Gisteren is er voor mij een nieuw paard gekomen, ik heb zelf velen pony's gehad en wat er nu is gebeurd heb ik nog nooit meegemaakt
. Vanmiddag was mijn vriendin haar paard(staat bij mij) aan het longeren in de paddock, en mijn Shetlanders stonden samen met mijn nieuwe paard in de wei(ze had het hek dicht).
Toen mijn vriendin geklop hoorde en toen ineens stond mijn paard naast de hare. Nu is mijn paard onwijs gehecht geraakt aan haar paard en kunnen ze vrijwel niet zonder elkaar(terwijl ze dus eigenlijk nog niet eens een volle dag bij elkaar staan, heel gek), maar dit vind ik toch niet zo leuk om eerlijk te zijn.
Het stroomdraad van het hek is kapot gegaan, mijn vriendin heeft het weer gemaakt maar alsnog.. Beetje gek dat ze na 1 dag al over een hek springt om maar bij dat andere paard te zijn?
Het paard heeft ervaring met cross en springt daarom ook regelmatig, ook heeft ze meegelopen met slipjachten en sprong ze alles(sloten enz.).
Hoe kan ik voorkomen dat ze straks over alles heenspringt en zo op de weg beland? Want een hek kapot is nog niet het ergste waar ik aan kan denken..
Het hek ophogen zou kunnen, maar daarbij denk ik dat zij zich ook aardig kan verwonden als het echt te hoog is voor haar(en ze eroverheen probeert te springen).
Gelukkig is Vera nog heel en kan ze alles nog, maar stel je voor dat het wel mis gaat.
), maar staat je stroom wel hard genoeg? Dan laten ze het namelijk wel uit hun hoofd om bij het draad in de buurt te komen. Anders kan je de omheining ophogen, op het moment dat het écht goed hoog is, springen ze er ook niet meer overheen.