Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
op hetzelfde moment haha! Axelle0 schreef:Dat is dus ook een probleem , ik heb de eigenaar al veel voor gestelt maar die wil daar niets aan doen , de zegt dat ze gewoon geen zin heeft
Axelle0 schreef:Dat is dus ook een probleem , ik heb de eigenaar al veel voor gestelt maar die wil daar niets aan doen , de zegt dat ze gewoon geen zin heeft

Resistance schreef:Ik denk niet dat het zin heeft om hier te zeggen dat TS dit aan een professional moet overlaten. Ik kreeg een "vriendelijk" berichtje met dat ze zelf ook een paard heeft en ze daar ook de baas over is en het daardoor kennelijk uitstekend zelf kan.
Tja, volgens mij is ieder paard anders, maar als je geen advies aan wil nemen moet je ook geen advies op een openbaar forum vragen.
Resistance schreef:Ik denk niet dat het zin heeft om hier te zeggen dat TS dit aan een professional moet overlaten. Ik kreeg een "vriendelijk" berichtje met dat ze zelf ook een paard heeft en ze daar ook de baas over is en het daardoor kennelijk uitstekend zelf kan.
Tja, volgens mij is ieder paard anders, maar als je geen advies aan wil nemen moet je ook geen advies op een openbaar forum vragen.
Axelle0 schreef:Dat is dus ook een probleem , ik heb de eigenaar al veel voor gestelt maar die wil daar niets aan doen , de zegt dat ze gewoon geen zin heeft

Ruiterpaden schreef:Het is zonder enige twijfel tricky om met dit beest om te gaan. Ik vraag me echter twee dingen af: 1) waarom is de eigenaar niet direct weer opgestapt na de val (verwondingen?)? Dit is nl. de enige manier om je overwicht te laten voelen. Een paard "ruikt" angst. En 2) nergens lees ik dat het paard door iemand (??) met een soft touch wordt benaderd.
Het maakt hier eigenlijk niet zoveel uit wie de box/paddock etc inloopt: het dier is BANG. Voortdurende pijn is een optie: hoe reageert ze op de smid of vet?
Ik zou het werken even laten voor wat het is, en alle aandacht richten op de basis: vertrouwen. Maak jezelf niet ondergeschikt maar probeer eens het dier alleen maar naar je toe te laten komen. Belonen belonen belonen. En dit is wat de eigenaar ook zal moeten doen. Vermoedelijk back to the basics. Geen enkel paard wordt agressief geboren. Ernstige pijn en trauma kunnen daar helaas wel voor zorgen. Succes, blijf kalm. Vertrouwen winnen kost tijd. Ik zou me hier in vastbijten, geen twijfel.