Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
bigone schreef:Wanneer jij wel rustig op buitenrit kunt, alleen dus zo van het terrein af dan heeft je paard echt geen zware verlatingsangst. Voorop willen lopen is iets heel anders. En als een idioot tekeer gaan in de box wanneer er een ander paard word weggehaald kan ook gewoon pittigheid wezen of aangewend gedrag. Paard gaat gek doen, mensen doen er alles aan om hem rustig te krijgen dus aandacht. Op wedstrijd iemand bij de trailer met telefoon en jij de telefoon ook bij je. Voor een stoplicht schrapen doen er veel meer dus is niet vreemd. Maar haal hem niet bij het eerste gedonder uit de trailer, wanneer mogelijk pas wanneer hij rustig gaat staan(beloning dat hij er eraf mag).
NadjaNadja schreef:Maar je weet toch nog helemaal niet wat er gaat gebeuren? Voor hetzelfde geld blijft ie gewoon dom hooi staan eten. Geen problemen maken als de problemen er nog niet zijn
Ik zou gewoon gaan inschrijven en je vader bij de trailer laten met een telefoon. Eventueel wel een vriendinnetje mee die verstand heeft van paarden, maar niet te bang is voor de reactie van je paard.
nanoukkie schreef:NadjaNadja schreef:Maar je weet toch nog helemaal niet wat er gaat gebeuren? Voor hetzelfde geld blijft ie gewoon dom hooi staan eten. Geen problemen maken als de problemen er nog niet zijn
Ik zou gewoon gaan inschrijven en je vader bij de trailer laten met een telefoon. Eventueel wel een vriendinnetje mee die verstand heeft van paarden, maar niet te bang is voor de reactie van je paard.
Ik ben ingeschreven . En ja ik hoop dat het zo gaat lopen, maar uit ervaring vrees ik wel voor zijn gedrag. Moet ik hem best langs 2 kanten vastmaken? En als we stil staan mss de klep open, of het deurtje? Of dat helemaal niet?
nanoukkie schreef:Als ik deze zondag een vriendin mee vraag, dan zou zij er mee kunnen wandelen en is het eventjes 'opgelost'. Maar dan kan ik evengoed niet op wedstrijd als niemand me kan helpen. Of moet ik het op deze manier doen? Iemand die eerst 'babysit' op hem en steeds minder?