon hetgene waar ze het makkelijkst bij kunnen? (als je op je paard zit?). Daarnaast, je kleding verschilt vaak/kan je wassen maar schoenen hebben wellicht een vertrouwde zelfde (poeppaarden :') ) geur.

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 10:05

Interessant, geen idee.
Net iets anders, maar... meer mensen die hier ervaring hebben met 'oksel'katten? :')
Met meerdere katten gehad dat ze niet uit oksels te krijgen zijn :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 10:05

Misschien heeft hij een leerfetisj.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 10:08

Wistaire schreef:
Interessant, geen idee.
Net iets anders, maar... meer mensen die hier ervaring hebben met 'oksel'katten? :')

Eet je misschien catnip? :')
Of drink je misschien veel kruidenthee? Ze zijn ook gek op valeriaan bijv.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:29

Sellyxx schreef:
Is dat niet gewoon hetgene waar ze het makkelijkst bij kunnen? (als je op je paard zit?). Daarnaast, je kleding verschilt vaak/kan je wassen maar schoenen hebben wellicht een vertrouwde zelfde (poeppaarden :') ) geur.

Die van ons doet dus het alleen in de stal. Maar hij ruikt sowieso bijna overal aan. Is net een hond. Op de poetsplaats moet hij ook altijd eerst aan de grond ruiken.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:58

Wistaire schreef:
Interessant, geen idee.

Tellen 'oogkatten' dan ook? :') Mijne ruikt (en likt) het liefste je oog uit :?

Mijn paard snuffelt overigens ook altijd aan mn voeten, maar gaat ook zachtjes knagen en trekken aan de veters :')

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:01

ja het is ook een bepaalde nieuwsgierigheid en die arme beesten hebben ook geen handen, dan maar met je neus/mond overal aanzitten _O-

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:02

Het hoofd laag, ruiken of aanraken aan voeten of benen helpt je naar ontspanning. Zo doen paarden onderling ook ook. Hoe lager het hoofd, hoe meer ontspanning en rust.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 20:28

kamille schreef:
Ja grappig he, dat is mij ook opgevallen Ik denk omdat je je schoenen maanden of jarenlang draagt zonder ze te wassen waardoor er heel veel verschillende geurtjes aan zitten, aan je zolen dan. Met name paardenmest zal interessant zijn. Ik merk het altijd als ik in het weiland ga liggen

O dat zou best goed kunnen inderdaad! :)

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 20:29

superpony schreef:
Ik klikte het aan omdat ik echt benieuwd was naar alle leuke reacties :) Maar nog weinig zo te zien........

Ruik zelf eens aan je schoenen. Wat ruik je? Wat doe je met je schoenen? uitmesten? Kom je bij andere paarden daarmee? Of rij je met andere schoenen?

Hier doen ze het niet veel. Ruiken wel aan me, maar ik ruik naar hun en ze ruiken elkaar de hele dag.

Wel ruintjes en hengsten gehad die graag de veters wilde pakken.

Ik loop wel door mijn eigen stal heen, maar ik rijd eigenlijk alleen met deze schoenen. Ik ga er niet mee door de mest. Maar het zal goed kunnen dat hij andere paarden ruikt.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 20:30

MiekeFS schreef:
Persoonlijk denk ik dat het voor het paard een vorm van contact maken is. En als je erop zit kan hij het beste/ makkelijkste bij je voeten komen. Buig eens en steek je hand uit in een zachte vuist met de knokkels naar boven als je erop zit. Ik denk dat zijn neus dan je hand aanraakt onderzoekb/besnuffeld.
Op stal ook als het hoofd laag is is hij ontspannen en relaxt dan zitten je benen (of billen) ook het dichtste bij zijn lippen/neus.

O zou ook nog kunnen, maar als ik naast hem sta, dan legt hij letterlijk zijn hoofd op mij (ben maar een mini en mijn paard bijna 1,70 m). Hij likt ook graag aan mij (bijt niet)..

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 20:49

Die van mij doet dat ook ontzettend graag, zowel als ik erop zit en ernaast sta. Benen, schoenen... Mijn stalschoenen zijn interessant, maar mijn blote benen toen ik even in de paddock was tijdens een stalfeest waren toch echt helemaal het einde :')

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:42

xRoossie95 schreef:
Wistaire schreef:
Interessant, geen idee.

Tellen 'oogkatten' dan ook? :') Mijne ruikt (en likt) het liefste je oog uit :?

Mijn paard snuffelt overigens ook altijd aan mn voeten, maar gaat ook zachtjes knagen en trekken aan de veters :')

Ik heb ook zo’n kat die m’n ogen heel interessant vind. En dan voornamelijk m’n wimpers :D