Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jorretje schreef:Dat is vervelend!
Geef hem veel afleiding. Maak lekkere lange wandelingen met hem. Geef hem dingen te doen tegen verveling: veel ruwvoer, een paar wilgentakken om mee te spelen / aan te knabbelen, iets van een (jolly)bal om mee te spelen.
smurffie schreef:Dan lijkt mij het het beste hem in pension te zetten tot er een maatje is. Je pony alleen laten staan is juist vragen om problemen; beenblessures door de stress en het rennen, maar ook koliek en maagzweren van de stress.
xxkiraxx schreef:FrNo schreef:Probeer hem indien mogelijk te zetten in de wei waar hij andere paarden ziet of daar waar het meeste te zien is. (Jullie huis of de weg)
er is 1 weide waar hij de shetlanders van de overbuur kan zien (maar dan ook weer niet echt wegens klimop)
xxkiraxx schreef:smurffie schreef:Dan lijkt mij het het beste hem in pension te zetten tot er een maatje is. Je pony alleen laten staan is juist vragen om problemen; beenblessures door de stress en het rennen, maar ook koliek en maagzweren van de stress.
Hier in de buurt is niet echt een pensionstalling waar hij terechtkan...
xLyan schreef:Je zult moeten zorgen voor veel afleiding. Dus zelf veel met hem bezig gaan en zorgen dat ie iets kan doen terwijl jij er niet bent (zoals spelen met een jollybal etc.).
Maar 2 maanden zonder soortgenoot lijkt me niet bepaald fijn voor hem: dat is een lange tijd en kan voor veel stress zorgen. Weet je zeker dat hij niet ergens anders bij kan staan of dat er niet een ander paard bij jullie kan staan?
. Bedankt voor de tips! rienne schreef:Zou je moeder het erg vinden om hek tijdelijk op pension te zetten? Mijn merrie staat momenteel ook alleen wegens verkoop paard. Ze ziet wel andere paarden maar dat paard was haar maatje.
Ik woon in de provincie Oost vlaanderen. Mocht je interesse hebben dan breng ik je in contactmet deze mensen
.
. Heb ze liever met 2. Ze ziet nog wel andere paarden over de draad, maar kan er niet bij.