Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
BrenKaCaNo schreef:Als een paard plotseling ander gedrag gaat vertonen dan is de kans groot dat het lichamelijk is. Dus ik zou uitzoeken of hij lichamelijk iets mankeert.
BrenKaCaNo schreef:Controleer ook gebit en harnachement.
BrenKaCaNo schreef:Verder is het goed om te bedenken of er iets is veranderd in bijvoorbeeld stalling/weidegang, voer, beweging etc.
BrenKaCaNo schreef:Als een paard plotseling ander gedrag gaat vertonen dan is de kans groot dat het lichamelijk is.
Dus ik zou uitzoeken of hij lichamelijk iets mankeert. Controleer ook gebit en harnachement.
Verder is het goed om te bedenken of er iets is veranderd in bijvoorbeeld stalling/weidegang, voer, beweging etc.
naomipepsi schreef:BrenKaCaNo schreef:Als een paard plotseling ander gedrag gaat vertonen dan is de kans groot dat het lichamelijk is.
Dus ik zou uitzoeken of hij lichamelijk iets mankeert. Controleer ook gebit en harnachement.
Verder is het goed om te bedenken of er iets is veranderd in bijvoorbeeld stalling/weidegang, voer, beweging etc.
Ik denk dat hij met opzet doet, nieuw persoon, en weer fijn uitproberen,
mischien verveelt hij zich wel?
De kou en wind helpen ook niet mee.
Lijkt me niet dat hij zomaar iets lichamenlijk heeft.
BrenKaCaNo schreef:Daarbij zou hij dat gedrag dan niet ook bij diegene laten zien die al jaren op hem rijd. Als er een nieuw iemand op gaat rijden, dan gaat het paard niet gelijk al zijn ruiters opnieuw beoordelen. Alleen de nieuwe.
En laten we niet vergeten dat ze dit paard kent. Ook als het koud is en het waait.
Ik blijf erbij dat het waarschijnlijk lichamelijk is
leeneliefje schreef:Dit hoeft dus niet perse zo te zijn. Ik heb ervaring met een paard die dat gedrag dan gewoon bij alles en iedereen vertoonde. Hij maakte geen onderscheid![]()
Als dat paard verward is dan zal dat bij alle personen blijken, niet alleen de bijrijdster. Zal eerder gaan om de combinatie van dan om 1 van de afzonderlijke ruiters.
BrenKaCaNo schreef:leeneliefje schreef:Dit hoeft dus niet perse zo te zijn. Ik heb ervaring met een paard die dat gedrag dan gewoon bij alles en iedereen vertoonde. Hij maakte geen onderscheid![]()
Als dat paard verward is dan zal dat bij alle personen blijken, niet alleen de bijrijdster. Zal eerder gaan om de combinatie van dan om 1 van de afzonderlijke ruiters.
Je zegt het zelf al in je bericht ervoor. Ineens werd het paard door verschillende mensen gereden.
Waarschijnlijk een gevoelig paard dat daar inderdaad van in de war raakt. Sommige paarden kunnen er niet tegen als er meerdere mensen op rijden. Die willen 1 of 2 ruiters.
In dit geval niet van toepassing. De huidige ruiters rijden al gedurende een aardige tijd op het paard.
naomipepsi schreef:BrenKaCaNo schreef:Als een paard plotseling ander gedrag gaat vertonen dan is de kans groot dat het lichamelijk is.