Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
vilheide schreef:Maar ook tijdens een bosrit kun je trainingsgericht aan het werk zijn. Ik rij ook bijna nooit in een bak maar doe veel oefeningen gewoon in het bos. Een grote open vlakte met een paar dikke bomen zijn ideaal om voltes omheen te rijden. Zo hou ik ook de bosritje gevarieerd.
nieky1993 schreef:Springen hebben we geprobeerd. Zelfde als al de rest. Hij vindt er niet zoveel aan. Bovendien heeft hij geen respect voor het hout. Dus hij loopt eerder de balken er vanaf dan dat hij springt. Een boomstam in het bos vindt hij dan wel weer leuk. Maar als je dat bv 3x achter mekaar doet dan is het enthousiasme weg.
Zijn maatje ben ik nu ( opnieuw) aan het beleren voor de eigenaresse dus die kan ik nog niet meepakken. Hoop dat binnenkort te kunnen doen maar de eigenaresse van dat paard is bang aangelegd dus moet nog even zien hoe dat gaat verlopen
nieky1993 schreef:Vroeger reed ik 4-5 keer per week. Nu misschien 1 keer en zelfs daar zie ik vaak tegenop omdat rijden met een paard die er geen zin in heeft niet leuk is.
) en we reden maar af en toe moesten we de pony's gaan vangen. Reden we bijna elke dag hoefden we maar te fluiten of ze kwamen al naar het hek.
vroeger toen ik 4-5 keer per week reed had ik meer moeite met vangen als wat anders. Nu blijft hij staan als ik hem haal, hinnikt heel soms zelfs. Bovendien weet ik nooit wanneer ik kan rijden. Ik moet dit dag per dag aankijken hoe mijn lichaam aanvoelt ( en werken moet helaas ook). Dee_Es schreef:Ik rij er 1 die liever lui dan moe is, die moet ik gewoon kei hard aan het werk zetten. Hoe harder hij werkt, hoe enthousiaster hij wordt. Dus niet, kijken wat het paard wil en je daarop aanpassen. Hij is nogal een baasje op de wei maar als ik er ben ben ik de baas en moet hij gewoon luisteren. Dat geeft hem ook rust in de kop.
Ik zou een ambitieus doel voor ogen nemen en daar naartoe gaan werken dmv lessen/clinics en trainingen. Misschien krijg je hem zo weer enthousiaster. En hem natuurlijk de hemel in prijzen als hij iets goed doet!
vilheide schreef:Je staat nog niet zo heel lang op deze nieuwe stal toch? Geef hem anders eens een maandje vakantie, dus niet rijden, poetsen of tutten maar echt met rust laten. Hooguit eens een keer naar hem op de wei lopen en een aai of snoepje geven.
. Je hebt dus een leuk paard want ik ben gek op die van mij.nieky1993 schreef:vilheide schreef:Je staat nog niet zo heel lang op deze nieuwe stal toch? Geef hem anders eens een maandje vakantie, dus niet rijden, poetsen of tutten maar echt met rust laten. Hooguit eens een keer naar hem op de wei lopen en een aai of snoepje geven.
Sinds november idd. Hier heb ik ook al aan gedacht, hem gewoon even met rust laten. Maar ik moet hem een keer per 1-2 weken uit de wei halen voor te opnieuw te vlechten. Hij kan niet met losse manen op de wei. Zijn manen zijn te dik/lang. Met losse manen zweet hij en hij eet zijn manen dan op
SETEFURII schreef:Ik zou niet meteen gaan belonen met snoepjes (om misbruik te voorkomen). Je paard hoort het echt wel in je stem als jij 'Ja jongen, goedzo!' zegt. Of een klopje in de hals. Als ik rij dan doe ik ook vaak 'beetjes'. Een klein stukje schouder binnenwaarts, doet die dat goed? Belonen! Eventjes stappen aan de lange teugel. Dan terug oppakken, beetje wijken, beetje verruimen, beetje terug, beetje volte's, blablabla... niet te veel MOETEN en veel ''Ja, flinke knapperd''

nieky1993 schreef:Ik heb vroeger les gehad maar mijn trainer is toen gestopt en ik eigenlijk ook toen. Brandon vond dat bakwerk toen ook al niet zo interressant en aangezien je in mijn omgeving niet makkelijk een western (reining)lesgever vindt ( die geen 50 euro vraagt), heb ik mij gewoon gefocussed op wat brandon leuk vindt: buitenritjes.
Ik ben ook echt hartstikke gek op hem. Het is een heel fijn paard om te hebben. Kan ook echt op hem vertroywen en we hebben al heel veel doorstaan. Ga zeker je topic straks, als ik thuis ben, lezen.
Kwa vd/longeren/grondwerk kan ik wel sessies van 5 min per keer houden maar hoe doe je dat dan met rijden?
nieky1993 schreef:Ik heb vroeger les gehad maar mijn trainer is toen gestopt en ik eigenlijk ook toen. Brandon vond dat bakwerk toen ook al niet zo interressant en aangezien je in mijn omgeving niet makkelijk een western (reining)lesgever vindt ( die geen 50 euro vraagt), heb ik mij gewoon gefocussed op wat brandon leuk vindt: buitenritjes.
Ik ben ook echt hartstikke gek op hem. Het is een heel fijn paard om te hebben. Kan ook echt op hem vertroywen en we hebben al heel veel doorstaan. Ga zeker je topic straks, als ik thuis ben, lezen.
Kwa vd/longeren/grondwerk kan ik wel sessies van 5 min per keer houden maar hoe doe je dat dan met rijden?