Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dauth schreef:Je moet niet de baas over haar willen zijn, eerst haar vertrouwen leren te krijgen. Bijvoorbeeld door grondwerk. Daardoor laat je zien dat jij leiding geeft en zij jou 'bubbel' (persoonlijke ruimte) moet respecteren. Vanuit daar kan je al veel meer. En ook met een jong paard kan je grodnwerk doen,
Citaat:Ik wou daarstraks met haar wat grondwerk doen maar ze is niet geintresseerd, als ik loop en ze loopt achter mij loopt ze mij gewoon letterlijk omver.
... Is ze nu helemaal belatafeld (en stiekem jij ook dat je het toestaat)..Citaat:ok als ik ergens sta te praten komt ze gewoon mijn plaats innemen en ik moet dan weggaan,
Citaat:dus ik zwaai ook met het touw maar het maakt haar niet uit als het op haar neus komt ze moet gewoon voor mij lopen dat is wat telt voor haar
janouk schreef:Hoeveel ervaring heb jij met het opvoeden van jonge paarden?
Een jong paard moet alles nog leren: mens vertrouwen en begrijpen: dat vraagt heel wat training. En nu al grondwerken met een peuter?
ik zou ze eerst leren om je te vertrouwen, een halster om doen, poetsen, voetjes geven: dagelijkse verzorging, zodat als er iets is, dat je ze kan benaderen.
Werken zou ik nog maar even mee wachten,............dat kan ze de rest van haar leven nog.
janouk schreef:Hoeveel ervaring heb jij met het opvoeden van jonge paarden?
Een jong paard moet alles nog leren: mens vertrouwen en begrijpen: dat vraagt heel wat training. En nu al grondwerken met een peuter?
ik zou ze eerst leren om je te vertrouwen, een halster om doen, poetsen, voetjes geven: dagelijkse verzorging, zodat als er iets is, dat je ze kan benaderen.
Werken zou ik nog maar even mee wachten,............dat kan ze de rest van haar leven nog.
Flowery schreef:Les nemen in grondwerk, ik liep tegen dezelfde problemen aan met mijn bijna 3 jarige.
En vergeet niet dat een 1 jarige totaal geen concentratie heeft en voornamelijk lekker op het land moet laten
xboeren schreef:Flowery schreef:Les nemen in grondwerk, ik liep tegen dezelfde problemen aan met mijn bijna 3 jarige.
En vergeet niet dat een 1 jarige totaal geen concentratie heeft en voornamelijk lekker op het land moet laten
Ze is zo goed als 2 jaar :p met 1 jaar zou ik ook zelf niet beginnen hoor, maar ik vind het nu wel belangrijk dat ze weet dat ze niet alles kan en mag, en dat ze leert wie de baas is, ik wil ze in het begin streng aanpakken zodat ik dat later niet leer zo vaak hoef te doen.
xboeren schreef:teiger150 schreef:Iemand met ervaring zoeken lijkt me het handigste... Vooral omdat het zn jong dier is.
Ik zou het liefst toch zelf allemaal willen uitvoeren. Dat ze mij ziet als een leider en niet een ander
Gillbo schreef:ik denk niet dat het probleem er in zit dat jou pony je niet ziet als leider.
Het probleem is dat jij je niet gedraagt als leider.
Treed maar eens wat harder op als ze je omver wil lopen en dan niet zeggen: nee maar NEE en heel duidelijk je ruimte opeisen. Die ruimte is niet als ze al voor je neus staat maar een meter om je heen dan heb je ook meer tijd om haar te corrigeren
En les nemen, er zijn hier op bokt wel een stel meiden die je goed kunnen helpen en workshops of een cursus geven