Mijn verzorgpony is bang voor sprays. Voor kerst had ik dus anti-klit spray gekregen (voor paarden ofcourse) en die wilde ik eens uittesten! Nou goed, ik pakte dus de spray uit de koffer, en al gelijk begint ze te verschuiven, blazen etc. (even inf tussen door: deze pony is vroeger mishandeld, en verwaarloosd, heeft veel meegemaakt en is gered van de slacht) en is al 26). Toen hield ik de spray voor d'r neus, en ze ging bokken, nog harder blazen, en hinnikken. Ik heb ongeveer twee minuten de spray voor haar neus gehouden en d'r proberen te kalmeren, en toen ze wat rustiger werd, heb ik gewoon in de lucht (niet op haar) gesprayt. Nou wild dat ze werd! Toen besloot ik om wat in mijn handen te sprayen en dat gewoon in haar manen te doen, maar dat is nou niet super ideaal, dan zit gelijk dat plak spul aan je handen en juist door die spray verspreid de antiklitspray zich over de manen. Anders had ik wel de goedkopere fles gekocht
Eerlijk gezegd dacht ik eerst dat het door een soort trauma kwam. Ik heb het aan de eigenaren gevraagd en die zeiden dat ze het ook al merkten maar ze wisten niet waarom/ waardoor dit kwam.
Weet iemand misschien waarom ze dit doet, of meer paarden dit doen en hoe ik het kan voorkomen?
en wordt niet zo snel druk van andere onrustige paarden) en toen hebben we het zo opgebouwd door het bij zijn maatje in de manen te spuiten in zijn zicht en bijzijn, en na dit honderde keren herhaald te hebben snapt hij dat je er geen pijn of iets van krijgt
Lekker duur anders, je antiklit of vliegenspray zo verdoen. Dan ben ik begonnen met hem te wrijven met de fles. Daarna schudden met de fles en om hen heen lopen