Mijn paard is een echte merrie. Met poetsen geen problemen dat vindt ze heerlijk. Maar dan,. Pak ik het zadel, peesbeschermers, hoevenkrabber of een dekje om haar op te zadelen, en draait ze naar me om. Dan sta ik dus naar het achterste van mijn paard te kijken.
Als ik dan naar haar toe loop om het halster om te doen, legt ze haar oren plat in haar nek en probeert ze me te trappen. Dan probeer ik haar te lokken met een plukje hooi, snoepje of biks. Dat lukte, maar sinds kort niet echt meer. Ik merkte ook wel dat het steeds erger werd. Toen dit nog wel werkte. Het lijkt ook wel alsof ze er een spelletje van maakt. Bijvoorbeeld als ze dan zo omgedraaid staat kijkt ze met een schuin oog naar mij van zo van "vind jij het ook zo grappig?".
Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit op moet lossen. Dus wie heeft de gouden tip?
Liefss

Ze draait niet meer bij het poetsen. Ze reageert af en toe nog beweeglijk op het dekje, maar ik loop gewoon zonder nadenken naar haar toe en leg het er op. Als ze met haar kont naar me toekomt geef ik haar gewoon een zetje terug, en kalmeer haar met mijn stem.
Aan het begin moest ik d'r echt vastzetten met opzadelen maar nu heb ik geen halster meer nodig en staat ze gewoon los. Heel af en toe draait ze nog om maar dat is met deze manier zo opgelost!
en gevoelig. Als ik een keer fijn hand in de lucht steek schrikt ze al. Maar als ik loop te zwaaien met het touw, Kijkt ze me zo aan van "hahaha fack jou"