Ik zit met nogal een uitdaging

Sinds een paar dagen voor de kerst is er een nieuw paard bij ons op stal. Jong beestje nog van bijna 3 jaar. Het is de bedoeling dat zij overdag met 3 andere paarden een paddock en bak deelt. Twee ruinen die graag lekker met elkaar spelen en mijn merrie van 24. Sinds haar aankomst staat het nieuwe paard apart op een stukje paddock en stukje bak die beide grenzen aan de plek waar de andere drie paarden staan. Ze gaan in de avond op stal, de stal van de nieuwe merrie grenst aan de stal van mijn merrie. Ze zoekt mijn merrie ook graag op, ze kunnen elkaar zien en ze net aanraken. Twee weken geleden hebben we voor het eerst alles open gezet zodat ze bij elkaar konden. De jonge merrie bleef toen achter de oude merrie aanrennen. Dit hebben we de aantal minuten aangekeken en toen mijn oude merrie ertussen uit gehaald. De andere drie gingen in onze ogen wel goed. Tweede poging was hetzelfde verhaal en de derde keer met alleen de merries ook. Daarna met hooi samen de merries op paddock gezet. Dit ging ook goed, na een aantal keer hebben we alle vier op paddock gezet met alle draadjes naar de bak open en dit ging goed. Dit alles nog onder toezicht en niet langer dan 2 uur per dag. Dit ging wel lekker tot ik mijn paard meenam de merrie ging hinniken en rennen. Wat op zich niet het probleem was, ze was al redelijk snel weer rustig. Toen ik mijn merrie terug zette bij de rest rende ze er gelijk weer achteraan en mijn paard kan echt niet aan haar ontsnappen want waar ze ook heengaat het jonge ding blijft erachter aan rennen. Het ging van de paddock de bak in en terug. Ik kreeg mijn paard lastig te pakken omdat die andere merrie er steeds tussen schoot. Mijn paard haar benen hebben we even een paar dagen rust gegeven. Gisteren wilde stalgenoot weer alle draadjes wegdoen en gelijk ging het jonge ding weer op oude merrie af. En ze blijft echt jagen zo zie ik het, ondanks dat mijn paard naar haar bokt maar dit zijn geen indrukwekkende bokjes meer.. En ze staat altijd laag in rangorde, ze gaat geen strijd aan ze vlucht, wat heel lastigis als iemand je de kans niet geeft en achter je aan blijft rennen....
Ik hoop dat iemand tips heeft hoe dit alsnog rustig te laten introduceren. Een stalgenoot had als advies mijn paard apart zetten maar dat ga ik niet doen. Ze doet het super leuk met de andere twee, ze eten ook nog wel eens met zijn 3en uit een ruif ondanks dat, e keus genoeg hebben. Ze zijn zo leuk die drie. En die andere twee ruinen uit elkaar halen willen we ook liever niet omdat die twee super leuk spelen samen.
Help!