Ik heb geen idee of het hier goed staat maar dan hoor ik het graag
.Zelf heb ik in januari 2015 een welsh B hengst gekocht genaamd coelenhages bungie. De meeste kennen hem hier wel.

Nu zit ik met klein probleempje. Hij staat gestald op een pension. Nu stond hij samen met een ander paard dat ging goed. Helaas is die verhuisd naar een andere stal.
Nu heb ik hem geprobeerd met 2 andere pony's. Het gaat eerste paar keren goed maar dan komt toch zijn hormonen te veel omhoog.
Hij pakt ze namelijk echt volop de nek en bijt stevig. Zelf vind ik niet leuk dat hij andere paarden hierdoor pijnigt.
Nu komt het opneer dat hij niet meer met andere paarden naar buiten gaat maar alleen.
Van hem zelf is hij een relaxte hengst een leerige hengst gewoon een hele fijne pony.
Maar nu het probleem moet ik hem alleen laten staan wat ik hem niet gun. Of toch maar aankomende voorjaar laten castreren (dan word hij 6 jaar)?
Alleen ben zelf bang dat zijn karakter verandert hij is juist nu zo leergierig oplettend naar mij. Straks word het een luie saaie pony ......
Wat is jullie advies ? Vind het zelf erg moeilijk

hebt verwijderd zal hij makkelijker te hanteren worden en makkelijker worden naar andere paarden. Als hij van nature dominant is zal het mogelijk wel proberen om de baas te blijven maar grote kans dat hij minder fel wordt en ook geen andere paarden meer zal grijpen!