Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
En dat is al zo als het gaat om mij en de wederhelft
D_M_L schreef:In hoeverre merken ze dat er een 'andere' ruiter op hen zit? Voelen ze dit snel aan? Spelen ze hier op in? Ik ben benieuwd wat jullie denken!
.
) en meteen stonden ze allebei in de berggeit.
Mooi verhaal
Of overdreven oefeningen uitvoeren. Omvliegende rollback of met 4 benen stuiterend stoppen. Maar hij word nooit gemeen. Zodra hij merkt dat iemand bang word en begint te spannen dan gaat meneer stappen. Terwijl een ruiter die hem los laat en een beetje conseqent is al een totaal ander paard word. Dan doet hi ontzettend zijn best xyzutu2 schreef:Ik vond dat ze de berggeit moesten leren maar vond dat zelf een van de saaiste kunstjes en besteedde er dus veel te weinig tijd aan en het resultaat was dat de pony's het na een jaar nog steeds heel leuk vonden (veel beloningen!) maar nog niet snapten dat ze in stilstand de achterhoefjes tegen de voorhoefjes konden zetten. Het was volgens hun fysiek onmogelijk. Ik vertelde dat tegen mijn zusje en die zei: o, maar dat kunnen ze allang! Die riep de pony's even naar zich toe gaf de zweephulp (precies dezelfde die ik ook gaf) en meteen stonden ze allebei in de berggeit.
![]()
Die hadden dus besloten dat ze bij haar het hele kunstje lieten zien en bij mij alleen de eerste 10 procent. Zelfde oefening, zelfde hulpen, zelfde pony's, ander baasje.
Op een gegeven moment (ik zat op een ander paard) zei mijn merrie dat het genoeg was. Ze stond stil. Zoiets doet ze nooit of te nimmer met mij, zo ken ik haar ook totaal niet. Maar toen dacht ze precies, you get what you ask for.
Ik kwam erlangs rijden, zei gewoon 'ok, ga maar' en ze liep weer door alsof er geen vuiltje aan de lucht was
Die merrie, ik zweer het...
D_M_L schreef:Interessante reacties! Bedankt.
Kun je het dan ook zo stellen dat wanneer er een slechtere ruiter op je paard rijdt -en het paard niet consequent gereden wordt- dit niet per se consequenties heeft op het moment dat jij -een consequentere ruiter- er weer op gaat en het rijden oppakt? (Hoewel dit per paard verschillend zal zijn)
mellamoshan schreef:D_M_L schreef:Interessante reacties! Bedankt.
Kun je het dan ook zo stellen dat wanneer er een slechtere ruiter op je paard rijdt -en het paard niet consequent gereden wordt- dit niet per se consequenties heeft op het moment dat jij -een consequentere ruiter- er weer op gaat en het rijden oppakt? (Hoewel dit per paard verschillend zal zijn)
Zeker. Mijn vorige paard ging in de staak bij schapen langs de weg. Draaide in elke gang, ongeacht hoe hard, 180 graden om uit het niets, als hij dacht dat er een grasspriet groener was dan de ander.
Niet gemeen, maar wel kop erop. Kreeg hem altijd overal langs en moest erom lachen, maar altijd opletten.
Onervaren ruiter erop en braafste paard van stal. Geen pas verkeerd.
Dat paard en huidige paard, versleten het niet hoor. Grappen niet maar oefeningen ook niet. Na zwangerschap gewoon opstappen en wegrijden alsof nooit anders gedaan.
(de bijrijder, niet het paard, dan keek nergens naar) 
bijna engSjolvir schreef:mellamoshan schreef:
Zeker. Mijn vorige paard ging in de staak bij schapen langs de weg. Draaide in elke gang, ongeacht hoe hard, 180 graden om uit het niets, als hij dacht dat er een grasspriet groener was dan de ander.
Niet gemeen, maar wel kop erop. Kreeg hem altijd overal langs en moest erom lachen, maar altijd opletten.
Onervaren ruiter erop en braafste paard van stal. Geen pas verkeerd.
Dat paard en huidige paard, versleten het niet hoor. Grappen niet maar oefeningen ook niet. Na zwangerschap gewoon opstappen en wegrijden alsof nooit anders gedaan.
Oh, heerlijk he!?
Bedenk ineens dat ik bijrijdster had voor Sjol die altijd klaagde over dat ze schrok van de witte plastic zak bij het tuinhuisje ergens langs de weg, nou echt, nooit last van.. echt niet... Zij dus altijd..
Reden er een keer samen langs en ja hoor, Sjol schrikken.. dus wij van paard gewisseld, niets aan de hand, je had haar moeten zien kijken!!!![]()
![]()
(de bijrijder, niet het paard, dan keek nergens naar)