Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
liekec schreef:Wat ook kan helpen is alleen staanders neerzetten en dan er doorheen. Als ze dat op normaal tempo doet, dor je vervolgens balkje op de grond en steeds ietsjes hoger.
En je teugels mogen echt een meter korter op het eerste filmpje.
. Ik zou eerst nog wat beter oefenen met je verzorgpony, zodat jullie dan allebei klaar zijn voor de wedstrijd! Zoals eerder hier genoemd, veel oefeningen met balkjes doen en als je pony weer naar de hindernis toe wilt racen, volte rijden. Hij mag niet naar de hindernis toe racen, daar kunnen nare ongelukken van komen!
Thioro schreef:De pony doet niets verkeerd maar ze doet het vooral ook alleen. Je zit er op en doet niets.
Dit is geen hoogte dus galop is nergens voor nodig. Niet in stap aanrijden, hout tonen en laten gaan. In draf aanrijden en in draf blijven. Wil ze stormen dan volte voor de hindernis of flink de rem er op, alsof je wil halthouden (maar niet effectief halthouden). 8tjes rond de hindernis, voltes en slangenvoltes tussendoor, houd haar bezig. Pony heeft niets te doen en kent haar vak dus is normaal dat ze het voortouw neemt.
Ze mag pas springen als jij tempocontrole hebt, is dat niet zo dan spring je niet.
Rijd je balkjes in verlichte zit? Best gewoon blijven lichtrijden. Ook cavaletti. Dus balkjes op ongeveer de hoogte uit je filmpje en niet springen maar er over draven, blijven lichtrijden.
melody7 schreef:Ik heb bij al je filmpjes het idee dat je je paard heel erg inhoud en dat jij zelf niet stabiel zit, kan dat kloppen?
Ik zou om te beginnen eens wat meer tijd nemen en niet persé dat parcours over 2,5 week willen rijden, dat is vragen om problemen als het nu zo gaat met één hindernis.. Misschien kun je eerst eens fijn gaan oefenen met een rustige pony en als jij dan zelf wat stabieler zit en 'los' durft te laten met je verzorgpony het springen oppakken..![]()
Wat ik in je filmpjes ook zie is dat je erg onrustig bent met je handen, in draf bv. veer je mee van boven naar beneden, veel pony's worden daar onrustig van omdat ze dan de hele tijd tikken in hun mond krijgen.. Daar zou ik dus ook eens mee oefenen.
Hoe is de pony zonder springen, is ze dan ook erg snel?