Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
elenaMM77 schreef:met hoeveel ga je tegelijk naar het strand?
is het een optie om maar met 2 max te gaan..
gewoon rustig alleen stappen.. als dat allemaal goed gaat, paar pasjes draf in jouw tempo en gelijk weer terug naar een rustige stap. En dat zoetjes aan rustig opbouwen tot je weer normaal kunt draven in jouw tempo op een manier dat het voor jou leuk is, en in de richting dat het voor jou leuk is.
hoe groter de groep, hoe meer prikkels hij krijgt.. maar ook hoe minder 'gezellig' het is als een hele groep zich moet aanpassen.. als je met 1 iemand gaat die jij vertrouwd en de afspraak maakt om voorlopig alleen stapritjes met hier en daar een heel klein stukje draf (echt gewoon enkele meters om te beginnen) als het goed gaat.. dan moet het wel weer goed komen.
SaraViavia schreef:Ik zou eerst een keer met iemand ernaast naar het strand. Touwtje er aan en hem vast laten houden. Dan kan hij niet weg en kun jij vertrouwen krijgen. Als je meer vertrouwen hebt kun je proberen om er iemand naast te laten lopen zonder vasthouden en daarna misschien wel weer zelf. Hier les in nemen lijkt me lastig en ben zelf nooit zo van het grondwerken etc om dit soort dingen op te lossen. Wellicht gaan er ook mensen met dat idee komen. Succes!
Ijslander12 schreef:SaraViavia schreef:Ik zou eerst een keer met iemand ernaast naar het strand. Touwtje er aan en hem vast laten houden. Dan kan hij niet weg en kun jij vertrouwen krijgen. Als je meer vertrouwen hebt kun je proberen om er iemand naast te laten lopen zonder vasthouden en daarna misschien wel weer zelf. Hier les in nemen lijkt me lastig en ben zelf nooit zo van het grondwerken etc om dit soort dingen op te lossen. Wellicht gaan er ook mensen met dat idee komen. Succes!
Bedankt!
Ik zie om heel eerlijk te zijn ook niet in hoe grondwerk mij hier gaat helpen.
Iemand hem laten vasthouden is misschien wel een optie, alleen doet hij het over het algemeen vanuit draf/galop en om dan iemand mee te laten rennen is misschien ook niet zo handig..
)Ijslander12 schreef:elenaMM77 schreef:met hoeveel ga je tegelijk naar het strand?
is het een optie om maar met 2 max te gaan..
gewoon rustig alleen stappen.. als dat allemaal goed gaat, paar pasjes draf in jouw tempo en gelijk weer terug naar een rustige stap. En dat zoetjes aan rustig opbouwen tot je weer normaal kunt draven in jouw tempo op een manier dat het voor jou leuk is, en in de richting dat het voor jou leuk is.
hoe groter de groep, hoe meer prikkels hij krijgt.. maar ook hoe minder 'gezellig' het is als een hele groep zich moet aanpassen.. als je met 1 iemand gaat die jij vertrouwd en de afspraak maakt om voorlopig alleen stapritjes met hier en daar een heel klein stukje draf (echt gewoon enkele meters om te beginnen) als het goed gaat.. dan moet het wel weer goed komen.
We gaan altijd maar met zijn tweetjes naar het strand, dus dat zit wel goed.
Zelfs alleen een stapritje is mij eigenlijk al te eng, hij heeft het nog nooit vanuit stap gedaan, maar wat als hij dat nu wel doet?
Enkele meters draven gaat af en toe goed, soms is hij echt geweldig en kunnen we heerlijk rijden, alleen af en toe gaat het opeens mis.
keten met mijn baasje...........
.
keten met mijn baasje...........
.
Lizzyy schreef:Ik ken het TS, die van mij doet het ook en weet ook niet wat ik er aan moet doen. Tevens is het enkel als we met op jet strand zijn, als we terug gaan naar het bos doet ze het niet.... ik blijf haar gewoon corrigeren...
_l_amanda_l_ schreef:Gaat hij gericht op stal/trailer naar de duinen of gewoon willekeurig?
(als ik mijn shet laat kiezen staat hij na een tijdje stil voor het stuk duinen waar de trailer achter staat)
En, wat doet je rijmaatjes paard als de jouwe gaat rennen? Blijft die wel rustig(er) of gaat 'ie mee?