Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Women2 schreef:Je bent niet de enige hoor met zo'n paard... Ik en de mijne zijn nog net niet tegelijk ongesteld...
Verder is het 1 op 1 of ik naar mezelf sta te kijken.

mystery1980 schreef:ik ga gewoon niet op mijn paard zitten als ik niet lekker in mn vel zit, ik weet precies wanneer ik zo ben en hij daarop reageert.
DBiancaL schreef:geduld hebben en consequent zijn nijdig gedrag mag je best afstraffen maar let wel goed op dat het misschien een andere oorzaak heeft... het is best lastig om vanuit een stuk tekst uit te maken waar deze frustratie van jou/haar vandaan komt... singel nijd heeft die van mij ook hij bijt nu op een paal ipv op mij (ik heb hem toch een keer een snoei verkocht omdat hij raak beet dit moet je wel voor zijn... heb ik ook weer van geleerd)...
Maar goed nu hoe ik maar te zeggen 'pas er op' en hij doet het niet...
en beloon hem als hij het een keer niet doet.. belonen werk 100x beter als straffen

én ze nemen het meestal ook over.
Neverland schreef:Paarden voelen jouw energie aan. Dus ja, alle paarden voelen 'emoties'. De een trekt zich daar niks van aan als jij bv nerveus bent terwijl een ander daar juist ook nerveus van kan worden.
Een paard is een spiegel van jezelf. Zie je iets dat je niet bevalt? Dan moet je aan jezelf werken.