Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Joolien schreef:Het kan meerder dingen zijn, verhoging van het voer kan voor drukkere paarden zorgen. Een maatje die is weggegaan kan zorgen voor veel spanning. Een paard wat eerst veel buiten stond en nu veel binnen geeft veel energie. Maar een paard kan ook last van de ogen hebben en door slecht zicht eerder gespannen zijn.
Lusitana schreef:Het kan zijn dat hij ergens op anticipeert. Dat hij dus verwacht dat er wat gaat gebeuren. Je ziet dit bij paarden die onrechtmatig geslagen zijn bv.
Zo merkte ik eens aan mijn paard dat hij stiekem door een ander bereden was. Ik kon ook zien door wie, nl iemand die nooit de sperriem losmaakte bij het afdoen van het hoofdstel (in een tijd dat ik die nog gebruikte, ik ben gelukkig wijzer geworden.)
Dus naast de normale dingen als problemen met de ogen, storm op komst, lichamlijke ongemakken, zou ik zeker ook er achter proberen te komen of hij niet door een ander is "aangepakt" bij het rijden...
Bv op z´n donder gehad omdat hij even afgeleid was en hij niet wist waar het vandaan kwam (dus waarom hij op z´n donder kreeg) en dus denkt dat elke ruiter zomaar kan gaan beginnen te slaan.
Emmm1 schreef:Want hij focust zich op andere dingen ik de verte en springt er dan voor weg.
Emmm1 schreef:biggirl schreef:magnesium te kort ?
of misschien van de harde wind die de laatste tijd kunnen ze fris van worden
Wat kun je doen aan magnesium te kort? Kan ik dan iets bijvoeren of hoe gaat dat?