Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sammie schreef:Met hoeveel man doe je dit? Alleen? Of staat er iemand achter de trailer om (poging om) de stand er achter te zetten.

Silly1972 schreef:Ik heb bij Sylvio (je weet hoe extreem lastig die was) toen naar Balingehof bij John Erb gebracht, maar hij komt gewoon aan huis.
Ik heb met hem goede ervaringen, tevens zijn er veel mensen op stal die gebruik hebben gemaakt van de diensten van Janine van der Drift, ik denk dat zij jou ook goed kan helpen.
Toch apart, want ze heeft geen nare dingen met de trailer meegemaakt toch? Aangezien jullie haar al vanaf veulen hebben
, succes!
En dan bedoel ik dus dat hij er ontspannen in loopt en bereikbaar blijft. Dus zonder dat hij zich afsluit. Hij staat er ook steeds rustiger, dat sluisje is de ruimte waar hij een traktatie krijgt. Princesj schreef:Tot nu toe hebben wij op de manier gewerkt die jij aangeeft butengeweun. Kan haar op ieder punt van de klep neerzetten, ook 2 voeten erin is ok, blijft ze keurig staan en gaat op mijn commando eruit. Idd als ze 10 seconden staat geef ik ook zelf het commando om eraf te gaan, dat gaat ook op een rustige manier, zoals ik het graag wil.
Ilonamandjes, als ze erin staat loopt mijn man tot nu toe alleen achter de klep langs, om haar te laten wennen dat er achter haar wat gaat gebeuren. Stang is nog helemaal niet in beeld, veel te gevaarlijk. Als ze eraf komt negeert hij dat ook. Als ze halverwege staat oefenen we ook dat hij haar aan mag raken op haar buik en billen, dat gaat goed.
als je haar naar achteren laat gaan, vraag je haar dan soms (als ze bijvoorbeeld voor de helft eruit is), weer naar voren toe? Want dat is de volgende stap....
Princesj schreef:Slaan ga ik zoiezo niet doen. Dit paard heeft angst, is niet brutaal.
Koper, ik kan haar helemaal in parkeren tussen 4 balken, maakt geen snars uit. Lopen door smalle doorgangen idem dito (is bij ons op stal nog wel eens nodig ivm vrachtverkeer).
Ilonamandjes, ze gaat inderdaad staps gewijs op en af, ik gebruik het jojo principe.
)