Toen James nog bij mijn schoonouders stond, bleef hij vrijwel nooit alleen achter. Want er waren er 3. En als hij dan alleen achter moest blijven, deden we hem in de stal. Hij hinnikte dan wel de hele buurt bij elkaar, maar kon niet wat geks doen.
Nu zijn wij onlangs verhuisd en hadden wij eerst James nog en Bliksem. Toen merkte ik al dat met 2 best wel heel lastig is als je er met 1 op pad wilt! De achterblijver bleef in de stress totdat ze weer herenigd waren. En omdat ik ze niet kon opsluiten bleef dat maar rennen en rennen in de weide.
Nu met onze nieuwe Haflinger zie ik eigenlijk precies hetzelfde gebeuren. Ik heb hem nog maar een paar dagen, dus nog weinig mee gedaan. Maar voordat ik onnodig stress veroorzaak kan ik wel wat tips gebruiken.
Eén keer is James* me over een ontzettend hoog hek gesprongen, omdat hij niet alleen wilde blijven. Ik stond versteld!!! Ik wil dit niet nog eens meemaken met onze nieuwe Haflinger Nick. Nu wat James natuurlijk een echte springen, geen idee hoe hoog Nick komt...