Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Nickas schreef:Ik heb tot nu toe alle paarden die ik in handen heb geleerd dat ze een koekje/brokje krijgen nadat het halster af gaat. Dus naar het weiland, paard omdraaien bij het hek met z'n neus naar mij toe, halster af en koekje er in. Als ze dat door hebben 'vergeet' ik het ook wel eens, maar ze wachten er wel altijd op.
Voor dat brokje blijven ze graag even bij je!
Als je dit nu eerst oefent bij het begin van het hek, kan je dit steeds verder uitbouwen naar verderop in de wei als dit nodig is.
Liefst ook voor de pony die niet van jou is zodat de pony ook bij jou in de buurt blijft!

mrie schreef:Er kan hier wel gemopperd worden op de eigenaar van de weide, maar wij weten niet eens of die weide hoog of laag ligt, ligt hij op zand of klei, is hij oud of jong, aan de rivier of tegen de heide... Allemaal omstandigheden die maken dat je als eigenaar nadenkt over wat die weide in de winter kan hebben.... Als dit een laagliggende weide is vlak bij water en op klei, dan vind ik het zefs nog knap dat ze er op mogen...
corine1981 schreef:mrie schreef:Er kan hier wel gemopperd worden op de eigenaar van de weide, maar wij weten niet eens of die weide hoog of laag ligt, ligt hij op zand of klei, is hij oud of jong, aan de rivier of tegen de heide... Allemaal omstandigheden die maken dat je als eigenaar nadenkt over wat die weide in de winter kan hebben.... Als dit een laagliggende weide is vlak bij water en op klei, dan vind ik het zefs nog knap dat ze er op mogen...
Dan nog raakt het kant noch wal om te denken dat paarden alleen rennen bij het loslaten.. Dat kan later op de dag net zo goed.
Je kunt ze moeilijk aan een touw binden de hele dag. Rare toestand.