Omdat ik toch echt wel redelijk met mijn handen in het haar zit over mijn paard maak ik dit topic aan. Mijn paard staat sinds juli met een flinke tussenpeesblessure op rust in de paddock/het weiland. Ik mag niet rijden, alleen wandelen aan de hand 15 minuutjes op het harde en rechtuit. Zijn blessure lijkt niet beter te worden, en ik ben bang dat ik weet waardoor dat komt.
Regelmatig loopt hij met mijn jongste shet te bekvechten en de laatste tijd met die heftige wind hier gaat het echt van kwaad tot erger.
Ik zoek hier zo snel mogelijk een oplossing voor, want ik ga er echt niet tussen staan als ze aan het vechten zijn samen en bovendien ben ik er zelf natuurlijk ook niet altijd bij.
Mijn paarden staan aan huis, ze hebben een paddock voor zichzelf(ze staan met z'n drieën) van 15 bij 30 ongeveer, daarbij hebben ze een grote inloopstal en achter de paddock staat ook nog een stuk land open. Met de nattigheid die er helaas regelmatig voor zorgt dat de paddock een flinke plas vormt heb ik deze permanent open voor de komende periode.(deze ligt hoger dan de paddock vandaar dat daar amper tot geen water in staat) Voorheen gingen ze op het land maar deze periode is nu over want het gras is op. Ook daar liepen ze te ravotten en ging mijn paard ook zelf lopen rennen.
Doordat de inloopstal centraal ligt in de paddock(en daar het voer en water in staat en hangt) is het geen mogelijkheid om eventueel de shets apart van mijn paard te doen.
Mijn instructrice gaf mij de tip om eventueel iets van druppeltjes te geven(beetje Bach druppels idee) zodat hij zich wat kalmer houd, heeft iemand hier eventueel ervaring mee?
Mijn paard doet dit overigens niet vanwege pijn oid, hij is speels en mijn jongste shet ook.
Weet iemand de oplossing voor dit probleem?

Gisteren was ik niet thuis maar we gaan zien of hij vanavond nog zo is..