Bij ons thuis hebben we nu een tijdje shetlander merries van 1 jaar oud staan (ivm eigen paard die anders alleen zou komen te staan) Toen we deze shetlanders hadden konden we er niet bij ze waren bang en schuw. Ik ben een paar keer per week/dag bij ze in de wei gaan zitten zodat ze konden zien dat ik niks deed en op een gegeven moment kwamen ze / of ik zelf steeds dichterbij. na enkele weken kon ik ze aaien en langzaam met ze aan de hand wandelen ( met soms wat tegen sputteren, maar daarna liepen ze braaf mee
)Maar nu mijn probleem...
Zoals ik al zei zijn het er 3, 2 daarvan zijn makkelijk kan ik poetsen, aaien, stukjes mee wandelen etc.
Maar 1 is nog steeds bang, vaak als ik met die andere 2 aan het aaien ben enzo komt ze dichterbij maar als ik dan 1 stap naar voor/achter/links/rechts doe rent ze in een streep weg (ik ben ook wel eens zo gaan zitten dat ze aan mijn hand kon ruiken maar ze bleef gewoon vanaf een afstand staan loeren ) Ze rent ook weleens weg maar loopt vaak langzaam achter die anderen aan (blijft er wel tussen lopen) en volgt hun ook altijd en we hebben ze ook een tijdje binnen gehad zodat we ze konden aaien etc. maarja op die ene had dat dus geen werking.
Hebben jullie tips oid. om haar vertrouwen te winnen?
In ieder geval bedankt! verdere vragen zijn altijd welkom